BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

4 gran coupe vraagjes

Forum voor alle F32 serie vanaf vanaf 2014 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
twdi
Neutraal
Posts: 25
Joined: 14 Sep 2014 22:18

4 gran coupe vraagjes

Post by twdi »

Ik rij op dit moment een Audi A4 quattro (2.0T met 211 pk)en ben wel erg gecharmeerd van de 4 serie gran coupe.
Ik ben echter niet thuis in de BMW auto's en opties. Vandaar een aantal vragen:

Wat ik me afvraag, ik ben 4 wiel aandrijving gewend en in de oostenrijkse sneeuw tijdens mijn wintersport vakanties is dat fantastisch. Hoe gedraagt een achterwiel aandrijver zich in de sneeuw of gladde omstandigheden? Is dat zo lastig rijden als ik denk? (Ik heb een hekel aan sneeuwkettingen)

Wanneer je zou moeten kiezen tussen een 420i met automaat of een 428i met handbak ivm de kosten, welke zou je dan adviseren? Ik heb nu een snelle auto met 211 pk. Of is de 420 eigenlijk sterk genoeg voor fatsoenlijke rijprestaties?

Zit er veel verschil tussen de business of professional navigatie en is dat de meerprijs waard? Het lijkt hoofdzakelijk een groter scherm en harddisk te zijn. Die laatste zou ik amper gebruiken.

Volgens de folder, kan je met Connected services en je smartphone van alles bedienen waaronder de climat control. Ik zie echter geen 'standkachel' optie. Werkt het dan standaard dat je in de winter je auto kan voorverwarmen en niet of minder hoeft te krabben?

Ik vind een goed geluid in de auto belangrijk. Heb nu ook een B & O soundupgrade. Klinkt het BMW hifi systeem een beetje goed of moet ik ook het harman kardon systeem overwegen?

Thx

Raymond64
1e Versnelling
Posts: 121
Joined: 06 Sep 2014 09:23
Type Auto: 525 Touring E39
Location: Zandvoort en Borculo
Age: 59

Re: 4 gran coupe vraagjes

Post by Raymond64 »

Goede keuze,
Achterwiel aandrijving is ff wennen maarvtop,in de sneeuw.
Automaat is zeker aan te raden bij zo een auto.
Standaard navi is ruim voldoende .
Connected is leuk echter standkachel is extra optie en mits besteld ja te bedienen via smartphone.
420i is ruim voldoende maar 428 natuurlijk sportiever!
Veel plezier met de bestelling!

Topic Author
twdi
Neutraal
Posts: 25
Joined: 14 Sep 2014 22:18

Re: 4 gran coupe vraagjes

Post by twdi »

'Kruipt' de auto met de sport automaat als je bij een verkeerslicht de rem los laat?

Mijn audi heeft een elektromagnetische parkeerrem wat ook erg makkelijk bij het wegrijden op een helling.
Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n automaat?
Post Reply

Return to “2014+ (F32, F33, F36)”