BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Eigen onderneming willen opzetten

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

DGB is de grootste flop in NL
Sterker nog door hun is de hele markt in elkaar (sorry voor taalgebruik) gepleurt
Hun deden alles met kwaliteit gereedschap en kwaliteit spul en toch weten ze er een potje van te maken
Het heeft Care zeker geen goed gedaan in Almere waar alles gedaan werd
Hun zaak is dan ook DICHT
En is er een nieuwe Care gestard met nieuwe werknemers en chefs
Als je alle materialen hebt en je gereedschappen en dan zulk werk afleverd is gewoon SCHANDALIG
Ik heb de wagens tijdens productie mee mogen maken (ex crew van Automaxx) en kan je zeggen het is gewoon werkelijk ranzig
De audi A4 die gedaan is met die dikke kappen en alles
De randen zijn afgewerkt met TRANSPARANTE ACRILAAT KIT
Alleen om voor de camera mooi te LIJKEN
De Clio met de ventilator op zijn motorkap stond de week erna al te koop voor 500 euro als loop/sloop auto
Ik kan ontelbare fouten opnoemen over hun
En ik krijg dan de vraag hoe heb je dit gedaan hoe heb je dat gedaan
En dan denken dat ik nog antwoord geef ook
Hun zijn een tonnen onderneming met scholingen en de juiste apparatuur
En dan van mij verw8en dat ik mijn geheimen ga prijsgeven
-
Houd het lekker bij herstellen
Uitbouwen en ICE is een heel ander vak op zich
Restauratie kan je met geen van de onderwerpen vergelijken
Restauratie is terugbrengen naar nieuwstaat zoals af fabriek geleverd
Niet met mooie lederen stoelen in de huidige maatstaven
-
Mike
There's no place like the carseat...!!!

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Post by Ikke »

Ik denk dat de hype omtrent car-audio langzamerhand aan het zakken is.
-
Zoals al eerder gezegd werd, de auto's worden standaard al heel compleet uitgerust, en dat gebonk van een dikke subwoofer, die markt ligt vooral bij jongeren tussen 18-29 jaar. Daarna verschuift hun behoefte patroon net zoals bij jou ook gebeurd. En deze jonge jongens hebben over het algemeen geen dikbetaalde baan en zoeken dus meestal de goedkoopste oplossing. (zelf inbouwen, of beun)
-
Een mooi interieur daarentegen is tijdloos, dit kun je verkopen aan een jongen van 18 als een man van 50. Het oprichten van een bedrijf in deze richting lijkt me nog een waar gat in de markt. Hoevaak ik zelf al niet gezocht heb naar een betaalbare oplossing om beige leder in de auto te laten maken.
-
Dus voor een bedrijf op de lange termijn zou ik het niet zozeer gaan voor de audio, dit kun je er uiteraard wel naast doen.
-
-
Ps waarom werken de enters niet?
Last edited by Ikke on 13 Mar 2008 14:16, edited 1 time in total.

amit
1e Versnelling
Posts: 145
Joined: 24 Jan 2008 12:07
Location: den haag

Post by amit »

hmmmm, kweenie hoor maar als ik jou was zou ik als eerste een leuk huisje met oprit/garage eraan kopen.
en zoals eerder aangegeven daarna een site maken. adverteren. etc. etc.
bijv. op marktplaats/forum's adv. zetten voor alarminbouw, carkit-inbouw, elektrische ramen achteraf etc etc.
je begrijpt wel wat ik bedoel. er zullen zeker wel mensen reageren.

dit doe je natuurlijk in je vrije tijd. in je garage, lekker dicht bij je gezinnetje.

maar letterlijk al geld wat je binnenhaalt via je "garage" moet ook weer terug in je "garage".

zo bouw je beetje bij beetje wat op. kan je je naaimachine halen etc. etc.
je kan er natuurlijk niet van leven maarja lb je hebt je normale inkomens nog. dus veel verlies je niet.

om eerlijk te zijn denk ik wel dat er markt is voor een goede all-round interieurspecialist. alleen inbouwen zal je niet rond van kunnen komen.

iedereen kan zelf proberen om iets in te bouwen. maar weinigen kunnen bekleding repareren/vervangen. dus je core-business zou eigenlijk "de auto"moeten zijn.

en wat denk je van een webshop om inkomsten te genereren???

legio mogelijkheden. alleen moet je voor jezelf nagaan hoever je wilt gaan.
Als ik slim was geweest dan had ik een pakkende tekst hiervoor verzonnen.

