BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Zwaar gebrom na plaatsen nieuwe krukaspoelie f11 2011

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
MwJ74
Neutraal
Posts: 1
Joined: 25 Feb 2020 19:45
Type Auto: BMW 525da

Zwaar gebrom na plaatsen nieuwe krukaspoelie f11 2011

Post by MwJ74 »

Hallo, ik heb volgende vraag...een tijdje geleden is de krukaspoelie van mijn f11 525d (3liter) automaat na 325d kilometer afgebroken, normale slijtage. Bij mijn garagist, geen BMW garagegist, de poelie laten vervangen met riem en spanrol. Poelie is geen OEM, weet ook het merk van de imitatie poelie niet. Na een tijdje gereden, +/- 250km, te hebben is er opeens een zwaar gebrom/getril hoorbaar en voelbaar vanuit de motor, wat voor de reparatie niet waarneembaar was. Motor liep als een klokje, nog steeds, alleen nu met een zwaar gebrom. Als de motor koud is dan is het héél goed te horen en te voelen..alhoewel het voelen meer een psychische gedachte is. Het horen van het gebrom is ergerlijk. Zodra de motor goed op bedrijfstemperatuur is, na meer dan 60km gereden te hebben dan is het gebrom niet meer constant, maar het komt en het gaat. Het gebrom is enkel te horen als de wagen stationair loopt. Onder het rijden is er niets te horen/merken. Mijn garagist heeft enkele collega’s gecontacteerd die ieder een andere mening hebben..zoals bv...de vrijloop van de dynamo, maar die heeft mijn wagen niet, dus dat probleem is al van de baan. De ene zegt dat het kan komen door het plaatsen van de imitatie poelie...dat kan het gebrom verklaren, lijkt mij ook omdat het probleem pas is ontstaan na het vervangen van de poelie. Maar een ander zegt dat dat het ook niet is. Een andere zegt speling op krukas, maar dat is niet.. maar zoals iedereen heb ik geen zin in dure onnodige herstellingen terwijl de oplossing misschien dichtbij ligt. Dus als er iemand is die weet wat ik moet laten doen, dan hoor ik het heel graag. Alvast bedankt voor de juiste en enige oplossing :)
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”