BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Reinigen Autobekleiding

Leer de tips en trucs om je bimmer goed te reinigen en hou je BMW in Showroom look.

Moderator: Moderator Team


Peke
Neutraal
Posts: 7
Joined: 12 Jun 2013 17:43
Type Auto: BMW 320d E90

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by Peke »

Hoihoi,

Een waterstofzuiger werkt redelijk goed. Kun je huren bij een gemiddelde bouwmarkt. IK had hem voor EUR 13,- voor een dagdeel en EUR 16.- voor de hele dag. EUR 1,75 erbij voor verzekeren en het kost je dus niks. Even voor EUR 8,- schoonmaakspul en je bent een ochtendje zoet :-)

Al mijn zandvlekken en rommel zijn er aardig uitgegaan. Enige probleem is dat ik dacht dat ik heel secuur te werk ging, maar dat blijkt achteraf iets minder het geval geweest te zijn. Nu zitten er namelijk vocht/schoonmaak kringen in de bekleding. Heb het dus niet ijverig genoeg opgezogen met dat apparaat. Best zuur dus.

Als je echt heel netjes werkt zal het echt netter worden, maar mijn ervaring hiermee is, na een gehele ochtend werk, dat je hem beter naar een poetser kan brengen. Dan krijg je de auto vaak als nieuw terug.

Doe je het wel zelf, neem de tijd en wees netjes. Het lijkt klaar, maar dat is het niet :twisted:

Ride&Shine
Neutraal
Posts: 6
Joined: 04 Feb 2013 19:23
Type Auto: 118i

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by Ride&Shine »

Dit soort dingen maak ik schoon met de steamer en haal dan gelijk de waterzuiger erover.
Werkt perfect.
High End auto Detailing atelier
Website

BMW-E39
Neutraal
Posts: 12
Joined: 09 May 2014 18:09
Type Auto: 523i E39

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by BMW-E39 »

Inspuiten met APC, in laten werken en afnemen met een extractor.

Resultaat is dat je stoel als nieuw eruit ziet!

Kans van slagen 100%.
Post Reply

Return to “Wassen, Reinigen & Poetsen”