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

restauratie moet je zeker ook doen...

maar je moet inspelen op wat je klanten willen, niet roepen ik wil jouw oldtimer alleen maar naar origineel terug brengen want dat hoort..

Maar zeggen.. ok jij wilt het zo, dat kan kost zoveel...

DGB is rotzooi, weet iedereen !!

Maar dat zou jouw niet moeten tegenhouden om te laten zien dat het beter kan !

als die jongens van zo'n bedrijf jouw aanspreken op hoe jij dingen doet zou je daar op moeten inspelen en direct moeten gaan praten met de mensen, zorgen dat jij je bedrijf dan kan oprichten en dat hun hun ding doen en voor de andere dingen bij jouw komen.

Je geeft zelf al aan dat je wel talenteerd genoeg bent om het te kunnen in de grotere wereld, maar dat je die stap niet ( te laat ) hebt gemaakt.
Je hebt nu alsnog de keuze om die stap te maken maar echter doordat hun andere mensen en opnieuw zijn begonnen..... zal jij je opnieuw moeten bewijzen door dus weer van kleins af aan te beginnen..


Het allerbelangrijkste wat nooit moet vergeten is dat jij een mening hebt die niet telt. De klant bepaald hoe het gebeurd.

Dit geld dan voor hoe het moet uitzien e.d.
Dus e.g. ledern bekleding of in die kleur of in die vorm....

Jij hangt daar een prijskaartje aan en zorgt dat het goed komt zoals de klant het wil. De spullen die gebruikt moeten worden... dat kan alleen jij weten en moet je dus ook bij blijven....



Doe je het niet op die manier ga je klanten verliezen omdat je jouwn advies er teveel doorheen wilt drukken... En vergeet nooit, negatieve reclame gaat 10x sneller dan positieve..
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

MikeE36T
2e Versnelling
Posts: 352
Joined: 23 Jan 2008 11:21
Location: Utrecht
Age: 44

Post by MikeE36T »

dB-Mike wrote:DGB is de grootste flop in NL
Sterker nog door hun is de hele markt in elkaar (sorry voor taalgebruik) gepleurt
Hun deden alles met kwaliteit gereedschap en kwaliteit spul en toch weten ze er een potje van te maken
Het heeft Care zeker geen goed gedaan in Almere waar alles gedaan werd
Hun zaak is dan ook DICHT
En is er een nieuwe Care gestard met nieuwe werknemers en chefs
Als je alle materialen hebt en je gereedschappen en dan zulk werk afleverd is gewoon SCHANDALIG
Ik heb de wagens tijdens productie mee mogen maken (ex crew van Automaxx) en kan je zeggen het is gewoon werkelijk ranzig
De audi A4 die gedaan is met die dikke kappen en alles
De randen zijn afgewerkt met TRANSPARANTE ACRILAAT KIT
Alleen om voor de camera mooi te LIJKEN
De Clio met de ventilator op zijn motorkap stond de week erna al te koop voor 500 euro als loop/sloop auto
Ik kan ontelbare fouten opnoemen over hun
En ik krijg dan de vraag hoe heb je dit gedaan hoe heb je dat gedaan
En dan denken dat ik nog antwoord geef ook
Hun zijn een tonnen onderneming met scholingen en de juiste apparatuur
En dan van mij verw8en dat ik mijn geheimen ga prijsgeven
-
Houd het lekker bij herstellen
Uitbouwen en ICE is een heel ander vak op zich
Restauratie kan je met geen van de onderwerpen vergelijken
Restauratie is terugbrengen naar nieuwstaat zoals af fabriek geleverd
Niet met mooie lederen stoelen in de huidige maatstaven
-
Mike
1. Niet bij CARe in Almere, maar bij CARe in Dronten.
2. Er is geen enkele CARe vestiging dicht.
3. Er is geen CARe vestiging opnieuw gestart.
4. Geen nieuwe medewerkers.
5. Geen nieuwe chefs.
6. CARe is geen tonnen-onderneming, maar een MILJOENEN onderneming.
7. DGB heeft CARe in mijn ogen geen goed gedaan. Maar dat is niet de schuld van CARe. Zij kregen de wagens, en deze moesten binnen een veel te krappe deadline klaar zijn, naar wens van de ontwerper. Kwalitatief prutswerk was geoorloofd volgens de productiemaatschappij.
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Volgens de productiemaatschappij wel.

Maar CARe was er zelf bij, ze hebben zelf besloten ermee akkoord te gaan en door te gaan.

