BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Ontbrekende Kentekenbewijzen

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Ontbrekende Kentekenbewijzen

Post by InosienceE36 »

Hallo allemaal,
Ik stuite vandaag op een moie klassieker met een raar achtergrond verhaal en een mogenlijke verkoop.Het verhaal van de auto zelf begint in 1983 in stutgart als de 944 van de band rolt op rooie bbs velgen.
In 1994 is hij geimporteert en daarna is er og maar weinig mee gereden.
In 2004 word hij bij een garagebedrijf gebracht door een man op leeftijd die hem net had gekocht.
Hij wou dat dit bedrijf de auto weer klaar zou make, wat ze ook gingen doen.
Hierbij stuite zij op verschillende mankementen die niet erg in de kosten zouden lopen, op eentje na...
De ontsteking bleek defect.. Hierbij heeft de eigenaar van de porsche gezecht dat hij zelf een ontsteking zou regelen en deze daar brengen en zodat deze gemonteerd kon worden.
Nu, een dikke 8 jaar later staat deze auto nogsteeds bij dit autobedrijf en de eigenaar van de porsche is nergens meer te bekennen.
Zijn adres en telefoon nummer zijn niet langer in gebruik en het autobedrijf wil van de porsche af.
Nu heb ik bij het RDW gekeken en zie dat hij in 2009 voor het laatst is over geschreven.
Nu had de eigenaar van het bedrijf het erover om de porsche bij het schroot te doen als deze met een jaar niet weg was.
Logiserwijs wil ik de porsche daar van redden en daarom vraag ik hier om advies..
De papieren liggen niet bij het autobedrijf en de eigenaar van de porsche heeft de porsche daar gebracht, later dus gehoord van de ontstekking en daarna nooit meer wat van zich laten horen..
Ik vind dit dus doodzonde, en vermoed dat de man, die ookal op leeftijd was volgens de eigenaar van het bedrijf, is overleden.
In dit geval is de porsche overgeschreven op een van de erfgenamen die er kennelijk geen liefde voor heeft.
Ik ben dus nu opzoek naar meerdere dingen..
Een eventueele mogenlijkheid om contactgegevens te krijgen van de huidige eigenaar..
Een mogenlijke manier om de eigenaar te overtuigen er toch iets mee te gaan doen..

Het doet mij gewoon pijn in mijn hart die porsche zo te zien staan en als jullie me kunnen helpen bij deze zoektocht zou ik dat zeer waarderen ;-)
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: Ontbrekende Kentekenbewijzen

Post by Redhead »

Als die garage wil, kunnen ze zonder meer de adresgegevens van de huidige eigenaar opvragen.
Genoeg reden om dat voor elkaar te krijgen.

Het is jammer, maar je kan hooguit via de politie laten vragen of ze die de man met de eigendomspapieren contacten. Jij kan die gegevens niet zelf krijgen als particulier.

Als de garagist zelf hier niets mee doet kan hij hem ook niet zomaar verschrotten, want dan moet je deel 1 hebben [officieel dan] Anders is het gewoon hetzelfde, alsof de wagen gestolen zou zijn.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Ontbrekende Kentekenbewijzen

Post by InosienceE36 »

Ik ga binnenkort weer contact opnemen met dit bedrijf, de porsche is zeker niet in showroom staat want hij staat al 8 jaar op een onverhard terrein ind zon regen en sneeuw maar roestgaten heeft hij niet ;) het zou mooi zijn als iemand als niet ikzelf natuurlijk, deze auto eens flink onder handen neemt :D
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Ontbrekende Kentekenbewijzen

Post by 325i »

Ik denk dat je eens contact moet opnemen met RDW.
Het autobedrijf kan ook niet veel opvragen of regelen maar wellicht als je contact opneemt met RDW en hun dit verhaal uitlegt ze misschien bereid zijn om iets te regelen voor je.

Ik heb nu het zelfde probleem maar dan met een duitse auto.
Hier heb ik het kenteken van gehad maar ben deze compleet kwijt geraakt.
Nieuw kenteken aanvragen kan ( zelfs als nederlander ) maar is alleen even heel veel ellende.
Resultaat is dat ik nu een sloop golf zoek en gewoon het schutbord omzet.
Wellicht dat ze bij jusitie hier niet zo blij mee zullen zijn als ze erachter komen maar het zijn immers beide eerlijke autos en ik wil gewoon dat mijn fatsoendelijke auto een kenteken krijgt.
Kan slechts een goede golf van 1997 met alle opties de sloop in duwen omdat ik geen kenteken krijg dat zou wel erg klote zijn .
Uiteindelijk als ik natuurlijk geen kenteken vind zit er niks anders op maar probeer er nu nog even positief over na te denken
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “Off-Topic”