BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

F11 schakelflippers

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
alphie
Neutraal
Posts: 6
Joined: 04 Aug 2011 23:31
Type Auto: E30 316i

F11 schakelflippers

Post by alphie »

Goedemorgen,

Sinds kort rijdt mijn vader een F11 528i automaat uit 12/2010 zonder schakelflippers.
Bij zijn vorige auto waren schakelflippers gemonteerd en dit vond hij erg fijn, daarom wil hij graag op zijn huidige auto dit ook monteren.

Ik heb echter geen idee of het monteren van deze flippers achteraf mogelijk is en welke aanpassingen ik hiervoor moet doen.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Met vriendelijke groet,

Arjen

rsas
Neutraal
Posts: 13
Joined: 12 Aug 2013 21:53

Re: F11 schakelflippers

Post by rsas »

alphie wrote:Goedemorgen,

Sinds kort rijdt mijn vader een F11 528i automaat uit 12/2010 zonder schakelflippers.
Bij zijn vorige auto waren schakelflippers gemonteerd en dit vond hij erg fijn, daarom wil hij graag op zijn huidige auto dit ook monteren.

Ik heb echter geen idee of het monteren van deze flippers achteraf mogelijk is en welke aanpassingen ik hiervoor moet doen.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Met vriendelijke groet,

Arjen
Beste Arjen,

Het is wel mogelijk om achteraf flippers te monteren.
Hiervoor heb je een nieuw stuur nodig en de flippers zelf.
Het oude stuur moet eruit. In het nieuwe stuur moeten de flippers gemonteerd worden en vervolgens aan de juiste module worden aangesloten.
De flippers werken pas als deze geactiveerd worden d.m.v. programmeren.
Als je zelf handig bent, dan is het monteerwerk makkelijk te doen. Het programmeren kan ik kosteloos voor je doen.
Stuur me een privéberichtje met je VIN (laatste 7 tekens van het chassisnr.), dan stuur ik je de onderdeelnummers en instructies die je nodig hebt.
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”