320iA High Executive Luxury Line
Posted: 15 Oct 2012 17:03
Hallo BMW-vrienden. Na veel wikken en wegen tussen een C180 en een 320i op 30 juni besloten een nieuwe BMW aan te schaffen. Ik zal jullie de nare ervaringen met de Ster-dealer besparen, maar geloof het of niet, ik wist op zeker moment meer van de huidige (en toekomstige!) configuraties van de C180 dan de verkopers bij twee gerenommeerde dealers.
Ik was van plan om niet te gaan voor de moderne opties. Wilde eigenlijk alleen de Luxury Line en leer. Nog even getwijfeld tussen handmatige en automatische transmissie, maar daar was ik na twee proefritten al snel uit: een automaat. Verder wilde ik graag enkele simpele opties: een regen- en lichtsensor (€ 142), verschuifbare middenarmsteun (€ 164), mistlampen (€ 229), en cruise control (€ 504) met uitbreiding instrumentenpaneel (€ 186). Navigatie vond ik aanvankelijk geen 'must'. Tijdens de onderhandelingen werd het echter financieel steeds aantrekkelijker – en ook logischer – om te kiezen voor het Executive Pakket (€ 2650) + apart de regen- en lichtsensor en de uitbreiding instrumentenpaneel. Dat moest hem dus worden. De levertijd was gepland op medio september.
Twee weken na de koop begon BMW met de publicatie van de upgrade acties: High Executive + leer voor de prijs van Executive + stof. Jammer dat de dealer mij daarover niets had verteld, maar misschien wisten hij het toen zelf nog niet.
Reeds op 23 augustus was de auto klaar voor aflevering. BMW had zeer attent de klant-gekochte auto's naar voren gehaald, mede om lastige problemen met de naderende BTW-verhoging te voorkomen.
Groot was mijn verrassing toen bleek dat BMW de auto heeft geleverd in de High Executive uitvoering. De xenon-verlichting zou ik zelf niet zo snel gekozen hebben, maar is natuurlijk super. Verrassing twee zat in het interieur. Sinds kort bleek namelijk de uitbreiding van het instrumentenpaneel (6WA) alleen maar verkrijgbaar in combinatie met het Navigatiesysteem Professional terwijl de beide Executive/High Executive pakketten worden geleverd met het eenvoudiger Navigatiesysteem Business. BMW heeft dit opgelost door dan maar een compleet Navigatiesysteem Professional in te bouwen. Een supersysteem waar ik onverwacht veel gebruik van maak!
Ik vond dat een zeer soepele handelwijze en kreeg daardoor niet het idee net naast het voordeel van de upgrade-actie te hebben gevist.
De wagen bevalt in alle opzichten uitstekend.
Ben wel blij dat ik hem heb gekocht voordat BMW is begonnen met het downsizen van de 320. Ik ben daar geen voorstander van en zou graag daarover de mening van anderen willen vernemen.
Ik was van plan om niet te gaan voor de moderne opties. Wilde eigenlijk alleen de Luxury Line en leer. Nog even getwijfeld tussen handmatige en automatische transmissie, maar daar was ik na twee proefritten al snel uit: een automaat. Verder wilde ik graag enkele simpele opties: een regen- en lichtsensor (€ 142), verschuifbare middenarmsteun (€ 164), mistlampen (€ 229), en cruise control (€ 504) met uitbreiding instrumentenpaneel (€ 186). Navigatie vond ik aanvankelijk geen 'must'. Tijdens de onderhandelingen werd het echter financieel steeds aantrekkelijker – en ook logischer – om te kiezen voor het Executive Pakket (€ 2650) + apart de regen- en lichtsensor en de uitbreiding instrumentenpaneel. Dat moest hem dus worden. De levertijd was gepland op medio september.
Twee weken na de koop begon BMW met de publicatie van de upgrade acties: High Executive + leer voor de prijs van Executive + stof. Jammer dat de dealer mij daarover niets had verteld, maar misschien wisten hij het toen zelf nog niet.
Reeds op 23 augustus was de auto klaar voor aflevering. BMW had zeer attent de klant-gekochte auto's naar voren gehaald, mede om lastige problemen met de naderende BTW-verhoging te voorkomen.
Groot was mijn verrassing toen bleek dat BMW de auto heeft geleverd in de High Executive uitvoering. De xenon-verlichting zou ik zelf niet zo snel gekozen hebben, maar is natuurlijk super. Verrassing twee zat in het interieur. Sinds kort bleek namelijk de uitbreiding van het instrumentenpaneel (6WA) alleen maar verkrijgbaar in combinatie met het Navigatiesysteem Professional terwijl de beide Executive/High Executive pakketten worden geleverd met het eenvoudiger Navigatiesysteem Business. BMW heeft dit opgelost door dan maar een compleet Navigatiesysteem Professional in te bouwen. Een supersysteem waar ik onverwacht veel gebruik van maak!
Ik vond dat een zeer soepele handelwijze en kreeg daardoor niet het idee net naast het voordeel van de upgrade-actie te hebben gevist.
De wagen bevalt in alle opzichten uitstekend.
Ben wel blij dat ik hem heb gekocht voordat BMW is begonnen met het downsizen van de 320. Ik ben daar geen voorstander van en zou graag daarover de mening van anderen willen vernemen.