BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Eigen onderneming willen opzetten

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Eigen onderneming willen opzetten

Post by dB-Mike »

Hierbij een nieuw topic omtrend een eigen onderneming opzetten
-
Eerder in een ander topic hebben we een conversatie gaande omtrend een eigen onderneming op te zetten en die succesvol te krijgen
-
Zelf heb ik al aangegeven in de ICE - In Car Entertainment - een eigen onderneming te willen hebben
Uit eigen ondervinding heb ik gemerkt dat het niet zo makkelijk gaat als dat het lijkt
Je hebt veel concurrentie
Goede en slechte
De betere zijn toch wel vaak de duurdere echter die blijven in gebieden als Rotterdam Amsterdam en Almere niet lang bestaan door de grote hoeveelheid kleinere goedkopere aanbieders die misch wel een slechte afwerking leveren maar wel een 1/3e van de prijs rekenen
Daarbij komt dat als je al schulden hebt dat je moeizaam een starterskapitaal krijgt
En al helemaal als je daarbij geen vaste aanstelling hebt bij een werkgever opdat hun een soort van betalingsgarantie hebben voor huur en dergelijke
-
Zelf ben ik bezig met een gezin
Mijn vrouw is 9 weken zwanger :lol: :lol: :dans:
Maar dit maakt alles daarbij niet makkelijker aangezien je minder tijd hebt voor het gezin met een eigen onderneming
-
Nu doen ik alles een beetje erbij
Ik kan er leuke dingen van doen
Maar er van leven kan gewoon (nog) niet
Ik houd goede hoop en denk wel dat mijn eigen onderneming er ooit komt
Al zal dit niet op korte termijn zijn
-
Daarbij komt ook nog eens dat ik niet van al mijn projecten foto's heb gemaakt en de foto's die ik wel heb vaak waardeloos zijn
Ik ben zelf maar een monteurtje en geen fotograaf
-
Zelf kom ik uit de luchtvaart vandaan en dan met name interieuren specioalisatie
Denk aan VIP JETS en Commercieel
Dus niet alleen maar de simpele bagagebakken
Maar ook de PH-KBX (regerings toestel) nieuwe bekleding om de 50.000 € sstoeltjes trekken
Alles met houtfineer afwerken
-
Mijn hobby waren/zijn ICE maar dan de ESPL
De reden dat ik niet met wedstrijden meer meedoet is door het te vaak blootgesteld zijn geweest aan te zware bassen op te hoog dB niveau
Waardoor ik vaak bloedneuzen en darmproblemen kreeg
-
Nu wil ik dus met de tijd een eigen onderneming gaat starten in de volgende doelgroep
-
Inbouw Audio
Inbouw Multimedia
Inbouw Optische uitbouw/verbouw
-
Helaas doet ik nu nog alles op straat
Maar daar gaat met de tijd verandering in komen
-
Voor allen die bereid zijn hun mening en of hun deel bij te dragen in het helpen bij een ander zijn onderneming op te zetten in gedachte of daad
Zou hier zijn beslag kunnen doen
-
Alvast iedereen bedankt voor zijn inbreng
-
Zelf zal ik met de tijd een fotoalbum plaatsen met gemaakte en of aan meegewerkte installatie's
Misch dat er mensen zijn die dat wel leuk vinden om te zien
-
Ik zal dan ook een omschrijving geven wat er gedaan is en waarom dit zo gedaan is.
Tevens zal ik ook een uitleg geven hoe je dit zelf kan bereiken
-
Ik geef wel even een waarschuwing
Als je niet weet wat het doet begin er dan niet aan
Het heeft mij klauwen met geld gekost om te bereiken kwa kennis wat ik nu heb
Menig speaker naar de klote geholpen en ook gerepareerd
Ook menig keren geluk gehad dat auto's niet uitgebrand zijn door verkeerde bekabeling te gebruiken
-
M.V.G.
Mike
There's no place like the carseat...!!!

