BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Schade door garage !!

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
DannyDarko
Neutraal
Posts: 26
Joined: 29 Jun 2007 08:41

Schade door garage !!

Post by DannyDarko »

Hallo,

Wat mij nou moet overkomen! Ik breng mijn auto om 9:00 naar de garage om nieuwe schokdempers met veren te laten monteren.
Om 13:00 belt hij mij dat hij de verkeerde schokdempers heeft besteld. En dat ze dus NIET gemonteerd zijn.

Dus ik ga mijn auto ophalen. Zegt hij heel nonchelant: Ja ik heb nog een probleem: Je motorkap is opengevlogen omdat ik hem vergat dicht te doen.
Schade: Kreukels in motorkap, en een dikke scheur in de ruit.
Ophanging voor motorkap veer rechts ligt er finaal af!
Links bevestigt aan 1 lasje.
Scherm links zit een deuk naar buiten in de wielkast (waarschijnlijk door het hard remmen, daarna wiel in de wielkast gehapt)

Blijkbaar heeft meneer hard gereden anders komt zo'n zware motorkap niet omhoog. Mijn auto stond pal naast de garage toen ik em moest ophalen, dat is tien meter van de brug.

Hij zegt de schade te willen herstellen, maar gaat eerst 2 weken op vakantie. Ik wil niet dat hij de schade herstelt omdat ik hem niet meer vertrouw, logisch uiteraard.

Het toeval wil dat ik een vriend heb werken in de schade herstel garage naast zijn garage. Hij heeft gezien dat hij met mijn auto wegreed (waarschijnlijk om een stukje te blazen).

Nu wil ik hem laten maken door de garage naast hem. Op zijn kosten.
Als hij dat perse niet wilt, heb ik dan een voet om op te staan?
Ik heb een getuige in ieder geval.

Foto's volgen!

Groet

Danny

Grumpy
Neutraal
Posts: 18
Joined: 05 Apr 2007 18:44

Post by Grumpy »

Als het een goede garage is heeft de man een garageverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering. Die dekt dit.

Wat je ook doet, stel hem liever vandaag nog dan morgen aansprakelijk voor de schade en eventuele gevolgschade.

Dat kan door een briefje (aangetekend) op te stellen waarin je in het kort de situatie aangeeft en hem aansprakelijk stelt. Als je daar te lang mee wacht wordt het alleen maar lastiger, dus vóór zijn vakantie doen.

Verder, hij moet natuurlijk de schade betalen, ongeacht door wie jij dat laat uitvoeren.

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Post by webmaster »

:x om gek van te worden #@#^$&%^*^*&^$* :evil:

Ik zou ook even foto's maken van de schade, en daarnaast even zwart op wit laten zetten dat iemand gezien heeft dat de auto de schade nog niet had toen de garage er mee ging rijden.

Anders kun je straks gezeik krijgen onder het mom van, maar die schade is niet door ons, die zat er al ... bla bla...

maar damn wat vervelend zeg :(

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Ik heb ook zoiets meegemaakt, was de auto van de brug afgedonderd omdat deze niet in de versnelling of op de handrem stond.

Hele lange zaak geweest, de jurist die ik destijds had vertelde me dat als hij de schade kan herstellen hij die mogelijkheid geboden moet krijgen.

Dus als hij zegt dat hij die schade maakt en je gaat naar de buurman voor de schade te laten maken, dan loop je het risico dat je de schade niet meer 100% kunt verhalen op hem omdat je hem geen mogelijkheid gegeven hebt deze zelf te laten herstellen.

Als je rechtsbijstand hebt dan is dit het moment om ze in te schakelen, ze zullen je dan waarschijnlijk vertellen wat ze mij ook verteld hebben.

Suc6 met de afhandeling, hopenlijk komt het nog goed.

Bij mij was de auto iig weer rijdbaar gemaakt, dus nieuwe ophanging etc. De kromme velgen die hij zou vergoeden daar ben ik 3 jaar later (vandaag de dag nog op aan het wachten.) :roll:

Topic Author
DannyDarko
Neutraal
Posts: 26
Joined: 29 Jun 2007 08:41

Post by DannyDarko »

Thanks for the reply's.

Ik wil de auto niet meer laten maken door hem, omdat ik hem niet meer vertrouw met mijn auto.
Iemand van de garage die even lekker gaat toeren met mijn auto.
Dat is dus niet de bedoeling.

Volgens mijn rechtsbijstand heb ik alle recht om het ergens anders te laten maken, omdat de vertrouwensband geschaad is.

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

Nouja ik begrijp wat je bedoeld....

en ik vind het wel nettjes van hem dat ie ook direct aangeeft dat hij alles in orde zal maken.

Dat hij eerst op vakantie wil vind ik dan weer fout..


En als je denkt dat de andere garage niet met je auto wat rondjes rijdt ( o.a. om het te testen ) dan zit je goed mis.

Ik heb zelfs de bmw dealer in mijn auto zien wegtrekke om even later terug te komen ( wel sprite bij te gooien ) en de auto op te leveren ( was enkel om te testen en wat te blazen, is normaal...... )


btw.... idd direct aansprakelijk stellen voor de schade en alle instanties inschakelen en zwart op wit zetten.
Of hij of iemand anders nou die schade gaat maken...

Dit is om jezelf in te dekken mocht hij er onderuit willen e.d.
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

wim325i e36

testritje:P

Post by wim325i e36 »

een vriend van mij werkt bij porsche. ik woon daar redelijk dicht bij in de buurt, en hij heeft me weleens opgehaald in een auto van de klant om even een stukje te blazen in een gt3. :lol:

natuurlijk is dit fout... maar wel leuk:)

de auto's van klanten moeten worden proefgereden officieel, en daar maken ze daar gebruik van om hun driftkunsten te verbeteren....

