BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

4 of 6?

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Peet27
Neutraal
Posts: 4
Joined: 30 Jan 2013 13:54

4 of 6?

Post by Peet27 »

ik heb nu een Audi A4 TDI diesel en wil naar een 5 serie touring. F10
Een van de afwegingen in de verdere keuze is het brandstofverbruik.
Ik twijfel tussen de 520 en de 525.

In reviews lees ik dat er mensen zijn die 1 op 18 of zelfs 1 op 20 met een 520 halen. Dat vind ik knap voor zo'n zware auto maar spreekt me wel aan. Ik heb overwegend 80 km weg naar mijn werk en een stukje snelweg. Mijn rijstijl is overwegend rustig.

Verder las ik dat de 184 pk van de 520 eigenlijk wat te weinig is. Tunen is een optie maar nu het nog mag van dit kabinet, voel ik er ook veel voor een 6 cylinder te kopen.

Maar wat is het brandstofverbruik van een 6 cylinder tov een 4 cylinder?
En is het juist dat de 525 alleen in 2010 en 2011 als 6 cylinder geleverd is en daarna als 4 cylinder bi-turbo?

ruudlek
Neutraal
Posts: 4
Joined: 16 Apr 2014 18:45
Type Auto: e61 535D

Re: 4 of 6?

Post by ruudlek »

Allereerst een 5 serie touring is een F11 en die gemaakt tm 2016. Een 525D is een 3.0ltr 6 cilinder motor, evenals de 530D, 535D en de M550D. Verschil zit hem voornamelijk in het aantal turbo's en motormanagement en een paar andere zaken en sensors.
520D is een vier cilinder motor. Op zich een goede motor alleen gaat bij deze motor de turbo bovengemiddeld kapot. Sommige mensen hebben geluk en gaat de turbo nooit kapot, andere mensen hebben gewoon pech en gaat de turbo erg vaak kapot. Ook zijn er bij de 2.0ltr diesel motoren van BMW problemen bekend mbt de distributieketting (spanners).
Turbo's van BMW zijn gevoelig voor de juiste motorolie en op tijd verschonen.
Maar goed, elke auto kent zo zijn specifieke problemen, zeer zeker ook Audi.

Vanaf 2017 is de 525D een vier cilinder motor geworden.

1 op 20 voor een 520D lijkt mij haalbaar, dat rij ik ook met mijn 530D op de snelweg met een constante snelheid van 110 km uur. Geef ik een beetje gas extra stijgt het verbruik onevenredig snel omhoog. 140 km uur is al snel 1 op 11

Doe er je voordeel mee.
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”