BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
amjovi
Neutraal
Posts: 36
Joined: 26 Feb 2012 11:20
Type Auto: E60 525D Stage 2 H6 2005
Location: Hoorn

Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by amjovi »

Een poosje geleden mijn E46 320D moeten verkopen i.v.m. hoge bekeuringen voor te snel rijden nu toch echt spijt en weer aan het kijken voor een nieuwe E46. Maar er staan auto's tussen met 3 - ton en enkele zelfs 4!
Mijn vraag luidt: Hoeveel hebben jullie nu op de klok, en still going strong?

Lpg auto aanschaffen met 400.000 op de teller, doen of gelijk vergeten??

Ik trap wel even af:
Bmw E36 318i 1995 236.000 (koppeling was af, en het probleem met de gescheurde ophanging achter daarom verkocht)
Bmw E46 320D 2000 218.000 (TOP auto, reden al eerder gegeven werd constant bekeurd door de zware voet)
E60 525D Stage2 + DPF off/EGR off + uitlaat leeg.

Jan Wachelder
1e Versnelling
Posts: 105
Joined: 15 Oct 2013 09:15
Type Auto: BMW 525i / e30 325i
Location: Heerlen (Limburg)
Age: 32

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by Jan Wachelder »

Hallo, ik rijd zelf een bmw 525 op LPG g3. Deze heeft wel pas 188 en een paar kleintjes gedraait maar rijd super fijn. KM-standen zeggen vaak niet zo heel veel. Ik werk in een universele autogarage waar we ook verkoop doen van 2ehands occasions. Wij letten meer op de staat van het interieur ( vooral stuurwiel versleten, pedalen en stoffen hoesjes en bekleding). Van buiten altijd even goed kijken hoe de auto verzorgd is, liggen er bijvoorbeeld 4 michellain banden op is er niet op bespaart en zal dus ook op onderhoud niet bespaard zijn. Liggen er nu 4 linglong ringeting banden op kan je er meestal wel van uitgaan dat er dus ook op onderhoud bespaart is (Natuurlijk niet altijd). Luister goed hoe de motor loopt en let vooral op dat als je een testrit gaat maken de auto koud is. Is de auto al op bedrijfstempratuur valt er meestal het een en ander te verbergen. 1 geluk heb je wel, dit is het perfecte weer (tempratuur) om een diesel te kopen. Als die nu goed start is compressie gloeisysteem en verstuivers meestal nog wel goed voor de komende jaartjes!
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i

Topic Author
amjovi
Neutraal
Posts: 36
Joined: 26 Feb 2012 11:20
Type Auto: E60 525D Stage 2 H6 2005
Location: Hoorn

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by amjovi »

Hee bedankt voor je uitleg!

Ik heb nu tijdelijk even een Bravo waar vanaf dag 1 al het een en ander aan kapot is gegaan. En nu is de koppeling aangepakt maar schakelt hij niet meer. Echt een rot ding. En nu wil ik hem van de hand doen en terug naar mijn favoriete merk, BMW!

Ik had eerst al een Diesel maar dat is nu even te duur. Ik koop liever een op LPG al twijfel ik enorm over tweedehandse LPG auto's omdat ik ooit eens een Clio op LPG had die alleen maar elende gaf.

Voor welke garage werk je, en hebben zij wel betrouwbare occasions? :-) Dan kan ik daar even een kijkje nemen!

Gr
E60 525D Stage2 + DPF off/EGR off + uitlaat leeg.

Jan Wachelder
1e Versnelling
Posts: 105
Joined: 15 Oct 2013 09:15
Type Auto: BMW 525i / e30 325i
Location: Heerlen (Limburg)
Age: 32

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by Jan Wachelder »

Ik werk bij Van Bree te Brunsum, alleen hebben we op het moment niets op LPG staan. Ben wel van plan mijn auto weg te doen. Ik ga namelijk een mooie e46 diesel rijden. Fiat heb ik ook niet echt goede ervaringen mee zowel benzine als diesel. En wat betrouwbaarheid aangaat qua LPG rijden, ik heb nu tegen de 30.000KM gereden en het enigste wat ik tot nu toe gehad heb is dat de 80% klep van de LPG instalatie kapot was. De originele zat er nog in dus toch een dikke 100.000 voordat er iets aan de instalatie kwam.
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i

