BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Afrol- en andere rijgeluiden

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Haag
Neutraal
Posts: 5
Joined: 27 Jun 2014 19:59

Afrol- en andere rijgeluiden

Post by Haag »

Sinds een paar maanden rijd ik een 320i Touring HE. Ik ben meer dan de gemiddelde BMW-rijder op comfort ingesteld en heb de configuratie van mijn F31 daar zoveel mogelijk op aangepast. Zo heb ik onder meer bewust voor 16 inch velgen gekozen ondanks de optisch beter ogende grotere velgmaten.

Ik heb helaas vastgesteld dat met name bij snelwegritten het comfort in ernstige mate wordt aangetast door rijgeluiden. Naast windgeruis zijn het vooral afrolgeluiden die in grote mate in het interieur doordringen. Ik speel nu met de gedachte om de runflat-banden (Pirelli Cinturato P7) vroegtijdig te vervangen door non runflats teneinde een vermindering van rolgeluid te bewerkstelligen. Ik twijfel echter of deze ingreep betekenisvol verschil gaat maken en ben benieuwd naar jullie reacties en eventuele ervaringen hiermee.
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”