CARe had eruit moeten stappen als ze gedwongen werden prutswerk af te leveren. Maar dat hebben ze niet gedaan. Eigen schuld dus, die imagoschade.
E39 540i6 Touring arktissilber

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

imago schade of niet...

het aantal mensen wat weet wat voor een pruts werk ze destijds hebben MOETEN leveren, is niet zoveel als het aantal mensen wat daar nog steeds komt :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

MikeE36T
2e Versnelling
Posts: 352
Joined: 23 Jan 2008 11:21
Location: Utrecht
Age: 44

Post by MikeE36T »

web wrote:Volgens de productiemaatschappij wel.

Maar CARe was er zelf bij, ze hebben zelf besloten ermee akkoord te gaan en door te gaan.

CARe had eruit moeten stappen als ze gedwongen werden prutswerk af te leveren. Maar dat hebben ze niet gedaan. Eigen schuld dus, die imagoschade.
Kan ik niet ontkennen dat het stom van CARe geweest is om er mee door te blijven gaan.

Op de Schade Truck kwamen wel zeer positieve reacties.
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

MikeE36T wrote:
dB-Mike wrote:DGB is de grootste flop in NL
Sterker nog door hun is de hele markt in elkaar (sorry voor taalgebruik) gepleurt
Hun deden alles met kwaliteit gereedschap en kwaliteit spul en toch weten ze er een potje van te maken
Het heeft Care zeker geen goed gedaan in Almere waar alles gedaan werd
Hun zaak is dan ook DICHT
En is er een nieuwe Care gestard met nieuwe werknemers en chefs
Als je alle materialen hebt en je gereedschappen en dan zulk werk afleverd is gewoon SCHANDALIG
Ik heb de wagens tijdens productie mee mogen maken (ex crew van Automaxx) en kan je zeggen het is gewoon werkelijk ranzig
De audi A4 die gedaan is met die dikke kappen en alles
De randen zijn afgewerkt met TRANSPARANTE ACRILAAT KIT
Alleen om voor de camera mooi te LIJKEN
De Clio met de ventilator op zijn motorkap stond de week erna al te koop voor 500 euro als loop/sloop auto
Ik kan ontelbare fouten opnoemen over hun
En ik krijg dan de vraag hoe heb je dit gedaan hoe heb je dat gedaan
En dan denken dat ik nog antwoord geef ook
Hun zijn een tonnen onderneming met scholingen en de juiste apparatuur
En dan van mij verw8en dat ik mijn geheimen ga prijsgeven
-
Houd het lekker bij herstellen
Uitbouwen en ICE is een heel ander vak op zich
Restauratie kan je met geen van de onderwerpen vergelijken
Restauratie is terugbrengen naar nieuwstaat zoals af fabriek geleverd
Niet met mooie lederen stoelen in de huidige maatstaven
-
Mike
1. Niet bij CARe in Almere, maar bij CARe in Dronten.
2. Er is geen enkele CARe vestiging dicht.
3. Er is geen CARe vestiging opnieuw gestart.
4. Geen nieuwe medewerkers.
5. Geen nieuwe chefs.
6. CARe is geen tonnen-onderneming, maar een MILJOENEN onderneming.
7. DGB heeft CARe in mijn ogen geen goed gedaan. Maar dat is niet de schuld van CARe. Zij kregen de wagens, en deze moesten binnen een veel te krappe deadline klaar zijn, naar wens van de ontwerper. Kwalitatief prutswerk was geoorloofd volgens de productiemaatschappij.
Sorry maar de Care is wel degelijk van almere geweest en deze zat in almere buiten naast gevangenis Almere Binnen
En daar zijn wel degelijk nieuwe chefs en monteurs
Mijn golf is daar getaxeerd (verplicht van verzekeringsmaatschappij) ivm de schade die ik opgelopen had door aanrijding
Daarbij komt dat een maatje van mij niet zo gek ver daar vandaan (andere kant van de de Hoge ring) zijn audio zaak daar heeft en de audio aan hun heeft geleverd
-
Die van dronten werd indd ook gebruikt maar minder en was na de show niet daardoor slechter gaan lopen
-
Daarbij komt dat ik een ex-vrijwilliger ben (logistiek hoofd van db-dragracing nederland) van Automaxx N.V. / Telegraaf Expo Media
De desbetreffende vestiging was een tonnen onderneming en een Franchise (weet niet hoe je dat schrijft sorry)
Dit is nu opnieuw gestard met nieuwe medewerkers en nu volledig onder de vleugels van Care
-
De fouten die gemaakt werden waren indd geoorloofd door de producenten door indd gebrek aan tijd
En dan is het indd aan CARe om er uit te stappen (zou je denken)
Dwingen kunnen ze nooit
Ook niet als er een contract gemaakt zou zijn
Kan me namelijk 1 ding niet voorstellen
CARe een maatschapij zo magistraal groot en zich zo heeft laten afschepen
-
Wat er gezecht werd over dat de klant koning is snap ik uiteraard
Maar wat ik probeerde te zeggen is
Klanten uit dat segment willen juist hun auto origineel houden want daar heeft ze juist haar charmes van
Stel jij zou een oude BMW M1 hebben zou je ook in zijn originele staat willen
Niet met vele electra rotzooi en bumpers en spoilers en NEON met zware audio
Jij zou zeggen joh ik wil die stoelen en die panelen en dat dash en die pedalen en bekleding in nieuwstaat maar zoals hij was
DAT IS DE M1 EN ZO HOORT HIJ TE ZIJN
(figure of speech dan he)
Als jij zegt joh ik wil dat en dat er op zeg ik joh tuurlijk en zijn er nog speciale wensen aan logo's en eventuele andere dingen/wensen
-
Klant is altijd koning, maar wil niet zeggen dat ik geen mening mag hebben
-
In de interrieuren is een tijdloos bestaan
In audio is een tijdloos bestaan maar met vele obstructie's
Ik krijg veel mensen (30+ers) met joh wil een GOEDE radio en GOEDE speakers in de deuren
En achter een schermpje voor dvd
Wat zijn mijn optie's ... ???
Dan ga ik met diegene zitten en in overleg van wat de mogelijkheden zijn en welk budget er aan te pas komt
Dan gaat ik met mijn leveranciers bellen van DIT DIT DIT en DIT en moet het gisteren hebben
Klant betaald deel aan ik betaal mijn deel aan leverancier en we hebben een done deal
(zo gaat mijn visie)
-
De audio is leuk maar is niet mijn "CORE BUSSINES PLAN"
Mijn plan is een restauratie/ICE inbouw station waar elke doelgroep terecht kan
Zowel jong als oud
Klassiekers en nieuwe wagens
-
De reden dat ik geen dB-Drag meer doet is mijn gezondheid
Ik heb te veel dreunen gehad met te hoge dB's (weet het was er zelf bij) op mijn hart hersenen en darmstelsel
Ben al paar keer out gegaan en bloedneuzen gehad
De frequentie's waar wij mee werken zitten rond ritme van hart en nieren en ook op bepaalde delen van het hoofd
En ik d8 laat ik nou voor 1x verstandig zijn en stop er mee voordat ik straks niet eens van mijn gezin kan genieten
-
Mike
There's no place like the carseat...!!!

