BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Reinigen Autobekleiding

Leer de tips en trucs om je bimmer goed te reinigen en hou je BMW in Showroom look.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
Mschellevis
Neutraal
Posts: 14
Joined: 15 May 2011 16:35
Type Auto: 116i High Executive

Reinigen Autobekleiding

Post by Mschellevis »

Hallo Iedereen,

Een vriend van me heeft zijn raam aan de passagierskant op een kier laten staan waardoor er gedurende een uur lang regen met druppels naar binnen is gekomen en op de stoel terecht is gekomen. Hij heeft stoffenbekleding waardoor je vlekken krijgt in de bekleding.

Op google rond gekeken maar nergens duidelijk hoe je dit zou kunnen verhelpen om die vlekken eruit te krijgen.

Heeft iemand dit toevallig meegemaakt, en er een briljante oplossing voor?

Ik hoor graag van jullie, bedankt alvast voor de genomen moeite!

Groeten!
Marijn :D

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by D@NNY »

Er zal ongetwijfeld ergens een wondermiddeltje te koop zijn, echter ik heb het niet gevonden...
Het werd alleen maar erger met de diverse schoonmaakmiddelen.
Ik was het zo zat, dat ik een leren interieur op de kop heb getikt.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Mschellevis
Neutraal
Posts: 14
Joined: 15 May 2011 16:35
Type Auto: 116i High Executive

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by Mschellevis »

Bedankt D@NNY voor je snelle reactie!
Dan weet ik dat we niet zomaar wat moeten gaan proberen!

Ik zal bij een speciaal zaak nog is informeren!

Nogmaals bedankt,
Groeten
Marijn

PS: Leren bekleding is echt super! Vind dat er altijd erg chique uit zien! Mooie keuze:)

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by D@NNY »

Misschien dat ze het professioneel kunnen reinigen bij een autopoets centrale ofzo, maar ga beter niet aan de slag met huis-tuin en keuken middeltjes. Je maakt het alleen maar erger is mijn ervaring.
Je wrijft het uit, en je kan het vocht er niet uit halen, zodat het altijd als een kring of vlek opdroogt.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Gijz
Neutraal
Posts: 2
Joined: 17 May 2011 20:36
Type Auto: BMW 535i

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by Gijz »

Je kan deze stoel het beste shamponeren. Op deze manier krijg je vrijwel alle vlekken uit je bekleding.
Dit kan je laten doen bij een auto poets bedrijf.

Waar woon je precies?

Topic Author
Mschellevis
Neutraal
Posts: 14
Joined: 15 May 2011 16:35
Type Auto: 116i High Executive

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by Mschellevis »

Hee Gijz,

Bedankt voor je reactie, Is er een poets bedrijf in de omgeving van Rotterdam? Ik ben 30 km van Rotterdam woonachtig op het eiland Goeree-Overflakkee - Zuid-Holland. Maar ik verwacht daar geen bedrijf die daar de mogelijkheden voor heeft..

Groetjes
Marijn

Patrick-M
Neutraal
Posts: 21
Joined: 19 May 2011 09:38
Type Auto: E21

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by Patrick-M »

Stoomstrijkijzer met een handdoek eromheen, moet jij eens zien!
Beetje grootmoeders recept lijkt het maar mijn vrouwtje reinigt op die manier de bak altijd (waar kinderen op rossen en een kat) :mrgreen: :mrgreen:

Detailing4you.nl
Neutraal
Posts: 13
Joined: 18 Sep 2010 19:55

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by Detailing4you.nl »

De enige manier om dit tot een goed resultaat te leiden is eigenlijk de stoel behandeling met een extractor cq. nat & droog zuiger. Dit apparaat sproeit water i.c.m. een reinigingsmiddel in de bekleding en zuigt deze tegelijk weer op waardoor je alle vlekken verwijderd. Het apparaat is trouwens multifunctioneel en kan ook gebruikt worden voor het reinigen van bankstekken, trapbekleding, tapijten maar ook voor gewoon stof zuiger of water zuiger!

