BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Nieuw stuur met multifuntionele knoppen

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Steve-o3o2
Neutraal
Posts: 2
Joined: 04 Dec 2021 21:19
Type Auto: F11 520i

Nieuw stuur met multifuntionele knoppen

Post by Steve-o3o2 »

Beste forum leden,

Gezien het feit dat ik nieuw ben zal ik mij kort voorstellen. Mijn naam is Steven en sinds juli vorig jaar ben ik in het bezit van een 520i uit 2014. Hij komt origineel uit Duitsland en zit vol opties. Inmiddels heb ik hem ook laten chiptunen bij JD custom, dat zorgt voor een aangenaam en sportief rijgedrag.
Het is mijn eerste BMW, voor wat mij betreft ook zeker niet de laatste.

Voor mijn werk moet ik veel rijden en op dit moment zit er een zeer smal stuur in de auto. Na een aantal uur rijden krijg ik pijn in mijn handpalmen en ik heb dat bij mijn andere auto niet (Porsche met lekker dik stuur uit 2015).
2e hands heb ik een M5 stuur op de kop kunnen tikken welke ik snel wil monteren.

Ik loop nu alleen tegen een probleem aan:
Op mijn stuur zit links naast de limiter het afstand knopje voor de adaptieve cruise controle en naast het cruise control knopje zit de file assistent. Bij het nieuwe stuur zitten hier respectievelijk M1 en M2 knopjes.
De modules zijn op beide sturen iets anders, waardoor ze niet 1 op 1 overgezet kunnen worden.
Is het mogelijk om de modules los te schroeven en de kapjes eraf te schroeven en dan de “oude” met de “nieuwe” beiderzijds vervangen?
Zullen M1 en M2 met dit stuur de functies hebben van de oude knopjes en kan ik dan de fysieke knopjes zelf vervangen?
Of laatste optie: de gehele modules voor het nieuwe stuur los bestellen via de dealer?

Of heeft een van jullie hier ervaring mee en een andere oplossing?

Onderstaand oude en nieuwe stuur.

Alvast veel dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Steven

[ external image ]

[ external image ]
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”