BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

rijbewijs ingevorderd

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
Everio
Neutraal
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2007 18:58
Location: Maastricht

rijbewijs ingevorderd

Post by Everio »

ja, ik weet het, mijn eigen domme schuld

net een maand mn rijbewijs :X

rij keertje lekker door in de bmw 325... gelasert op 106 in bebouwde kom

en nu?

10 dagen beslist officier van justitie

krijg ik em terug?
paar maanden kwijt?
altijd kwijt?

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Post by webmaster »

Je krijg je rijbewijs wel terug + hoge geldboete :(

Alleen de tijdstermijn is niet makkelijk te zeggen normaal is het bij de eerste keer +/- 2 weken. Maar als je zo kort je rijbewijs heb ...

je heb in ieder geval je eerste punt te pakken :( + een sterretje achter je naam.

blijft k*t :evil:
Last edited by webmaster on 30 Sep 2007 23:22, edited 1 time in total.

Topic Author
Everio
Neutraal
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2007 18:58
Location: Maastricht

Post by Everio »

tjeh punt i know, boete i know

maar heb mn rijbewijs gewoon zo erg nodig

mag ook niet op een scooter stappen

en heb het nodig voor school en werk (kan nu dus 15-20km fietsen heen en zelfde terug) zeer slechte bus verbinding

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

hmmmm dat is echt klote kerel !

Nou weet ik wat ik nu ga zeggen niet helpt en dat we allemaal graag wel es wat harder rijden maar :


106 in bebouwde kom is niet echt meer verantwoord he :(


verder :

Minimaal 1 punt aftrek + dikke geld boete + idd een * achter je naampje....

omdat je het rijbewijs pas zo kort hebt vraag ik me eigenlijk af of je wel je rijbewijs terug krijgt.


officieel is het :

bij ernstige snelheids overtredingen ( binen bebouwde kom +30km/h buiten + 40 km/h ) 1 punt aftrek.
Maar goed dit is dus 56 km/h overtreding dus ik denk 1 punt misschien zelfs voor een korte periode helemaal geen rijbewijs.
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Speedy
1e Versnelling
Posts: 56
Joined: 21 Apr 2006 19:48
Type Auto: BMW 318 E36

Post by Speedy »

ik hoop dat ze je een half jaartje laten fietsen.hard rijden doet iedereen maar met 106 door de bebouwdekom.als het aan mij lag kreeg je hem nooit meer terug.

maar ontopic een jongen die ik ken heeft ook zoiets gehad bereid je maar vast voor.
boete van geloof ik 650 euro.
5 maanden zijn rijbewijs kwijt geweest.
en als klap op de vuurpijl krijgt ie ook nog een rijvaardigheidsonderzoek bij het cbr vorige week moest ie ervoor voor de eerste keer.wat denkje glashard gezakt.

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

idd speedy mee eens !


verder :

ik ben een beetje gaan rond zoeken... snelheids overtredingen in bebouwde kom maar met iets lagere snelheden lagen al snel tegen de 500 á 600 euro aan. En dat was niet met 56 te hard !
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
Everio
Neutraal
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2007 18:58
Location: Maastricht

Post by Everio »

www.boetes.nl 500 euro 55-60 km te hard

en jullie kunnen gaan zeuren met als ik mog beslissen kreeg je hem nooit terug etc etc...

maar denken jullie nu echt dat ik zooo dom ben?

het was een weg waar je niet zomaar kan oversteken... (4 baans) in het midden gescheiden door een hoge rand, aan de zijkant door een stuk gras... goed belicht etc etc

ben geen hersenloze imbeciel hoor

maja tis maar afwachten :) heb geen behoefte aan opmerkingen van als ik mocht beslissen kreeg je hem nooit meer terug... als ik daarvoor vroeg had ik dat wel gevraagd

het is mijn eerste keer kwa snelheid, nog nooit boete gehad met auto... dit telt ook mee...

stamgast
Neutraal
Posts: 31
Joined: 08 Sep 2007 19:31

Post by stamgast »

[quote]het is mijn eerste keer kwa snelheid, nog nooit boete gehad met auto... dit telt ook mee...[/quote]

Je hebt ook pas een maand je rijbewijs toch.. ;)

Zonder dollen.. ik hoop voor je dat je er genadig vanaf komt! Maar zie het best somber in..