Jan Wachelder
1e Versnelling
Posts: 105
Joined: 15 Oct 2013 09:15
Type Auto: BMW 525i / e30 325i
Location: Heerlen (Limburg)
Age: 32

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by Jan Wachelder »

Kijk trouwens een even of bij de fiat de schakelstangetjes op de bak goed zijn gemonteerd. Deze moeten namelijk los bij het vervangen van de koppeling. Al vaker ervaring mee gehad dat het daar verkeerd gaat met terug monteren.
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i

Topic Author
amjovi
Neutraal
Posts: 36
Joined: 26 Feb 2012 11:20
Type Auto: E60 525D Stage 2 H6 2005
Location: Hoorn

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by amjovi »

Het schakel probleem is trouwens al opgelost. De bovenkant gedemonteerd en zo doende kwamen we er achter dat hij niet tussen de platen kwam en daarom niet kon schakelen. Even met de hand terug gezet en werkt weer.

Nu een Bmw 523i Op het oog met 290.000, slimme zet of niet? Automatenbak is reeds gereviceerd.

Gr
E60 525D Stage2 + DPF off/EGR off + uitlaat leeg.

Jan Wachelder
1e Versnelling
Posts: 105
Joined: 15 Oct 2013 09:15
Type Auto: BMW 525i / e30 325i
Location: Heerlen (Limburg)
Age: 32

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by Jan Wachelder »

Als de auto netjes is en altijd goed onderhouden is . http://m.autoscout24.nl/details?vehicle ... rch_result dit is in ieder geval de link van mijne. Weet niet of je het wat vind.
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i

Topic Author
amjovi
Neutraal
Posts: 36
Joined: 26 Feb 2012 11:20
Type Auto: E60 525D Stage 2 H6 2005
Location: Hoorn

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by amjovi »

Die ziet er inderdaad erg goed uit. Mooi uitgevoerd maar mij te prijzig.
Ik zoek er nu een rond de 2k om te kijken of een 5 serie wel wat voor mij is, i.v.m. de grootte van de auto.
En mijn droom auto is toch de BMW E60 :-) Daar rustig aan voor sparen.
E60 525D Stage2 + DPF off/EGR off + uitlaat leeg.

Bommetje
1e Versnelling
Posts: 52
Joined: 19 Mar 2012 15:54
Type Auto: 525i 1997

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by Bommetje »

Ligt er een beetje aan of er mee geraust is, goedkope 5 series die geragd zijn hoor je alles klepperen en differentieel = op

Ik kocht een goedkope 525i met een rammelende stuurpomp, haperende startmotor en gerafelde riemen
Km stand van 323000 en waarschijnlijk matig onderhoudt gehad, de automaatbak olie vervangen en schakelde super, motor liep zeer goed, startmotor is vanzelf over gegaan en olie van stuurpomp bijgevuld en heb er een jaartje in gereden daarna verkocht. Maar let op het NAP logo! je ziet dat meer dan de helft geen logotje heeft, en verdachte km standen!! wordt vaker mee gerommeld dan je denkt, het is pas 1jan 2014 verboden terug te draaien.

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by DannysedanE36 »

amjovi wrote:Een poosje geleden mijn E46 320D moeten verkopen i.v.m. hoge bekeuringen voor te snel rijden nu toch echt spijt en weer aan het kijken voor een nieuwe E46. Maar er staan auto's tussen met 3 - ton en enkele zelfs 4!
Mijn vraag luidt: Hoeveel hebben jullie nu op de klok, en still going strong?

Lpg auto aanschaffen met 400.000 op de teller, doen of gelijk vergeten??

