BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

dieselgeluid en witte pluim bij starten

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
dejong
Neutraal
Posts: 2
Joined: 10 Aug 2015 19:47
Type Auto: F30 320i Executive

dieselgeluid en witte pluim bij starten

Post by dejong »

Sinds juni 2015 zijn wij in het bezit van een BMW 320i van 2012, benzine uitvoering. Dit is voor het eerst dat wij BMW rijden, dus hebben geen ervaring met deze auto. Bij het starten van de auto komt er een dikke pluim witte rook uit de uitlaat en maakt de auto een zeer rauw geluid, net een lekke uitlaat. Als de moter warm is, is de witte pluim weg en klinkt de motor ook rustiger, al blijft het als een diesel klinken. Wij zijn al terug geweest bij de garage en dit is onderzocht. Conclusie: het rauwe geluid hoort bij dit type motor en de pluim witte rook heeft geen oorzaak dus moeten we ook maar accepteren. Nu zitten we nog in de garantieperiode dus we willen zeker weten of dit inderdaad "normaal" is bij dit type. Graag hoor ik of jullie hier ervaring mee hebben

troopske
Neutraal
Posts: 9
Joined: 12 Jun 2015 10:00
Type Auto: BMW f30 328i Luxury line

Re: dieselgeluid en witte pluim bij starten

Post by troopske »

Ja dat is normaal, heeft met de brandstof injectoren te maken, zie ook mijn topic
http://www.bmwforum.nl/viewtopic.php?f=102&t=12727

Als je op internet beetje rondsurft, vind je tientallen topics erover en ook bij elke review over de f30 wordt de "diesel clatter" wel genoemd als een nadeel van de motor. Hoort er dus helaas bij, alleen bij de nieuwere (vanaf 2014?) exemplaren is er meer aan geluidisolatie gedaan en hoor je het minder goed

Topic Author
dejong
Neutraal
Posts: 2
Joined: 10 Aug 2015 19:47
Type Auto: F30 320i Executive

Re: dieselgeluid en witte pluim bij starten

Post by dejong »

Bedankt voor je reactie, geluid moet dus maar geaccepteerd worden. Maar hoort daar dan ook een rookpluim tijdens het starten bij, met name als de motor koud is?

troopske
Neutraal
Posts: 9
Joined: 12 Jun 2015 10:00
Type Auto: BMW f30 328i Luxury line

Re: dieselgeluid en witte pluim bij starten

Post by troopske »

Witte pluim heb ik nooit zo op gelet, start em altijd in de ondergrondse garage, ik zal ns gaan kijken de komende dagen
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”