BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Nieuwe turbo-motoren ( trillen )

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Leeuwen999
1e Versnelling
Posts: 54
Joined: 19 Feb 2012 09:59
Type Auto: 118I ( 2015 )

Nieuwe turbo-motoren ( trillen )

Post by Leeuwen999 »

Ik heb sinds kort het nieuwe type 118 I, ben ik best tevreden over, maar ik heb wel een paar vragen ( heb ik ook op het 1-serie-forum gesteld, maar zou ook graag ervaringen hebben van mensen hebben die met 3 serie met de nieuwe motoroen rijden ).
In het boekje staat dat ik in de personele instellingen kan opslaan in welke stand ik rijd, hij zou dit vast moeten houden, Ik rijd normaal in de sport stand, maar hij springt elke keer na uitzetten weer terug in de comfort stand. Enig idee hoe ik hem in de sport-stand kan laten staan ?
De motor trilt meer dan de oude atmosferische motoren, is dit bij jullie ( andere turbo-motor rijders ) ook zo ? Dit moet volgens de dealer na inrijden en als ik verder doortrek overgaan, klopt dat ?

B.v.d. Arie

Topic Author
Leeuwen999
1e Versnelling
Posts: 54
Joined: 19 Feb 2012 09:59
Type Auto: 118I ( 2015 )

Re: Nieuwe turbo-motoren ( trillen )

Post by Leeuwen999 »

Geen turbo-rijders hier?

Topic Author
Leeuwen999
1e Versnelling
Posts: 54
Joined: 19 Feb 2012 09:59
Type Auto: 118I ( 2015 )

Re: Nieuwe turbo-motoren ( trillen )

Post by Leeuwen999 »

Ik heb er nu bijna10000 km op zitten en moet zeggen, het is iets minder geworden ( trillen ), maar nog steeds niet mijn ding. Verder vind ik de auto ook niet meer wat het geweest is. De lak is na een paar uren vogelpoep al aangetast, met ramen open rijden wil eigenlijk niet i.v.m. gebulder, navigatie is minder uptodate dan de ( € 100,- kostende ) TomTom van mijn vrouw, verbruik te hoog en brommend geluid in de uitlaat, zwaar schakelen.
De reactie van BMW Nederland op mijn klachten vind ik ook slecht, hoort erbij.

Zijn er meer mensen met deze klachten, of ben ik de enige met deze problemen

Gr Arie

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: Nieuwe turbo-motoren ( trillen )

Post by Redhead »

Goh, lijkt wel of ik hetzelfde lees als op VAG gerelateerde fora :(

Denk dat het terugdringen van gewicht/kosten toch, ongeacht het merk, zijn sporen begint te trekken in autoland.

Mij idee, omdat ik dit dus over verschillende merken herken als opmerkingen;
Motoren en constructies worden lichter gemaakt, dus ontbreekt de natuurlijke massa om trillingen mede te dempen.
Die "light" engineering is mooi, maar we zitten er feitelijk niet op te wachten dat het je comfort aantast.

En dat verbruik, tja. zolang ze op rollebanken de EU norm mogen blijven faken, blijven we allemaal deelgenoot van deze poppenkast. Lees over de 116i betere verhalen over het verbruik overigens [Zie andere topics]

En de reacties van de heren importeur zijn idd niet echt op basis van klantvriendelijkheid. Je zou denken dat ze in die vechtmarkt beter naar de klant zouden kunnen acteren. Maar kennelijk weten ze ook dat de klant toch niet tevreden te krijgen is met de uitgeknepen modellen. :nou:

Missschien moet je eens vragen bij je dealer naar de laatste motor software. Dat wordt ook niet altijd gedaan.
Kan zo maar zijn dat met een andere brandstof timing/hoeveelheid de trillingen minder worden en/of verbruik verbeterd.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”