BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Verlagen van achterzijde met luchtvering

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
F!!
Neutraal
Posts: 2
Joined: 03 Sep 2015 08:00
Type Auto: F11 535D

Verlagen van achterzijde met luchtvering

Post by F!! »

Hallo allen,

Ik ben sinds een weekje de trotse eigenaar van een F11 535d. Na twee wasbeurten en het installeren van een Racechip pro2 ben ik nu toe aan het verlagen van de auto. Voor de voorkant heb ik twee mooie Eibach veren binnen gekregen die de auto 30mm laten zakken. Voor de achterzijde moet dit elektronisch geregeld worden. Mijn vaste garage heeft echter geen idee hoe en de bmw dealer zegt dat het wel kan maar dat de auto uit zichzelf weer de standaard/fabriekshoogte zal aannemen. Iemand raad?

bedankt vast,

Mike

RM525
Neutraal
Posts: 28
Joined: 01 Mar 2015 12:18
Type Auto: BMW 525 D

Re: Verlagen van achterzijde met luchtvering

Post by RM525 »

hallo,

Het verlagen van de achterzijde met luchtvering kan inderdaad met de computer via de dealer.
Dat de dealer zegt dat de auto zichzelf weer aanpast is flauwekul.
Wanneer de dealer de auto aanpast zal deze echt niet meer veranderen omdat de wagenhoogte in de ecu wordt ingesteld.

kortom , gewoon naar een goede dealer gaan en laten aanpassen.

succes ermee,

gr RM525

Topic Author
F!!
Neutraal
Posts: 2
Joined: 03 Sep 2015 08:00
Type Auto: F11 535D

Re: Verlagen van achterzijde met luchtvering

Post by F!! »

beste rm 525, Thanks!

ook nog een tip voor "een goede dealer", vertrouwen in Dubbelsteyn Dordrecht is geschaad. tegen mijn garagist werd gezegd dat het kon maar de auto weer zal terugveren naar de orspronkelijke stand. Toen ikzelf informeerde kreeg ik te horen dat het kon, maar slechts 5mm dieper dan standaard en anders alleen in combinatie met M5 balgen á € 400 / stuk..

RM525
Neutraal
Posts: 28
Joined: 01 Mar 2015 12:18
Type Auto: BMW 525 D

Re: Verlagen van achterzijde met luchtvering

Post by RM525 »

F!! wrote:beste rm 525, Thanks!

ook nog een tip voor "een goede dealer", vertrouwen in Dubbelsteyn Dordrecht is geschaad. tegen mijn garagist werd gezegd dat het kon maar de auto weer zal terugveren naar de orspronkelijke stand. Toen ikzelf informeerde kreeg ik te horen dat het kon, maar slechts 5mm dieper dan standaard en anders alleen in combinatie met M5 balgen á € 400 / stuk..
5mm !! Wel erg weinig vind je niet.
Wie heeft je dat advies gegeven? een dealer?
Ik weet uit eigen ervaring dat 25-30 mm ook geen probleem is.
Waarom maar 5mm?? en andere balgen?

Wel een beetje lullig als de auto voor 30 mm is verlaagd en achter maar 5 !!!
Dat zal de wegligging en het stuurgedrag ook wel niet ten goede komen, je wilt immers dat de auto ze recht mogelijk staat.

Ik hoop voor je dat je het verlagen achter voor elkaar kunt krijgen.

in ieder geval succes ermee

gr RM525
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”