BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Stoelverwarming rugleuning defect - reparatie

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
sanderl
Neutraal
Posts: 4
Joined: 22 Nov 2014 11:11
Type Auto: F11

Stoelverwarming rugleuning defect - reparatie

Post by sanderl »

In een F11 Facelift model 2014 heeft de bestuurderssteol op de rugleuning geen stoel verwarming, de zitting wel. Via OBD wordt ook een foutmelding gegeven hierop. Volgens BMW dealer is het enkel mogelijk de gehele rugbeklding te vervangen omdat het verwarmingselement hierin vast zou zitten.
Heeft iemand ervaring hiermee? Er is ooit nieuwe stoelbekeleding in deze auto gezet en wellicht is er een stekker los/defect etc. Er is op internet na uren google bijna niets te vinden voor een F10 of F11 in zowel Nederlands, Engel als Duits niet.
Ik kan bijna niet geloven dat er geen aftermarket elementen verkrijgbaar zijn ter reparatie van dit systeem.
Alle info is welkom, hoe kan ik meten(pinlayout) waar zitten de stekkers, welke draden, hoe loopt het snoertje, etc. etc.

Alvast hartelijk dank!

Edwin_bmw
Neutraal
Posts: 3
Joined: 17 Dec 2019 12:53
Type Auto: Bmw 5 serie f10

Re: Stoelverwarming rugleuning defect - reparatie

Post by Edwin_bmw »

Hi. Neem eens een kijkje op https://www.newtis.info/tisv2/a/en/
Daar kan je complete handleidingen vinden. Ik heb er tot nu toe vaak gebruik van kunnen maken!
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”