BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

bmw 545i houd in

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
floridiaan75
Neutraal
Posts: 3
Joined: 17 Dec 2018 18:04
Type Auto: BMW 545i

bmw 545i houd in

Post by floridiaan75 » 17 Dec 2018 19:21

Beste lezers,

Na mijn bimmer bij 2 onafhankelijke specialisten te hebben binnen gedaan, maar helaas geen reden voor mijn problemen hebben ontdekt, hoop ik iemand te vinden die raad weet.
Probleembeschrijving :
BMW 545i , uit 2004 , 125000 km, LPG ingebouwd op 40.000 km.
Symptomen :
1) In achteruit schokt hij soms en valt hij soms stil vanaf ik langzaam achteruit rijd.
2) In cruise control rond de 1500 toeren, voel ik soms “hick-ups” , alsof de ontsteking het gedurende een halve seconde laat afweten om vervolgens weer een halve minuut vlot te rijden, daarna herhaalt dit process zich opnieuw. Dit gebeurt niet tijdens acceleratie en gebeurt ook niet elke dag, maar wel om de paar dagen.
3) Soms zie ik de verbruikswijzen schommelen in rusttoestand (gebeurt zelden)
4) Wanneer de motor koud staat , houd hij ook in. Dit duurt minder dan 2 minuten, daarna rijd hij terug normaal.
Het maakt niet uit of ik LPG rijd of benzine, symptomen zijn dezelfde.
Reeds getest :
Rooktest inlaat circuit, succesvol afgerond.
Luchtmassa meter is reeds vervangen , eigenaardig is dat met een nieuwe luchtmassa meter de auto vaak stilvalt als ik geen gas geef of uitbol. (nu rijd ik met de massameter niet aangesloten , en valt hij niet meer stil)
computer uitgelezen, geen storingen gevonden.
Diagnose garage 1 : besluiteloos : compressietest is nodig om uit te sluiten of een van de kleppen kapot is. Garage 1 acht dit onmogelijk omdat hij in rust stabiel draait.
Diagnose garage 2 : besluiteloos : denk eerder richting valvetronic as, de as die soms moeilijkheden heeft om te roteren.
Beide onderzoeken nemen veel tijd , daarom hoop ik iemand te vinden die dit probleem al heeft gezien met dit soort auto’s?
Alvast bedankt.

Post Reply

Return to “Off-Topic”