BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw 535i f10 start niet na motorswab

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Denis169
Neutraal
Posts: 1
Joined: 13 Sep 2021 21:34
Type Auto: Bmw 535i f10

Bmw 535i f10 start niet na motorswab

Post by Denis169 »

Hallo Iedereen,

Mijn naam is Denis en kom uit Rotterdam,
Ik heb recent mijn motor moeten vervangen door cilinderwandschade.

Door advies van een kennis heb ik dan niet het zelfde motor gekocht die ik had maar hem de facelift variant gekocht allebei zelfde motorcode (N55B30A) op zich passen alle onderdelen uit mijn oude motor dan ook op de nieuwe (op injectoren na) heb alleen kale blok gekocht namelijk (wel met injectoren)

Was tijdens de zomervakantie en de betrouwbaardere garages waren vol of gesloten ivm vakantie. Daarom maar bij een beunhaas garage geweest (achter af niet zo slim) die hebben dan de motor vervangen en daarbij heb ik ook gelijk de krukaslagers, koppaking en valvetronic vervangen. Alles duurde bij elkaar 6 weken!! Na 6 weken geduld was het zo ver en mocht ik op het startknop drukken… maar hij slaat niet aan, het lijkt alsof hij helemaal geen benzine inspuit 🤷🏻‍♂️
En na zo veel gedoe en gezeik heb ik het hoop op hun maar opgegeven en ben gaan vragen bij diverse garagisten en forums naar de mogelijke oorzaak.

Auto heeft de volgende foutcode 93076A
Wat blijkt over te lage accuvoltage te gaan maar met stroom van andere auto wilde die ook niet starten,
Auto staat op mechanisch neutraal (dat bouw op de versnellingsbak)
En de accu is idd erg laag. Mijn vraag is kan het zo zijn dat de auto geen benzine inspuit door een van deze redenen of moet ik zoals sommige garagisten beweren hele nieuwe kabelboom en ecu zetten?

Ik hoop dat iemand een tip heeft 🙏🏻🙏🏻

Alvast bedankt,
Denis
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”