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Tsja ik ken de situatie niet, en toen ik 18 was heb ik op sommige wegen. bijv. beersdalweg in Heerlen (50 km zone) ook een goede 100 gereden, rijd er nog steeds te hard. Alleen na mijn eerste ongeluk ben ik wel een stuk verantwoorder gaan rijden, hoop dat dat bij jouw niet nodig is.

Dus laten we niet oordelen als je de situatie niet kent. Er zijn wegen die ontworpen zijn voor 80 en door een aantal ongelukken teruggezet word door de wegbeheerder naar 50.

Iig hoop ik voor je dat je je lesje geleerd hebt en dat je je rijbewijs gauw weer terug hebt.

Bij mijn weten krijg je de eerste x een schikkingsvoorstel van de officier, de volgende x loop je het risico dat je moet voorkomen en dan ben je hem wel een poosje kwijt.

Laat ons iig weten wat er uitkomt, ben toch wel benieuwd.

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Post by webmaster »

In alkmaar zijn ook 50 wegen waar je met 140 overheen kan.
zeker als het erg vroeg is of wat later op de dag, dan rijd er geen hond :P ( die mogen ook niet rijden )

Ik vind dan ook de opmerkingen een beetje overbodig.

Verder let ik er altijd op dat ik niet TE hard rij +/- 30 te hard, dan heb je geen gezeik met voorkomen enzo.

Ik weet niet in welke situatie je zat, maar kan me voorstellen dat als nieuwe bestuurder je iets te enthousiast geweest ben.

Je zal met de tijd meer ervaring krijgen in het rijden en uiteraard in het ontwijken van boetes :roll:

Van je fouten leer je weer, en wie ze billen brand moet op de blaren zitten. Maar dat wist je al ;)

Nog even geduld en dat weet je wat de sanctie is.

ik ben benieuwd en hoop dat de boete hoog is en de tijdstermijn kort (voor jou beter dan andersom, zo te horen)

Topic Author
Everio
Neutraal
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2007 18:58
Location: Maastricht

Post by Everio »

normaal krijg je de eerste keer na de 2 weken je rijbewijs terug en een boete rond de 500 euro

echter verschillende factoren spelen hierbij een rol...
vaker gepakt op snelheid?
en misschien in dit geval, 1,5 maand mn rijbewijs

het is afwachten...

JosvanDorth
1e Versnelling
Posts: 61
Joined: 14 Aug 2007 22:26
Location: Hellendoorn

Post by JosvanDorth »

kut voor je

iedereen doet wel es gek, toch?
106 is wel erg hard in de bebouwde kom :shock:
aan de andere kant, sommige wegen vragen erom om te gassen :wink:
hopen dat et meevalt
liever de nurburgring, dan de trouwring

Lee
1e Versnelling
Posts: 68
Joined: 25 Mar 2007 03:15
Location: Groningen

Post by Lee »

Je kan ff een mailtje sturen naar de officier van Justitie waarin je uitlegt dat je em echt nodig hebt. Dat wil de boel nog wel eens versnellen als het de eerste keer is heb ik gehoord.
Je kan het iig. proberen.

Succes!
Enne, fietsze! :wink:

Topic Author
Everio
Neutraal
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2007 18:58
Location: Maastricht

Post by Everio »

op www.flitsservice.nl vind je echt heeel veel nuttige info omtrend het onderwerp boetes etc.

volgens hun kan ik vanaf morgen gaan bellen en krijg ik em hoogswaarschijnlijk gewoon na die 10 dagen terug :)

toch blijft het afwachten he :)

Topic Author
Everio
Neutraal
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2007 18:58
Location: Maastricht

Post by Everio »

mag hem morgen ophalen :)

officier gaat nog bepalen wat voor straf ik krijg, de mogelijkheid is er dat ik em toch nog enkele maanden moet inleveren

echter lijkt me die kans erg klein, ik bedoel als het echt zo'n grove overtreding was hadden ze em direct wel ingehouden lijkt mij...
Post Reply

Return to “Off-Topic”