BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Waarschuwing tbv veiligheidsriemen

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Maarten de Vries
Neutraal
Posts: 3
Joined: 27 Feb 2012 19:42
Type Auto: BMW 320 I

Waarschuwing tbv veiligheidsriemen

Post by Maarten de Vries »

Beste Forum lezers,

Sedert kort rijd ik een 320i F30.

In eerdere auto's is het mij altijd gelukt om door de dealer in de software de waarschuwing uit te laten zetten voor het niet vast hebben van de veiligheidsgordel. Bij een mondeo kan je het zelfs heel eenvoudig zelf doen door een aantal handelingen zoals contact aan/uit en rempedaal intrappen te doen.

Nu beweert mijn BMW dealer dat ze in de 320i dat niet software matig of zoiets kunnen uitzetten dat irritante toontje.

Weet iemand of het toevallig toch kan en zo ja hoe.

Alvast bedankt.

Gr Maarten de Vries

RienvB
Neutraal
Posts: 6
Joined: 13 Oct 2012 19:44
Type Auto: 320iA High Executive Luxury Line

Re: Waarschuwing tbv veiligheidsriemen

Post by RienvB »

Hallo Maarten,
Het is mij ook nog niet gelukt dat geluid uit te zetten. Na twee maanden heb ik me maar gewonnen gegeven: ik pak nu bij instappen direct de snelbinders (wat ik eerder nooit deed). Ik weet ook wel dat dat eigenlijk ook de bedoeling is maar ben niet zo geporteerd van die voorgeprogrammeerde instructies. Ik zal nog eens bij mijn dealer navragen.

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Re: Waarschuwing tbv veiligheidsriemen

Post by webmaster »

als je het echt niet wilt, kun je natuurlijk ook gewoon de gordel aansluiten en erop gaan zitten ipv om te doen ?

MoneyFor
Neutraal
Posts: 24
Joined: 26 Aug 2012 13:38
Type Auto: E85-2.5 | E81-118d | F31-330d
Location: Lochristi

Re: Waarschuwing tbv veiligheidsriemen

Post by MoneyFor »

Koop of maak zo'n stukje om in de gordelsluiting te steken, ik heb dit eenvoudigweg gemaakt van een stukje aluminium van 25mm x 40mm lang. Gat in geboord en vierkant gemaakt met een vijl, dit zit er bij mij constant in. Maar zoals ik al zei je kan dit kopen of op de sloop één van een gordel afsnijden, is toch makkelijker dan met je gat op de gordel gaan zitten :lol:

berrybmw
Neutraal
Posts: 2
Joined: 03 Apr 2013 11:15
Type Auto: BMWX3

Re: Waarschuwing tbv veiligheidsriemen

Post by berrybmw »

sowieso wel slim om effe te kijke of auto verzekering het ook vergoet... mocht er iets kaport gaaan. heel veel acesoires vallen niet onder: http://www.topautoverzekeringvergelijke ... rzekering/ :duh:

Edwin.
Neutraal
Posts: 47
Joined: 24 Feb 2013 20:49
Type Auto: 116i 10-2008
Location: Onder de duim van mijn vrouw
Age: 52

Re: Waarschuwing tbv veiligheidsriemen

Post by Edwin. »

Ieder zijn keuze.

Maar krijg je geen extra letsel door de airbag die nu het hele lichaam moet opvangen en daar waarschijnlijk niet op berekend is?

Groeten,

rsas
Neutraal
Posts: 13
Joined: 12 Aug 2013 21:53

Re: Waarschuwing tbv veiligheidsriemen

Post by rsas »

Beste Maarten,

Het kan wel softwarematig, alleen doet de dealer dit niet.
Kom een keertje langs en ik klik het voor je uit.

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Waarschuwing tbv veiligheidsriemen

Post by DannysedanE36 »

Hoi Maarten. Gaat het alleen om het uitzetten van het waarschuwingssignaal? Ik neem toch aan dat je de gordel(s) altijd gebruikt. Groeten, danny

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Re: Waarschuwing tbv veiligheidsriemen

Post by eric-328 »

Ik sluit dit onderwerp omdat er advies gevraagd wordt over zaken in strijd met de wet en gevaar opleveren bij een aanrijding.
Fun is not a straight line
Locked

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”