BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

windgeruis A stijl en fluiten schuifdak

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmw5231
Neutraal
Posts: 9
Joined: 20 Aug 2018 08:58
Type Auto: 523i F10

windgeruis A stijl en fluiten schuifdak

Post by bmw5231 »

S
    inds kort heb ik een F10 523i. De auto heeft (vooral als het een beetje waait) veel last van windgeruis op de linker A-stijl. Die bij de bestuurder dus. En daar heb ik niet een beetje last van :roll: Heeft iemand ervaring met windgeruis op de A-zuil van een F10. ?

    Op het oog is er niets te zien. De rubbers lijken goed, de deur sluit ook mooi. Er is nooit schade geweest. Kortom een vreemde zaak. Ervaring of tips zijn welkom.
      Daarnaast fluit het schuifdak ook. Zowel als deze is opengeschoven als wanneer deze in de klapstand staat. Van alles bekeken en geprobeerd. Niet te begrijpen.

      Vlak nadat ik de auto heb gekocht is er alarm ingebouwd, en ik heb de indruk dat het voor die tijd niet was. Maar helemaal zeker ben ik er niet van. Het alarm is ingebouwd linksonder het dashboard en er is een kabel doorgevoerd. Heeft iemand een idee dat hierdoor een fluit kan ontstaan wanneer het dak is geopend?

      ik hoop dat iemand een ervaring of tip heeft die deze irritante klachten tot een einde brengen. Alvast dank!

      Topic Author
      bmw5231
      Neutraal
      Posts: 9
      Joined: 20 Aug 2018 08:58
      Type Auto: 523i F10

      Re: windgeruis A stijl en fluiten schuifdak

      Post by bmw5231 »

      jeetje.... niemand dus :-)

      Topic Author
      bmw5231
      Neutraal
      Posts: 9
      Joined: 20 Aug 2018 08:58
      Type Auto: 523i F10

      Re: windgeruis A stijl en fluiten schuifdak

      Post by bmw5231 »

      Nog een aanvullende vraag hierop: weet er iemand of er ‘een klepje of iets dergelijks’ opent of sluit als de auto een beetje op temperatuur is gekomen. De fluit bij een geopend schuifdak (ook klapstand) hoor je niet als je ‘s ochtend wegrijdt met koude motor. Na een km of 5-10 is de fluit er opeens. Ik had al aangegeven dat de fluit volgens mij is ontstaan nadat er alarm is ingebouwd. Die is links onder / in het dashboard (bij linker knie bestuurder) ingebouwd. Ergens is er een draad door het schutbord doorgevoerd en er is een sensor boven bij het plafond lampje en schuifdak bediening geplaatst.

      Iemand een idee over een bewegend onderdeel zoals een klep van verwarming/ thermosstaat of iets dergelijks die beweegt als de motor op temperatuur komt en die deze fluittoon zou kunnen veroorzaken ? Ik hoop dat iemand een tip heeft..... alvast dank !
      Post Reply

      Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”