BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Electronica problemen 535i F10

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Ochiba
Neutraal
Posts: 1
Joined: 23 Jan 2012 19:27
Type Auto: BMW 535i F10

Electronica problemen 535i F10

Post by Ochiba »

Beste BMW rijders,

langs deze weg wil ik vragen of er meer mensen met een 5 serie F10 bouwjaar 2010 problemen hebben met hun electronica?
Ik bedoel dan grote storingen die het hele systeem overhoop gooien en 150+ storingsmeldingen genereren in een paar seconden.

Denk dan aan een geheel zwart dashboard tijdens rijden in de avond en het uitschakelen van diverse systemen als gevolg van de storingen. Ik ben nu voor de 3e keer aan de beurt en de auto staat weer bij de dealer.
De eerste 2 keer dat de auto daar 1 a 1,5 week gestaan heeft zijn er modules, sensoren, accu enz. vervangen maar het was afgelopen vrijdag weer zo ver.

Ik heb geen klacht over de aftersales maar wel over de storing en ben benieuwd naar gelijksoortige ervaringen.

Greetz Ochiba

Mike E23
Neutraal
Posts: 4
Joined: 24 Jan 2012 11:11
Type Auto: E23

Re: Electronica problemen 535i F10

Post by Mike E23 »

Meestal vervangen de dealers meer dan nodig.. Maar een kennis van mij is pas in ysselstein geweest in Limburg en daar hebben ze hetzelfde systeem als bij de dealer maar die hebben er wel verstand van..

Gr.

Toinevs
Neutraal
Posts: 7
Joined: 03 Oct 2008 06:38
Type Auto: F10
Age: 64

Re: Electronica problemen 535i F10

Post by Toinevs »

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een En, het bleek de dynamo te zijn die af en toe 18 volt op het systeem gooide

RM525
Neutraal
Posts: 28
Joined: 01 Mar 2015 12:18
Type Auto: BMW 525 D

Re: Electronica problemen 535i F10

Post by RM525 »

Mike E23 wrote:Meestal vervangen de dealers meer dan nodig.. Maar een kennis van mij is pas in ysselstein geweest in Limburg en daar hebben ze hetzelfde systeem als bij de dealer maar die hebben er wel verstand van..

Gr.

Waarom zou een dealer er geen verstand van hebben dan?
alleen maar omdat deze meer vervangen dan nodig is??
flauwekul vind ik dit, Wanneer er een goede diagnosetechnicus aan werkt zie ik niet in waarom je niet naar een dealer zou gaan.
Er zal vast een reden zijn waarom er al diverse componenten zijn vervangen.

Het lijkt erop dat dit een lastige storing blijkt te zijn, en ik ben er vrij zeker van dat deze dealer er alles aan doet om het probleem op te lossen.
Vind het dan een beetje makkelijk om te zeggen dat de dealer er geen verstand van heeft.

RM525
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”