BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Stoffen Kap onderhouden

Leer de tips en trucs om je bimmer goed te reinigen en hou je BMW in Showroom look.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
wrvk82
Neutraal
Posts: 7
Joined: 02 Oct 2010 19:53
Type Auto: E46 320 cabrio

Stoffen Kap onderhouden

Post by wrvk82 »

Hi all,

Hoe onderhouden jullie de stoffen kap van jullie cabriolet? Gebruiken jullie de BMW artikelen die door de dealer worden aangeboden, of andere?

Wat bijvoorbeeld te doen bij vogelpoep etc.

Hoe houden jullie de -stoffen- kap mooi?

Marina
Neutraal
Posts: 5
Joined: 11 Oct 2010 13:24
Type Auto: E30 325i type 1

Re: Stoffen Kap onderhouden

Post by Marina »

Nee hoor, ik heb een kitje van twee spuitflessen gehaald bij de Bredase Autoshop (heb je ook bij Halfords ed).

Je maakt de kap nat, dan spuit je hem in met de reiniger. Goed inborstelen en uitspoelen. Vervolgens spuit je hem in met een middeltje om hem te beschermen tegen UV en dergelijke, en om hem goed waterdicht te houden. Wordt ie ook weer mooi zwart van.

Zoiets bijvoorbeeld, Tutle Wax:
http://www.carclean.nl/product/Turtle_W ... 00321.aspx

Topic Author
wrvk82
Neutraal
Posts: 7
Joined: 02 Oct 2010 19:53
Type Auto: E46 320 cabrio

Re: Stoffen Kap onderhouden

Post by wrvk82 »

Wow top! Thanks voor de info!

Ik ga op onderzoek uit.

Detailing4you.nl
Neutraal
Posts: 13
Joined: 18 Sep 2010 19:55

Re: Stoffen Kap onderhouden

Post by Detailing4you.nl »

Beste wrvk82,

Ik persoonlijk heb goede ervaringen met de Meguiars Cabrio Convertible Cleaner & Conditioner.

Deze producten zijn erg makkelijk in gebruik. Het beste kun je het dak lichtjes innevelen met water en vervolgens inspuiten met de cleaner. Deze cleaner laat je 1 tot 2 minuten het vuil losweken en vervolgens kun je het vuil los borstelen met een borsteltje met niet al te harde haren. (Eventueel een afwasborstel)
Vervolgens het dak goed afspoelen en laten drogen. Als het dak droog is kun je de conditioner aanbrengen. Inspuiten in 2 a 3 lagen en tussen de lagen 10 minuten in laten. Na deze behandeling heeft het dak zijn originele kleur weer terug en is het water en vuil afstotend!

guido27
Neutraal
Posts: 11
Joined: 26 Jun 2011 19:27
Type Auto: 645 ci Cabrio
Contact:

Re: Stoffen Kap onderhouden

Post by guido27 »

Vergeet niet je carbriokap te beschermen tegen de zon in de zomermaanden vooral als deze kap zwart is. Anders krijg je van die vergrijsde lelijke kappen. Hiervoor kun je een zonnebrand voor je cabriokap gebruiken. Deze zonnebrand reinigt en onderhoud je kap en biedt eveneens bescherming tegen de zon. Zelf gebruik ik aeroprotect en is echt top.
Kijk wel uit met het borstelen van je kap. Borstel altijd met de structuur mee anders krijg je halen en rullen en pluisjes aan je kap.

Grtz,

Guido

ceesvanderwalle
Neutraal
Posts: 2
Joined: 11 Apr 2012 23:25
Type Auto: Z3 roadster 2.1

Re: Stoffen Kap onderhouden

Post by ceesvanderwalle »

bij vogelpoep haal ik dit zo snel mogelijk van de kap af met veel water en een tandenborstel(niet te harde) en daarna met water de kap goed nat maken en met groene zeep insmeren laten intrekken en daarna schoonmaken met zachte borstel en veel water. Dit doe ik ook met alg in de randen van de kap. Elk jaar nodig bij mij. Ik heb wel eens gehoord dat je de kap niet met waterafstotende middelen moet insmeren de kap is opzich waterdicht door de weefstructuur van de stof.
groet cees

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: Stoffen Kap onderhouden

Post by WdePundert »

Groene zeep is inderdaad prima, al lees ik soms wel andere meningen. Andere middelen tasten vaak de waterdichtheid aan.
Verba volant, scripta manent.

Limited-edition
1e Versnelling
Posts: 59
Joined: 30 Jun 2013 19:23
Type Auto: E91 325i
Location: eindhoven / weert

Re: Stoffen Kap onderhouden

Post by Limited-edition »

voor het reiningen kan je ook voor 1,69 dasty pakken van de wibra deze gebruikte ik altijd...

dan moet je wel wat hier boven ook genoemd worden een zonnebrand aanbrengen om dat je met dasty alles verwijdert..

succes
You have a drop on your nose;
I think it's water.
No it'snot.......

thom_vw
Neutraal
Posts: 11
Joined: 09 Aug 2013 08:21
Type Auto: 3 serie

Re: Stoffen Kap onderhouden

Post by thom_vw »

Limited-edition wrote:voor het reiningen kan je ook voor 1,69 dasty pakken van de wibra deze gebruikte ik altijd...

dan moet je wel wat hier boven ook genoemd worden een zonnebrand aanbrengen om dat je met dasty alles verwijdert..

succes
Dasty is wel zeer aggresief! Gebruikte het ook voor de motorlaarzen (witte met zwart leer) ik zag met de keer wassen minder zwart in het leer (het droop er zo af). Ik zou voor mildere producten gaan.

Limited-edition
1e Versnelling
Posts: 59
Joined: 30 Jun 2013 19:23
Type Auto: E91 325i
Location: eindhoven / weert

Re: Stoffen Kap onderhouden

Post by Limited-edition »

thom_vw wrote:
Limited-edition wrote:voor het reiningen kan je ook voor 1,69 dasty pakken van de wibra deze gebruikte ik altijd...

dan moet je wel wat hier boven ook genoemd worden een zonnebrand aanbrengen om dat je met dasty alles verwijdert..

succes
Dasty is wel zeer aggresief! Gebruikte het ook voor de motorlaarzen (witte met zwart leer) ik zag met de keer wassen minder zwart in het leer (het droop er zo af). Ik zou voor mildere producten gaan.
als je idd je laarzen gaat gebruiken moet je ze niet laten indrogen of lang wachten meteen acte ondernemen
en als je berscherming is weg dus als je even je laarzen had ingevet was dat misschien niet gebeurt....

ik gebruikte dit gewoon bij een stoffe kap....en een oude afwasborstel...
liet het spul niet intrekken hield de kap goed nat.....
en dan goed spoelen dat het er uit is.....
dan een bescherming aanbrengen...
ik gebruikte een product wat ik bij renault had gekregen !!!

succes
You have a drop on your nose;
I think it's water.
No it'snot.......
Post Reply

Return to “Wassen, Reinigen & Poetsen”