MikeE36T
2e Versnelling
Posts: 352
Joined: 23 Jan 2008 11:21
Location: Utrecht
Age: 44

Post by MikeE36T »

Ik werk bij het hoofdkantoor van CARe, Mike, dus ik denk dat ik wel weet hoe het allemaal gegaan is. Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken, maar je zit er op een aantal punten geheel naast.

Dat hele db-drag gebeuren mogen ze wat mij betreft verbieden. Beetje muziek in de auto is leuk, maar als die lui vervolgens een gehoorapparaat nodig hebben, gaat mijn zorgpremie weer omhoog. Vind het ook wel een beetje "sneu" als ik soms auto's vol woofers zie en hoor langs komen.

Beetje neon hier en daar, beetje psssh onder de motorkap vandaan. Als je het mij vraagt heb je dan iets teveel films gekeken en Need for Speed gespeeld.

Ik hoop in ieder geval dat jouw plannen gaan lukken, Mike. Al zal het de eerste jaren wel moeilijk worden. Veel investeren, maar nog weinig inkomsten en al helemaal weinig winst.

Ik heb er ooit ook over nagedacht om samen met een maatje een Auto-Hifi shop met inbouwstation erbij te beginnen. Maar beiden hebben we een goede baan met zekerheid, en wilden dat uiteindelijk toch niet opgeven.

