BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Lampje van het klokje vervangen

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Paul528iA
Neutraal
Posts: 2
Joined: 02 Jan 2013 23:06
Type Auto: BMW E12 528iA

Lampje van het klokje vervangen

Post by Paul528iA »

Goedenavond heren, dames??

Zojuist voorgesteld, en dan nu al meteen een vraag ?? Ja !! inderdaad....

Schandelijk maar waar, al na ca. 35 jaar is afgelopen week 'opeens' de verlichting van het klokje in de middenconsole
plotsklaps gesneuveld. Ik heb een E12 van 1978, dus nog een 'gewoon' analoog klokje. In de middenconsole zitten de drie
draaiknoppen van de verwarming, van links naar rechts een draaiknop voor warm en koud, in het midden een 'ring' (om het klokje heen) voor de aanjager, en rechts de verdeling tussen "oben" en "unten" ! Heeft iemand een idee hoe ik bij het bewuste lampje kan komen?

Zelf vermoed ik via de asbak, of het rooster boven op het dashboard, maar voordat ik met mijn anderhalve linkerhand de boel ga demonteren raadpleeg ik graag eerst even collega enthousiatelingen.

Bij BMW Dealer "Von Poltergeist" (Poelgeest) wist de man achter de balie niet eens wat een E12 was... so much for BMW's heritage !! dit gaf niet direct het comfortabele gevoel in goede handen te zijn.. los van hun uurtarieven :-(

De auto is in onderhoud bij BMW Beatrix in Badhoevedorp, maar ik zou hier graag een 'eigenleistung' van maken....
kom op zeg een lampje :-)

Ik verneem graag ! dank bij voorbaat ! gr. Paul
Post Reply

Return to “1972 - 1981 (E12)”