Ik trap wel even af:
Bmw E36 318i 1995 236.000 (koppeling was af, en het probleem met de gescheurde ophanging achter daarom verkocht)
Bmw E46 320D 2000 218.000 (TOP auto, reden al eerder gegeven werd constant bekeurd door de zware voet)
Hallo forummers,
Hoge km-standen en 'stil going strong' . Heb een E28 528i van '82 met 570xxx op de teller(carrosserie opgeknapt in 2011), heeft altijd op lpg gelopen(nu niet meer ivm die idiote Weekers-regeling), een E34 525i touring van '92 met bijna 500K op de teller(ook op gas) en een E36 316i van '94 met 278k achter de 'bumper'. Wel reparaties gehad natuurlijk, maar geen absurde, zowel de E28 als de E34 rond de 400k de koppeling en eerder de waterpomp bij beiden. De E28 rond de 430k een gebruikte andere cilinderkop ivm ver/gesleten klepzittingen(vermoedelijke oorzaak lpg-gebruik). Bij alle drie de auto's al een keer de 'dynamo' vervangen, remschijven natuurlijk. Gebruik vaak materiaal gebruikt van de 'sloop', houdt de kosten zo onder controle. Verder het logische onderhoud: oliën, filters, remblokken en uitlaten. Doe veel onderhoud zelf, is ook de hobby. Heb op 2 auto's cruise control, gebruik die ook binnen de bebouwde kom, dus weinig bekeuringen gelukkig.
Groetjes, Danny

snellehenkie
1e Versnelling
Posts: 63
Joined: 10 Nov 2010 20:01
Type Auto: 323Ci Cabrio
Location: Noordholland

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by snellehenkie »

220dkm, en hij gaat pas weg als de drie ton in zicht komt, of niet, want ik wil m goed bijhouden.
Binnenkort hier en daar wat lak-reparaties, en deuken zonder uitspuiten :mrgreen:
Volgend jaar de velgen misschien laten doen, zijn originele M5 velgen (denk ik), dus mag t.

Auto rijdt goed, had ik niet verwacht. Motor gespoeld, en daarna 2x olie en filter vervangen, brandstoffilter vv (kwam pikzwarte rotzooi uit, nog nooit gezien!), af en toe injectorreiniger, en de warme motor af en toe flink laten 'gillen'.
Dat snel doorschakelen ála 'Koos Spee Methode' in de lage toeren, is zeer slecht voor de motor. Ik denk dat de vorige eigenaar heel rustig heeft gereden, en niet boven de 3000rpm is geweest. Alles was zwart aangekoekt, en misschien goedkope olie gebruikt. En ik tank 98RON, dat is veel beter voor zowel milieu/lager verbruik en de motor heeft het makkelijker. Zo hoop ik dik over de 3 ton te komen. Ik ben zo blij als een kind met mijn 323Ci! Wat rijdt dát goed zeg!
kanienogharder?

Bmwfan90
Neutraal
Posts: 11
Joined: 13 Apr 2014 13:36

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by Bmwfan90 »

Ik rij een 320 e46 uit 99 met 250 op de teller en rijd nog als een zonnetje :D

mijneerstebmw
Neutraal
Posts: 26
Joined: 22 Mar 2014 13:39
Type Auto: bmw 316i

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by mijneerstebmw »

316i uit 2003 148.000 op de teller ik rijd ong 4000 per jaar.
Rook worst zonder R is ook worst :bmwforum:

Smotske
1e Versnelling
Posts: 160
Joined: 28 Jun 2013 20:15
Type Auto: E87 120d High Executive
Age: 30

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by Smotske »

Ik heb m'n E87 120d uit 2004 afgelopen augustus gekocht, en ik ging gisteren over de 120.000km heen. Geen centje pijn nog! Alleen wat steenslag.. :cry:

Ferry043
Neutraal
Posts: 12
Joined: 05 Sep 2013 08:30
Type Auto: BMW 316 E46
Location: Eijsden
Age: 31

Re: Hoeveel kilometers hebben jullie op de klok.

Post by Ferry043 »

E46 uit 1999 in januari gekocht met 182.000 op de teller. Inmiddels op 191.000, en heel veel plezier ervan. Deze heb ik wel bij een autogarage gekocht, en al het onderhoud staat netjes in het onderhoudsboekje. Enigste wat niet meewerkt is het interieursensortje voor het alarm, dat blijft afgaan. Donderdag voor de 4e keer terug naar de bmw-garage.
Post Reply

Return to “Off-Topic”