Tip: probeer wel even om je spelling te denken. Eerste waar ik op afknap bij een ondernemer is slecht Nederlands.
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Daar heb ik spellingschecker voor
En helaas in mijn nederlands indd niet al te best (schaam :oops: )
Kreeg gisteren avond wel een leuk belletje
Maatje van me nieuwe wagen
HONDA NSX nieuwe type
Of ik daar een Multi Media install voor kan regelen TWV 15.000 eu :shock:
hahahaha
-
Wat betrefd met het pssshttt verhaal ben ik met je eens
Het heeft niets met de effectieviteit te maken maar puur show
Zijn er maar een paar die de blow-off valve gebruiken waar die voor is
Ik zie ook vele wagens staan 8 a 900 PK en ze doen er niets mee
Erg jammer
Dat zijn nou leuke wagens voor de strip
-
dB-Drag verbieden hmmm
NO - WAY ben ik deel van de inkomen kwijt :wink:
Maar ik ben wel met je eens dat er te veel zijn die de install aan hebben op de openbare weg
en dB-Drag word verkeerd ingeschat
-
dB-Drag fanatiekelingen hebben 9 van de 10x een 2e of 3e of 4e auto ernaast
Die specifiek puur alleen voor de dB-Drag is
Die auto MAG op de weg maar komt er niet
De wagens worden dusdanig VERBOUWD dat als ze op de weg gaan dat de motor ploft
De wagens zijn vaak 4 a 5000 Kg per stuk
En dat voor een PANDA :rofl:
Dan wil je niet de weg op
Maar goed ieder zijn hobby
En die gastjes met boem boem boem boem boem installs die voorbij komen
Die doen niet mee aan de dB-Drag maar de Pioneer Eargasm of ESPL genaamd
Daar maken ze namelijk nog enigzins KANS
Bij de dB-Drag kunnen ze dat wel vergeten daar is de sport te ver voor ontwikkeld na heel wat jaren
kijk maar op www.termpro.com of www.dbdrag.com
Vind je ook leuke filmpjes :lol:
There's no place like the carseat...!!!

Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

http://www.termpro.com/tv/dbtvplayer.as ... thbusters - Shattering Subwoofer

Ghehehehe
There's no place like the carseat...!!!

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

tuurlijk je moet zelfs een mening hebben tegenover de klant. Maar het moet natuurlijk wel duidelijk blijven dat je uiteindelijk wel moet doen zoals de klant wil. :wink:

het beste is om geen mening te hebben maar een adviserende rol, ze komen immers bij jouw omdat jij het beter weet / kan dan hun...

Dus als ze dan zeggen wij willen bla bla bla bla bla erin dan adviseer jij wat beter of mooiers of dergelijke......

als dan iemand komt en zegt in mijn M1 wil ik schermen in de bumper en een grote sub op de motorkap nja... dan kan jij kiezen om of geld te verdienen en het goed en mooi te doen zodat de kwaliteit te zien is.
Of te besluiten die deal mis te lopen * en eventuele andere * door te zeggen doen we niet.

Your choice ofcourse :wink:


en idd als je besluit te beginnen schaf een paar programma's aan voor wat standaard brieven / teksten / antwoorden in nederlands aan ( die zijn altijd correct NL geschreven en hoef je minimaal aan te passen ) dan valt het minder / niet op dat je niet zo'n held bent in nederlands. :wink:

Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee dat mensen aan dat soort wedstrijden meedoen... En op de openbare weg zelf ook nog eens zo hard de muziek aan hebben...

Duurt niet lang, dan is de muziek bij hun voorgoed uit :wink:
Degene die het alleen maar op wedstrijden doen e.d. .... daar heb je toch geen last van :)
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Gert-jan
1e Versnelling
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2008 13:26
Location: Wezep

Post by Gert-jan »

Tja het is leuk om af en toe de muziek eens wat harden aan te kunnen zetten maar DB-drag gaat toch wel even mijlen verder :shock:

Verder kan toch geen muziek op tegen een mooie 6-cilinder (of meer) :lol:

Maar db-mike ik denk inderdaad dat je de goede richting opdenkt met de (eventuele) zaak. Je moet inderdaad een Core bisness hebben waar altijd wel handel in is zodat je regelmaat hebt in je aanvoer van klanten.

Als je ledere interieurs weer kan oplappen of nieuwe kan inzetten dan denk ik dat daar de meeste handel in zit. Maar als je een paar van zulke NSX klanten krijgt dan is dat ook wel erg interesant :wink:

Wel foto's maken he, als je deze install gaat doen :!:
Bmw ///M

Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Net foon gehad
Hij twijfeld over de install misch dat hij het blok wil aanpakken en dan de 1/4 mijl gaat doen
Hoop echt dat de deal door gaat :hoofdpijn:
There's no place like the carseat...!!!
Post Reply

Return to “Off-Topic”