BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Cabrio reinigen

Leer de tips en trucs om je bimmer goed te reinigen en hou je BMW in Showroom look.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
BMW 320i Cabrio
Neutraal
Posts: 11
Joined: 19 Nov 2011 10:45
Type Auto: Bmw 320 i cabrio

Cabrio reinigen

Post by BMW 320i Cabrio »

Wat voor product kan ik het beste gebruiken om mijn E36 cabrio te reinigen?

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: Cabrio reinigen

Post by WdePundert »

Ik neem aan dat je het dak bedoelt. Dit kan het beste en het veiligste met ouderwetse groene zeep.
Verba volant, scripta manent.

ejay
Neutraal
Posts: 5
Joined: 07 Nov 2011 12:50
Type Auto: 330 CI Executive cabrio

Re: Cabrio reinigen

Post by ejay »

Yep! Gewoon met groene zeep wassen ( niet in de zon...!!) en daarna GOED UITSPOELEN met water. GELIJK DAARNA je wagen goed wassen want groene zeep maakt vieze vlekken op je lak, niet schadelijk maar alw je het dak afspoelt loopt de groene zeep over de lak en dat moet je dus gelijk er weer van af wassen. Afspuiten alleen werkt niet....

Ikke Niet
Neutraal
Posts: 5
Joined: 29 Nov 2011 19:06

Re: Cabrio reinigen

Post by Ikke Niet »

Ik zou het groene zeep niet doen. Daarmee krijg je het wel mee schoon maar daar haal je ook de waterdichtheid ee weg.

Wat zou je zeggen van http://www.cardetails.nl/contents/nl/p3 ... 0_ml).html voor het schoonmaken en daarna inspuiten met http://www.cardetails.nl/contents/nl/p4 ... 0_ml).html om hem weer waterdicht te krijgen.

Is maar een idee, maar wel eentje die werkt. Ik heb er een keertje een dak van een Golf cabrio weer (in haast) nieuwstaat mee gekregen.

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: Cabrio reinigen

Post by WdePundert »

Ik denk niet dat je de waterdichtheid weghaalt met groene zeep. Ik heb er juist goede ervaringen mee in dat opzicht. Juist de middeltjes die er speciaal voor in de handel zijn kunnen er voor zorgen dat je dak gaat lekken.
Verba volant, scripta manent.

larsey30
Neutraal
Posts: 6
Joined: 01 Mar 2012 12:33

Re: Cabrio reinigen

Post by larsey30 »

Hoi,

Groene zeep is idd niet het beste wat je kan doen:

www.bellocabrio.nl heeft wel supergoed spul. Je kan ze even bellen of mailen en dan word je keurig geholpen! (mijn ervaring)

gr

pieterfloris
Neutraal
Posts: 11
Joined: 09 Aug 2019 09:15
Type Auto: BMW 3 serie cabrio

Re: Cabrio reinigen

Post by pieterfloris »

Hi,

Heeft iemand een idee hoe ik het 'raampje' in mijn softtop netjes kan houden? Ik zie nu dat er soms 'kraken' in komen en ik wil het graag soepel houden.

Thx, Pieter
Post Reply

Return to “Wassen, Reinigen & Poetsen”