ronald 2002
2e Versnelling
Posts: 313
Joined: 17 Oct 2007 07:44
Location: walcheren zld
Age: 56

Post by ronald 2002 »

ik zou het niet doen.

bijna alle nieuwe wagens worden af fabriek uitgerust met steeds betere en geintregreerde audio systemen.

de fanaten die met wedstijden meedoen maken alles zelf.

iedereen weet via internet wat het inkoop kost.

en voor een 10tje verschil lopen ze al naar een ander.

verder word meer en meer via de computer van de wagen geschakeld en alsje dan zelfwatdingen veranderd krijg je weer fout meldingen.

en geloof me,dat wordalleen maar ergeren moeilijker.

en als dan straks ook de wetgeving zoals bv in belgie veranderen ben jij mooi klaar.
daar keuren ze al wagen af voor de apk op stroomkabels een op versterkers in de kofferbak.

en wat denk je aan huur van een pand en aan belastingen te gaan betalen.
dat moet je wel in je uurloon gaan verrekenen.\
en dan heb je eindelijk je toko gaat de buurjongen van 3 straten verder zwart op straat systeempjes in staan bouwen.

dan word je pas echt vrolijk.

maar dat is mijn mening.
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

Ik zou het wel proberen, maar je moet rustig aan beginnen. Realiseer je dat het veel tijd en moeite kost om genoeg clientele te krijgen om er van te kunnen leven.
Verwacht n niet dat als je hiermee gaat beginnen je er een dikke bak van kunt kopen, maar weet wel dat je doet wat je leuk vind en je ervan (goed) kunt leven.


Het fijnste zou zijn als je een huis hebt met een redelijke garage, op die manier kan je dan je werkzaamheden daar in uitvoeren. En tevens daar je shop bevestigen. D.w.z. een rek e.d. met wat klein spul, zoals bekabeling (op rol) en wat zekeringen en lampjes.


Ga geen Head Units verkopen, doet bijna niemand meer. Komt omdat deze via internet of media markt achtige zaken veel goedkoper kunnen worden aangeschaft.
Profi bekabeling en de rest echter, is daar nooit te vinden.


Ga werken met een uur tarief, maar houdt je daar maar enigzins aan. Bepaal hoeveel van de tijd die je eraan hebt besteed ook goed hebt besteed. En breng dit in rekening.
Mensen zullen versteld staan van dit en zullen dan ook direct aan bekenden doorgeven dat je de boel in ieder geval niet flest.


Wees niet bang om duurder dan de concurentie te zijn, echter moet daar wel wat tegenover staan. Zorg wel dat je niet te duur bent of het is afgelopen !!!
Kwaliteit moet het allerhoogste staan in je bedrijf. Dat wil niet zeggen alleen meer profi apparatuur, maar wat je doet... doe je zo goed als het maar kan.


Geef mensen de mogelijkheid om ook goedkoper spul te kunnen kopen en laten inbouwen, maar probeer dan wel een zo goed mogelijke set samen te stellen... :wink:


Zorg dat je alle spullen voor het maken van kisten e.d. zelf hebt. Het wordt heel erg duur om dingen te gaan uitbesteden !!


Je zei dat je vaak en profi bekleding e.d. hebt gedaan van vliegtuigen ??
Dus je bent in ieder geval bekend met het opnieuw bekleden / herbekleden. Hier zijn bijna geen aanbieders voor in de NL.
Probeer hier wat in mee te doen, gegarandeerd dat je hier klanten mee krijgt.

Aanschaf goeie naaimachine is duur, maar misschien wat oud spul te krijgen vanuit je oude werk voor een mooi prijsje ??
Anders lijkt mij zeker de moeite waard om hier in te investeren. Adverteer daar dan ook heel erg mee !!


