BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

F11 motor kapot

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmw5serie
Neutraal
Posts: 1
Joined: 25 Oct 2013 11:14
Type Auto: 525D en 520D

F11 motor kapot

Post by bmw5serie »

Goedemiddag,

Sinds januari 2012 rijdt mijn vader een F11 520D. Mijn vader rijdt rond de 120.000 km per jaar en twee weken geleden stopte de motor ermee bij het inhalen op de snelweg. Een aantal weken daarvoor maakte de motor al wat lawaai, maar wij dachten dat dit zou komen doordat de auto inmiddels al wat kilometers (220.000) op de teller heeft. Dit was namelijk bij onze E61 525D ook zo. Even tussendoor die heeft 510.000 km gereden zonder problemen, zo kan het dus ook! In ieder geval, omdat het de 520 een automaat is moest hij op een sleepwagen getild worden. Auto kwam bij de dealer aan een dag later en daar dachten ze dat de distributieketting geknapt zou zijn. Een paar dagen later kregen we een telefoon dat dat niet het geval was, maar dat de cilinder kop kapot was en nog wat dingen waardoor de hele motor als afgeschreven kon worden verklaard. Omdat we hem niet altijd dealer onderhouden hebben zou er een nieuwe motor in moeten komen buiten de garantie om. De dealer kon ons meldden dat het op een paar euro na €14000 euro zou kosten.
Als er dan toch een nieuwe motor in moet komen zou me vader graag een 525 of 530 6 cilinder in zijn auto willen hebben, waar eerst die 2.0 4 cilinder in zat.
Onze vraag is, is dit mogelijk ivm met de elektronica en andere zaken? Een evt 'nieuwe' motor komt dan uit een schade auto, en laten we plaatsen door een garage in de buurt omdat het klauwen vol met geld scheelt.
Alvast bedankt voor het meedenken en helpen.

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: F11 motor kapot

Post by 325i »

Als je de zelfde motor hebt kan je rustig ene uit een schade auto pakken.

Als je niet de zelfde motor erin wilt handen moet je echt alles gaan ombouwen.
dus complete kabelboom , ecu en echt alle electronica delen het is niet meer als vroeger en geeft meer ellende dan wat anders.
Al ken ik mensen zat die gewoon een carroserie kopen en vervolgens de auto opbouwen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”