BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Fluitend geluid F10 520I (2013)

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Nino de H
Neutraal
Posts: 5
Joined: 03 Jan 2015 10:01
Type Auto: F10 520I

Fluitend geluid F10 520I (2013)

Post by Nino de H »

Hoi, mijn 520I F10 uit 2013 met 110.000KM op te teller, maakt sinds kort een fluitend geluid. Dealer geeft aan dat de aandrijfketting van de oliepomp versleten is. Reparatie: Distributieketting en oliepomp-ketting :(
Auto is volledig BMW onderhouden en wordt pertinent niet afgeragd. Sterker nog, ik laat alleen iets hogere toerentallen toe als de olie echt helemaal op temperatuur is. Wat ik begrepen heb is dat er een modificatie op het oliekettingtje zit (advies BMW)
Heeft Iemand dit al eerder gehoord / tegengekomen? Ik baal er stevig van, want dit zijn behoorlijke kosten, zoals jullie zullen begrijpen.

Topic Author
Nino de H
Neutraal
Posts: 5
Joined: 03 Jan 2015 10:01
Type Auto: F10 520I

Re: Fluitend geluid F10 520I (2013)

Post by Nino de H »

Even een update;
De dealer meldde vandaag dat de schade voor 100% gedekt wordt door BMW Nederland. :ja:
Dat is nog eens aftersales klanttevredenheid.
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”