Je hoeft niet je hele werkwijze te fotograferen, maar zorg er wel voor dat je e.g. :


auto bij aankomst ( zodat men kan zien, aah die is van hem, zonder kenteken e.d. btw !!! )
kofferbak bij aankomst
en dan zo nu en dan eens een fototje tijdens het inbouwen, zoals tijdens het wegwerken. Aansluiten op de accu en eindresultaat.
Plaats dit soort dingen op de website.


Vergeet niet een stukje tekst boven de foto's te zetten en daarin te vertellen wat de opdracht was.
E.g. : met laag budget, wat meer bass en alles wegwerken e.d.
of... High end multimedia install ??


Documenteer iedere cent die je maakt, en verbruikt voor je zaakje.
En... houdt het ook in je zaakje. Je hebt immers ook geld nodig om spullen in te kunnen kopen.


Zorg er ook voor dat mensen 40% van hun instal aanbetalen voor je besteld.
Zo heb je in ieder geval altijd een deel van het geld gedekt. En mochten ze niet komen opdagen kan je het altijd nog verkopen.
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Eerlijk gezegd denk ik dat er meer ruimte op de markt is voor een goeie bekleder dan voor een goeie ICE installer. Die markt is al meer dan verzadigd, alleen in de upper class is misschien nog wat te halen maar hoe bereik je die? Je moet dan een naam vestigen zoals die grote shops die je op MTV en Discovery ziet :) Heb je die eenmaal dan blijft het wel lopen, maar het is ongelooflijk moeilijk om die naam te krijgen zonder veel startkapitaal.

De toko's die in die topklasse zitten, bestonden meestal al toen er nog niet zoveel profi inbouwers waren en hadden toen de ruimte om die markt in te groeien... nu is die kans er niet meer. Eigenlijk ben je gewoon 10-20 jaar te laat, helaas maar waar!

Ik zou het dus niet doen, zeker niet met een kind op komst. Je kunt nog zo goed zijn met de techniek maar je hebt het zaken instinct nodig om er te komen, het ellebogenwerk aankunnen en marktinzicht hebben. Je moet het in je hebben om als ondernemer boven te drijven op een veel te drukke markt. Dat is helaas veel belangrijker dan hoe goed je in het vak zelf bent!
E39 540i6 Touring arktissilber

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

moet wel toegeven aan web.... ben je niet zakelijk ingesteld / goed in het zaken doen e.d. wordt het wel heel lastig.....


verder zou ik ook nooit volledig op dat vertrouwen...
Zorg ervoor dat je altijd een klein inkomen erbij hebt, zodat je altijd een vast iets hebt...
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Wat je dus zelf al aan gaf deed ik al
Kabels en dergelijke (momenteel op) haal ik per rol (inkoop goedkoper)
Sluitingkjes en kabeloogjes en klein materiaal haal ik ook bij de groothandel per doos
Gereedschappen heb ik zelf allemaal behalve een goede industriele naaimachine
En mijn vorige werkgever wil ze niet kwijt (wat begrijpelijk is)
Er komt meer bij kijken dan men denkt
Lijmen
Garen
Nietjes
Naalden
Tangen
Enz enz enz er is zo veel meer nodig dan een naaimachine
Met audio is dat ook
Je hebt meetapparatuur nodig
Programeer computers enz enz enz
Voor je kan starten ben je een mega bedrag kwijt alleen al aan gereedschappen en dergelijke
Dan heb je nog niet eens de inkoop van materialen
Een hoop auto's kan ik doen maar de nieuwe modellen word moeilijk
Die ICE-MM die er standaard in zit zit verweven met de ECU en kan je niet zomaar weghalen/vervangen
Wel kan ik bypass mogelijkheden aanleggen maar je blijft zitten met de originele apparaten
Zo loop je tegen vele bomen aan voordat je uberhaupt 1 schroef los hebt gehaald
2 vrienden van mij hebben een 1 mans zaak in de ICE wereld en die hebben het moeilijk
En die bestaan al wat jaren
Daarnaast zijn ze op elk evenement te vinden en hebben ze vele demo wagens alleen al van klanten die ze lenen voor op shows
Iedereen kijkt
Iedereen smelt
Maar de klandizie word er niet beter van
Sterker nog omdat de mensen zien hoe het zit gaan ze zelf inbouwen
En ben jij je klant kwijt
Je mag best wat tonen maar niet hoe het gemonteerd zit
Daardoor lopen de mensen weg
-
Ben al vele struikelblokkken tegengekomen waardoor ik tot op heden nog geen bedrijf gestard ben
-
Daarbij komt dat mijn huis nu gewoonweg niet levensvatbaar is voor de helft
En het is een prive huurwoning dus doet ik er niets aan
En met mijn vrouw zwanger
Mja genoeg strubbelingen alleen al prive laat staan zakelijk
-
Mike
There's no place like the carseat...!!!

