Page 1 of 1

320iA High Executive Luxury Line

Posted: 15 Oct 2012 17:03
by RienvB
Hallo BMW-vrienden. Na veel wikken en wegen tussen een C180 en een 320i op 30 juni besloten een nieuwe BMW aan te schaffen. Ik zal jullie de nare ervaringen met de Ster-dealer besparen, maar geloof het of niet, ik wist op zeker moment meer van de huidige (en toekomstige!) configuraties van de C180 dan de verkopers bij twee gerenommeerde dealers.
Ik was van plan om niet te gaan voor de moderne opties. Wilde eigenlijk alleen de Luxury Line en leer. Nog even getwijfeld tussen handmatige en automatische transmissie, maar daar was ik na twee proefritten al snel uit: een automaat. Verder wilde ik graag enkele simpele opties: een regen- en lichtsensor (€ 142), verschuifbare middenarmsteun (€ 164), mistlampen (€ 229), en cruise control (€ 504) met uitbreiding instrumentenpaneel (€ 186). Navigatie vond ik aanvankelijk geen 'must'. Tijdens de onderhandelingen werd het echter financieel steeds aantrekkelijker – en ook logischer – om te kiezen voor het Executive Pakket (€ 2650) + apart de regen- en lichtsensor en de uitbreiding instrumentenpaneel. Dat moest hem dus worden. De levertijd was gepland op medio september.
Twee weken na de koop begon BMW met de publicatie van de upgrade acties: High Executive + leer voor de prijs van Executive + stof. Jammer dat de dealer mij daarover niets had verteld, maar misschien wisten hij het toen zelf nog niet.
Reeds op 23 augustus was de auto klaar voor aflevering. BMW had zeer attent de klant-gekochte auto's naar voren gehaald, mede om lastige problemen met de naderende BTW-verhoging te voorkomen.
Groot was mijn verrassing toen bleek dat BMW de auto heeft geleverd in de High Executive uitvoering. De xenon-verlichting zou ik zelf niet zo snel gekozen hebben, maar is natuurlijk super. Verrassing twee zat in het interieur. Sinds kort bleek namelijk de uitbreiding van het instrumentenpaneel (6WA) alleen maar verkrijgbaar in combinatie met het Navigatiesysteem Professional terwijl de beide Executive/High Executive pakketten worden geleverd met het eenvoudiger Navigatiesysteem Business. BMW heeft dit opgelost door dan maar een compleet Navigatiesysteem Professional in te bouwen. Een supersysteem waar ik onverwacht veel gebruik van maak!
Ik vond dat een zeer soepele handelwijze en kreeg daardoor niet het idee net naast het voordeel van de upgrade-actie te hebben gevist.
De wagen bevalt in alle opzichten uitstekend.
Ben wel blij dat ik hem heb gekocht voordat BMW is begonnen met het downsizen van de 320. Ik ben daar geen voorstander van en zou graag daarover de mening van anderen willen vernemen.

Re: 320iA High Executive Luxury Line

Posted: 15 Oct 2012 18:18
by WdePundert
Je had vier keer hetzelfde bericht in een nieuw onderwerp geplaatst. Drie daarvan heb ik verwijderd.
- WdePundert

Re: 320iA High Executive Luxury Line

Posted: 16 Dec 2012 13:24
by webmaster
gefeliciteerd met je auto en zo te horen ben je "ster" af ;)

Re: 320iA High Executive Luxury Line

Posted: 07 Apr 2013 07:05
by Leeuwen999
Wat ik begrijp heb je een "oude" motor zonder turbo?
Je hebt gelijk als je aangeeft geen voorstander te zijn van downsizen, ik heb net een 118 I met de nieuw turbomotor en vind het niks. Motor trekt als een beer en is redelijk zuinig maar loopt met behoorlijke trilling ( hoort bij het concept volgens de dealer ). De oude atmosferische motoren liepen veel mooier en als dit de weg is die BMW in slaat was dit mijn laatste.
Misschien ben ik te kritisch, maar dat mag toch voor dat geld?
Ik had ook in de Volvo V40 gereden en denk nu dat ik daarvoor had moeten gaan ( veel meer auto voor je geld en de kwaliteit doet niet meer onder voor BMW )
Als er mensen zijn die wel positief zijn over de turbo-motor hoor ik het ook graag

B.v.d. Arie

Re: 320iA High Executive Luxury Line

Posted: 15 May 2013 14:28
by joopcornelissen
[quote="BMW M5 :kwijl: