BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Hoge Accu Ontlading - Missende iDrive informatie - Graag advies.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
E91Fly
Neutraal
Posts: 8
Joined: 02 Mar 2013 19:56
Type Auto: 2015 F11, ex-2013 E91, ex-2007 E91 330i, ex-2004 E46 320i

Hoge Accu Ontlading - Missende iDrive informatie - Graag advies.

Post by E91Fly »

Beste forumleden,

Graag deel ik een ietwat vreemd voorval en ondanks dat ik uiteraard het forum heb doorzocht en al had gegoogeld op "Hoge accu ontlading", is het in mijn geval iets anders maar hoop dat jullie kunnen helpen. Excuses voor het lange(re) verhaal.

Ik heb een F11 uit 2015. Nooit iets mee gehad, geen waarschuwing, niets. In 2019 heb ik Apple CarPlay laten installeren, een externe module die tussen het idrive scherm en de NBT Head unit zit. Ook dat heeft altijd zeer goed gewerkt en nog steeds.

De auto is vorige week voor het eerst voor een kleine onderhoudsbeurt bij een BMW specialist geweest met een kilometerstand van 130.000km. Hier kwam ik vaker met mijn vorige 3 serie maar dit was de eerste keer met de 5 serie. De avond voor het afleveren van de auto heb ik nog even in de Check Control gekeken of de olie toch echt het enige was wat nodig was en ook het storingen menu gecheckt.

De dag na de onderhoudsbeurt had ik ineens de waarschuwing 'Hoge accu ontlading". De auto start verder prima maar ik zag ook dat de tijds aanduiding weg was op het iDrive scherm. Na de melding te willen bekijken onder Auto Status > Check Control zag ik dat dit menu nu helemaal leeg was. Ook het verbruik en andere boordcomputer data is verdwenen.
Ik ben direct terug gegaan naar de specialist want ik dacht dat ze wellicht iets met de accu hadden gedaan of dat ze een service menu oid in de software niet hadden afgesloten. Dit was niet het geval. Ze hebben de filters vervangen (ook interieur filter) en de motorolie en de APK. Verder niets en zijn niet aan de accu geweest. Bij het uitlezen kwamen ze met een fout in het instrument cluster en idd hoge accu ontlading sinds de ochtend na de onderhoudsbeurt. Verder gaven ze waarschijnlijke oorzaak aan als de Apple CarPlay. Wellicht dat die niet uit zou gaan 's avonds.

Vervolgens ben ik er 100km mee gaan rijden om de accu bij te laden maar dit maakte geen verschil want om de dag heb ik de melding. Na een paar dagen stilstand stond er zelfs "Accu leeg, motor starten".

Nu dan, uiteraard is het bijna TE toevallig dat de ochtend NA de service beurt ik ineens deze meldingen krijg en zie dat het iDrive menu aardig wat data mist wat niet het geval was de avond ervoor. Ik wil echter geen vingers wijzen of de specialist de schuld geven want het kan uiteraard wel toeval zijn.

Ik ben gaan kijken naar de bekabeling onder het handschoenkastje (waar interieurfilter zit en mogelijker kabel klem zat) maar zag niets vreemds en de auto hangt nu aan een AGM druppellader en morgen wil ik verder op onderzoek uit.

Heeft een van jullie dit weleens gehad of bekend met het verdwijnen van verschillende informatie van het iDrive systeem? Enige andere tips? Ik dacht zelf om morgen het dashboard weer eens open te halen, de NBT unit te inspecteren en/of de zekeringen te checken.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”