BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Comfort openen kofferbak

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Mco_boonstra
Neutraal
Posts: 2
Joined: 26 Jun 2018 20:44
Type Auto: BMW F30 328

Comfort openen kofferbak

Post by Mco_boonstra »

Beste forumleden,
Vandaag voor het eerst een BMW, een f30 uit 2012; een luxery uitvoering.
Weet iemand hoe ik kan zien of ik comfort openen van de kofferbak op de auto heb? Krijg het iig niet voor elkaar.
Kan wel middels de sleutel/afstandsbediening alle ramen en open-dak openen/sluiten. Heb ook geen contactslot (kan de sleutel in mijn zak houden), dus ik verwacht dat het er op zit. Zie alleen geen sensor of zo zitten onder de auto en bovendien heb ik daar een elektrische trekhaak zitten.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast dank voor jullie reacties.

Maartenschr
Neutraal
Posts: 9
Joined: 07 Dec 2014 23:20
Type Auto: 118

Re: Comfort openen kofferbak

Post by Maartenschr »

Hallo M Boonstra

Volgens mij verschilt de comfortuitvoering van de 'gewone' uitvoering die jij beschrijft. De comfortuitvoering opent de deuren automatisch als je met de afstandsbediening in je zak naar de auto loopt, en biedt de mogelijkheid de kofferbak te openen als je met je voet onder de bumper beweegt. Als je wegloopt van de auto, sluit hij alles automatisch. Je afstandsbediening hoeft dus nooit uit je zak.

Bij de gewone uitvoering moet je op de knop van de afstandbediening drukken om de deuren te openen, en op de sluitknop om hem te sluiten. Daarna kan je hem in je zak steken. Ook de achterklep openen moet via een druk op de knop (afstandsbediening, knop links onder dashboard of in de klep zelf). Ik heb zelf de gewone uitvoering.

Groeten van Maarten

shajisha
Neutraal
Posts: 9
Joined: 21 Apr 2018 04:45
Type Auto: e91 330i

Re: Comfort openen kofferbak

Post by shajisha »

comfort is tevens je handgreep aanraken met duim om op slot te doen en greep met handpakken om te openen.
zitten ribbeltjes op handgreed.

mark19
Neutraal
Posts: 1
Joined: 01 Aug 2022 12:21
Type Auto: BMW 530e

Re: Comfort openen kofferbak

Post by mark19 »

Ik heb onlangs een BMW 530e G30 aangeschaft voorzien van keyless Entry, maar ook deze is niet voorzien van sensor voor comfort openen/sluiten mbv voetbeweging. Is dus blijkbaar niet standaard opgenomen in de keyless entry optie.
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”