Grumpy
Neutraal
Posts: 18
Joined: 05 Apr 2007 18:44

Post by Grumpy »

Heb wat moeite met je verhaal Wim.

Heb een Porsche, kan met niet voorstellen dat Pon zoiets laat gebeuren. Slijtage aan banden die niemand opmerkt? KM stand stuk hoger? En niemand die het merkt?

Als er iets gebeurt met de auto zijn de gevolgen niet te overzien. En niet alleen financieel. Daarom laat Pon dit gedrag niet toe.

Topic Author
DannyDarko
Neutraal
Posts: 26
Joined: 29 Jun 2007 08:41

Post by DannyDarko »

Uiteraard weet ik dat er gereden wordt met auto's die naar de garage wordt gebracht. Maar als er schade ontstaat door hun toedoen moet het worden vergoed, en niet op hun manier (zwart willen doen en een tweedehands motorkap).

Morgen (vrijdag 10 aug) ga ik naar hem toe en wil ik het via de verzekering laten afhandelen.
Wat kan ik eventueel doen mocht hij weigeren?
Ik heb al een ingebreke stellingsbrief en de schade gemeld bij mijn verzekeraar en rechtsbijstand.
Ik neem aan dat die het dan overnemen.

wim325i e36

Post by wim325i e36 »

@grumpy

officieel moeten ze na elke reparatie een proefrit maken. en er wordt dan echt niet rustig gereden.

en pon laat dit dus wel toe...of iig doen de monteurs het wel, want ik heb toch echt een rondje meegeblazen in een gt3.... van een klant dus..

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

Het is idd zoals ik zei ze moeten alles checken en een testrit maken.

Dat ze dit allemaal misbruiken om eventjes in die bak te blazen waar ze normaal nooit in rijden.... dat is de keerzijde van het verhaal.

Dat je garage het in orde wil maken, moet zelfs!

En dat jij beweert dat het zwart gebeurd vind ik nogal dubieus, niet de garage hoeft de auto alleen maar de auto in dezelfde conditie op te leveren als dat hij was voor de schade.
Dat hij daarvoor een goede 2de hands motorkap gebruikt en spuit e.d. is geen probleem !
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Grumpy
Neutraal
Posts: 18
Joined: 05 Apr 2007 18:44

Post by Grumpy »

@ Wim.

Je hebt weinig respect voor andermans spullen. Vind het nogal triest dat je er zo stoer over doet.

Zal het binnenkort eens met Pon opnemen.

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Post by webmaster »

we dwalen een beetje af....

DannyDarko zit nu met een probleem..

Schade met zijn auto en dat is niet in een paar dagen opgelost.

zeker niet als er verschillende instanties bij moeten komen, schade expert etc.

Ik heb zelf ook een keer zoiets gehad, toen had de garage een hoge stoep geraakt.

resultaat motorsteur gebroken, wiel stond krom (steurstang bruut verbogen) en buitenband was stuk ( toen 2 weken oude band)

Toen ik hem ging ophalen kwam, zeiden ze niks.
door het vreemde rijgedrag ben ik gaan zoeken en ondekte dat er een 2e hands band onder de auto was gezet (met veel minder profiel als mijn 2 weken oude banden.)

toen ik verhaal ging halen, zeiden ze van niks te weten.

Er was niet gereden met de auto en hoe er ineens een 2ehands band onder mij auto kon zitten was ook hun een raadsel,

misschien had iemand die gestolen, en er weer een oude opgezet .... tuurlijk joh :P en netjes opgepompt voor mij :)
De andere schades, motorsteun en kromme steurstang, dat kwam niet door hun, dat was al zo volgens hun toen ik hem kwam brengen :S

politie en advocaat konden mij niet helpen omdat ik niks echt hard kon maken (was hun woord tegen de mijne)

resultaat was dat ik zelf voor de koste kon opdraaien en de garage was een klant kwijt ( was 7 jaar vaste klant met 3 auto's)

dus DannyDarko !!

wees gewaarschuwd.. zeker met het feit dat ze bepaalde schades zullen ontkennen onder het mom van dat die schade er al was !

Wees alvast voorbereid!!

Maak ook foto's zodat duidelijk is dat de schades vers zijn en niet al oude schades

veel sterkte gewenst in deze vervelende situatie en hou ons op de hoogte. :wink:

Topic Author
DannyDarko
Neutraal
Posts: 26
Joined: 29 Jun 2007 08:41

Post by DannyDarko »

Vandaag de auto schokdempers laten monteren, nu zijn de stuurarmen gebroken :x
Het is een andere garage die dit heeft veroorzaakt...
Dit word wel een beetje te gek, aan de andere kant als dit zwakke delen waren is het wel handig dat ze worden vervangen...

Maar tijdens het uitlijnen is dit dus gebroken, kan dat wel?

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Post by webmaster »

Ja dat kan.

Ik ben er wel eens bij geweest dat ze hem uitlijnen.

ze moeten heel veel kracht uit oefenen om de stang te kunnen draaien zodat deze door zijn schroefdraad korter of langer wordt.

als deze helemaal vast zit ( door roest of andere zaken) kan het wezen dat hij te zwak is en breekt :(

Maar ik weet niet of dat onder hun verantwoordelijkheid ligt ?

Andere kant wees blij dat het niet tijdens een wilde rit is gebeurd ;)

Het moet nou wel een keertje ophouden denk ik zo maar.
je zal er wel gek van worden :roll:
Post Reply

Return to “Off-Topic”