BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

richtingaanwijzer e12

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
guyrutten
Neutraal
Posts: 9
Joined: 30 May 2012 20:16
Type Auto: 520 e12

richtingaanwijzer e12

Post by guyrutten »

Wanneer ik met mijn 520 uit '77 richting aangeef naar links klikt de richtingaanwijzer niet regelmatig, meestal af en toe een klikje. Ook de indicator in het instrumentenpaneel knippert maar 1 keer, terwijl het knipperlicht zelf wel gewoon knippert.
Sinds kort klikt de richtingaanwijzer ook wel vaker wanneer ik rechtdoor rijd (en dus geen richting aangeef), zonder enige aanleiding. Buiten de auto knippert er dan niets.
Wanneer ik richting aangeef naar rechts werkt alles normaal.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb trouwens ook twee verschillende hendeltjes voor richting aanwijzer (vierkant) en ruitenwisser (rond).
Wat hoort erop? Ik geloof dat mijn e12 van uit de overgangsperiode komt van serie 1 naar serie 2. Het is een 520/4 serie 2 met datum eerste toelating augustus '77.

Mvg Guy
BMW 520 e12 m10 1977

ericmartin
Neutraal
Posts: 2
Joined: 27 Jan 2012 00:43
Type Auto: BMW 518 E12 1981

Re: richtingaanwijzer e12

Post by ericmartin »

lijkt op een schakelaar-probleem, en die is eenvoudig te vervangen, repareren wil niet.

Ik heb zelf een type 2 met vierkante schakelaars.

bertjeconti
Neutraal
Posts: 4
Joined: 22 Sep 2013 18:17
Type Auto: bmw 520 (E12)

Re: richtingaanwijzer e12

Post by bertjeconti »

Op de 1977 modellen horen nog ronde richting en ruitenwisser schakelaars.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, verdacht ook de schakelaar, maar het knipperrelays was toch debet aan het euvel.
Ik heb er tijdelijk een universeel relais in gezet, maar dan werkt het lampje op het dashboard niet.

Meest waarschijnlijk zijn de elcootjes rondom de electronica in het relais oud en dus defect geraakt. Ik ga het relais proberen te reanimeren
Post Reply

Return to “1972 - 1981 (E12)”