BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

verlichting

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Alex e36
Neutraal
Posts: 38
Joined: 07 Jan 2008 23:12
Location: Werkendam

verlichting

Post by Alex e36 »

Hoi allemaal.

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor andere lampen (de bolletjes zelf), nu was mijn vraag, welke hebben jullie gehad en hoe bevallen deze?

Heb zelf wel een zoon karwei plasma (blauw licht) lampen gehad, was wel een grappig gezicht maar na een half jaar waren die krengen al kapot dus geen succes.

Heb een paar jaar terug toen wel eens zoon test gezien in een of ander blad van lampen.

Alvast bedankt.

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Voor 109 euro koop je een xenonconversie kit. Deze hebben meestal 1 tot 2 jaar garantie. Geeft ook superlicht. Ik zou deze aanraden, die ouderwetse H1 en H7 gasfittingen geven geen van allen een super mooi licht.

bmwmotorsportkatwijk
1e Versnelling
Posts: 192
Joined: 28 Nov 2007 11:45
Location: katwijk
Contact:

Post by bmwmotorsportkatwijk »

yup ik zou ook zeggen koop gewoon een xenon setje.
Life is a highway and i wanna ride it all night long

DeepBass909
1e Versnelling
Posts: 60
Joined: 26 Sep 2007 09:59
Location: Gouda

Post by DeepBass909 »

Ik heb sinds kort van Philips de X-treme power lampen in m'n koplampen zitten. Ze moesten iets inbranden, maar inmiddels geven ze goed licht, zelfs vrij wit voor Halogeen lampen. Deze zijn in de gangbare lamp-typen (H1, H4 en H7) goed verkrijgbaar (ik moest wat meer moeite doen, want de HB4 variant in mijn Compact wordt alleen in Amerika en Japan geleverd...)
Verder schijnen de PIAA lampen altijd wel goed te scoren (al heb ik een testje gelezen dat de X-treme power de toplamp van PIAA versloeg).

Ik ben zelf absoluut geen voorstander van xenon-conversie setjes. Die geven te vaak verblinding en een H1/H7 koplamp is gewoon niet bedoeld voor een xenon lamp. Wil je persé xenon, wees dan slim en wijs en vervang de hele unit voor een xenon versie.

MikeE36T
2e Versnelling
Posts: 352
Joined: 23 Jan 2008 11:21
Location: Utrecht
Age: 44

Post by MikeE36T »

Nu weten we het wel, Deepbass909, dat jij geen voorstander van achteraf inbouwen van Xenon bent.

Aan de nickname van de topicstarter te zien heeft hij een E36.

Heb je een E36 met projectorbollen, dan kan daar prima Xenon in.

Zorgen dat de koplampen goed afgesteld staan, en je bent niemand tot last.

Al die leuke blauwige halogeenlampen, ook de Philips X-treme Power, Philips Blue Vision, Osram etc. etc. geven nog niet de helft van de lichtopbrengst van een Xenon setje.

En met Xenon ben je uiteindelijk nog goedkoper uit ook. Die blauwige lampen, vooral van Philips, gaan vaak nog korter mee dan normale halogeen lampen. Xenonlampen gaan veel langer meer, en kosten tegenwoordig als compleet setje nog maar het dubbele van wat je voor een setje Philips halogeen lampen moet neertellen.
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

idd een beetje xenon setje is niet al te duur ( en ook absoluut niet slecht ).

De lichtopbrengst en hoe het uitziet is een hele grote verbetering tegenover Hallogeen...

Maar let wel op dat je lampen dan goed gesteld zijn ( laat ze eventueel nogmaals stellen ).
Het kan namelijk wel vervelend voor andere weggebruikers worden als ze verblinden.
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Post by Ikke »

Pcies heel erg vervelend. Had gisteren weer zo'n rotgolf type 3 achter me die me zat te verblinden. :evil:

dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Ikke wrote:Pcies heel erg vervelend. Had gisteren weer zo'n rotgolf type 3 achter me die me zat te verblinden. :evil:
WASNT ME :lol:
There's no place like the carseat...!!!
Post Reply

Return to “Off-Topic”