BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

koplamp schoonmaken e46 2002

Leer de tips en trucs om je bimmer goed te reinigen en hou je BMW in Showroom look.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
erdal
Neutraal
Posts: 28
Joined: 13 Jul 2011 19:53
Type Auto: 320 I 2.2

koplamp schoonmaken e46 2002

Post by erdal »

de vorige eigenaar heeft de stootlijsten van het bumper zelf gespoten, maar niet goed afgeplakt, :geek:
dus er zit lak op de koplampen, hoe krijg ik dit schoon zonder dat ik de koplampen beschadig??

alvast bedankt, Erdal

Detailing4you.nl
Neutraal
Posts: 13
Joined: 18 Sep 2010 19:55

Re: koplamp schoonmaken e46 2002

Post by Detailing4you.nl »

Beste Erdal,

Als ik me niet vergis zijn de koplampen van een E46 van kunststof right? Dit zal erg moeilijk worden vrees ik. Als je middeltjes gaat gebruiken die de lak doen oplossen zal ook je koplamp dof uitslaan!

Topic Author
erdal
Neutraal
Posts: 28
Joined: 13 Jul 2011 19:53
Type Auto: 320 I 2.2

Re: koplamp schoonmaken e46 2002

Post by erdal »

thnx voor je reactie! :ja:

ja is idd kunststof, was ik al bang voor, had zelf al geprobeerd met commandand weg te krijgen maar wil niet, ik zal dan nieuwe moeten halen dan maar gelijk angelseyes :D

nogmaals bedankt,,
Mvg Erdal

Ikke Niet
Neutraal
Posts: 5
Joined: 29 Nov 2011 19:06

Re: koplamp schoonmaken e46 2002

Post by Ikke Niet »

:shock: Met Comandant. Dat is lef. Ik denk dat de beschermingslaag gelijk kapot is. Vergeet er dan niet iets op te doen zodat de kans op dofheid kleiner is.

Ikke Niet
Neutraal
Posts: 5
Joined: 29 Nov 2011 19:06

Re: koplamp schoonmaken e46 2002

Post by Ikke Niet »

Comandant is zeker lef. Maar wat zou je zeggen van http://www.cardetails.nl/contents/nl/p3 ... n_Kit.html Daar krijg je zelfs de dofheid mee weg, dus waarom verf niet. Die zit immers op het kunstof en dofheid in het kunststof.

Topic Author
erdal
Neutraal
Posts: 28
Joined: 13 Jul 2011 19:53
Type Auto: 320 I 2.2

Re: koplamp schoonmaken e46 2002

Post by erdal »

thnx voor de tip ik ga het proberen, ik laat weten hoe het is gegaan

H.O Theuns
Neutraal
Posts: 11
Joined: 03 Nov 2012 15:52

Re: koplamp schoonmaken e46 2002

Post by H.O Theuns »

tinner klinkt grof gewoon doen flink wrijven met die tinner en dan als je alles eraf hebt met zeem eroverheen gaan en erna goed in de was zetten weg is het zelf ook al vaker meegemaakt

BMW-E39
Neutraal
Posts: 12
Joined: 09 May 2014 18:09
Type Auto: 523i E39

Re: koplamp schoonmaken e46 2002

Post by BMW-E39 »

Eerlijk gezegd zou ik het lekker laten zitten. Als je aan je koplamp gaat prutsen met (agressieve) middeltjes, bestaat de mogelijkheid dat je de UV-laag eraf wrijft, en dan slaat de koplamp binnen no-time dof uit. Gevolg; je komt er niet meer mee door de APK.
Post Reply

Return to “Wassen, Reinigen & Poetsen”