Kijk maar eens naar de Hydro extractor! ;)

JanTon
Neutraal
Posts: 2
Joined: 22 Jul 2011 17:02
Type Auto: 320D

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by JanTon »

Bekleding vochtig maken
De vochtige bekleding inwrijven met een biotex oplossing en een half uurtje in laten trekken
Met een natte handdoek uitwrijven en hopen op twee dagen mooi weer voor het laten drogen van de bekleding.

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by D@NNY »

Probleem is dat dat water er uit moet, anders krijg je alsnog kringen en of vegen....Vooral op zwarte (vrij gladde) bekleding.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

JanTon
Neutraal
Posts: 2
Joined: 22 Jul 2011 17:02
Type Auto: 320D

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by JanTon »

Wanneer de auto een dag of twee in het zonnetje staat zijn de stoelen weer droog. Wanneer de bekleding egaal nat gemaakt is en goed schoon is blijven geen kringen of steepen achter.
In plaats van biotex kun je ook mequir carpet clean gebruiken met deze methode, niet de gebruiksaanwijzing volgen dat geeft niet het beste resultaat.

Emile_E36
Neutraal
Posts: 17
Joined: 26 Jun 2011 13:44
Type Auto: E39 523i ('97)
Location: Nederland
Age: 36
Contact:

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by Emile_E36 »

Psst! Baby-shampoo (Zwitsal)... ;) Wel hele zetel doen, anders zie je kleurverschil met de delen die nog vuil/stoffig zijn.

Detailing4you.nl
Neutraal
Posts: 13
Joined: 18 Sep 2010 19:55

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by Detailing4you.nl »

Het nadeel met deze middeltjes is, dat het vuil er niet uitgezogen wordt maar in de stoel wordt gewreven. Het resultaat zal dus nooit 100% zijn en eventueel geurtjes zullen op deze manier ook nooit verdwijnen!

Jos535i
Neutraal
Posts: 20
Joined: 16 Mar 2011 19:37
Type Auto: BMW 535i (E39)

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by Jos535i »

Wat ook goed werkt. Neem een emmer water met een flinke scheut schoonmaakazijn en een beetje zout. Goed mengen en daarna kun je met een vochtige doek van dit middel de bekleding gegarandeerd goed schoonkrijgen. Gewoon wrijven, de geur verdwijnt vanzelf wel weer.

MAd
3e Versnelling
Posts: 521
Joined: 16 Nov 2009 16:49
Type Auto: 525i Touring E39

Re: Reinigen Autobekleiding

Post by MAd »

Hallo beste forum leden,

Al eens gedacht aan een stoom reiniger!

Je gaat met het voetstuk over de verontreinigde bekleding, je brengt stoom in, en naderhand haal je de stoom reiniger er nogmaals overheen en zuig het overtollige vocht op.

Stoom behoeft geen reinigings middelen, maar ik denk dat de gehele stoel wel gedaan zal moeten worden, om kleur verschil tegen te gaan.
Waarom dan zal u dan zeggen!
Wel, u moet het dus zien, dat het gereinigde deeel van de stoel netjes schoon is, het gedeelte wat niet gedaan is met de stoom reiniger, dat is nog vuil, en dat geeft dan het kleur verschil.

Misschien dan wel het gehele interieur behandelen, dan is alles netjes schoon, en indien er wat geurtjes zijn, is dat probleem ook direct verholpen.

Het stomen kan dus geen kwaad, en behoud de kleur zijn waarde, krimpen doet het ook niet.

Kijk maar eens naar de kleding stomerijen, deze behandelen ook de fragile stoffen, en komen ook altijd weer netjes terug.

U gebruikt dus ook geen reinigings middelen, deze zouden dus eventueel wel de stoffen kunnen verkleuren.
Kijk maar eens op de verpakking van dergelijke goedjes. Er staat altijd een warschuwing bij vermeld, probeer het product altijd eerst op een onzichtbare plaats uit van het te behandelen product!! Dat schrijven ze echt niet voor niets erbij.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad
Post Reply

Return to “Wassen, Reinigen & Poetsen”