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Mikey heeft eigenlijk wel een heel goed idee... je kunt het proberen door met kleine marges vanuit huis GOED spul te gaan verkopen... in feite beginnen als winkel van topklasse onderdelen. Zorg dan dat je GEEN goedkope of semi-goedkope spullen hebt maar alleen echt goed spul, liefst wat niet of nauwelijks in NL te krijgen is. Soms zijn er dingen die echt goed zijn en toch niet duur, dat kan... maar het moet niet te bekend zijn anders geldt het al gauw als goedkope zooi.

En zorg dat je een "one stop shop" bent met zo veel mogelijk direct leverbaar zodat maar weinig mensen het ergens anders gaat zoeken. HU's verkopen is dus wel degelijk nuttig, want mensen zijn gemakzuchtig. Het ene dingetje hier en het andere dingetje daar... dat doen alleen de mensen zonder geld waar je als klant effectief toch niks aan hebt! Je mag best een paar tientjes boven de mediamarkt zitten in sommige artikelen als de mensen hun hele install bij jou kunnen kopen - alles topkwaliteit. Een enkeling zal de HU ergens anders kopen maar dan haal je je schouders op ; het is toch niet je core business. Maar wie een compleet pakket wil in uitsluitend topkwaliteit kan bij jou terecht en daar gaat het om, als je naam wil maken bij dat soort klanten. Er zijn al te veel prijsvechters in de markt van goedkope shit, die alleen de producten verkopen waar ze het meeste winst op maken. Zo kom je er niet ; compleet tot het laatste schroefje, en kwaliteit... dat is de key denk ik, om iets klaar te maken in die markt, als je voor kwaliteit wil gaan (en dat wil jij duidelijk). Hoe veel tijd je kwijt bent om dat laatste schroefje te zoeken voor de klant maakt niet uit, je scoort ermee en het trekt omzet aan op WEL winstgevende dingen.

Dat je dan eerst verkoop moet doen en daarna pas aan het echte werk toekomt, ligt vooral aan je startkapitaal - dat geduld moet je maar opbrengen. Het houdt ook het risico laag. Je blijft hoogstens met wat onverkochte voorraad zitten, maar niet met hoge maandlasten.

Zelf zoeken en importeren is een heel gedoe, dat werk neem je de mensen uit handen. Je bouwt dan een klantenkring op van mensen die kwaliteit willen, en de noodzaak niet meer zien om ergens anders te gaan winkelen. Omdat jij alles hebt. Als ze je selectie gaan vertrouwen, dan neemt je hun ook het uitzoekwerk uit handen, naar de beste producten. Dat kost heel wat uurtjes googlen en forums/reviews lezen kan ik je vertellen... :oops: dus die behoefte is er echt wel.

Inbouw werk doe je er op hobby basis bij als erom gevraagd wordt, en als je eenmaal wat winst gemaakt hebt kun je aan een install shop gaan denken op basis van de naam die je gemaakt hebt met verkoop van goeie spullen. Zonder die naam ga je alleen maar failliet als je meteen met een pand begint, dan komen er gewoon geen klanten omdat je te duur bent. Maar als je naam al bekend is en voor kwaliteit staat, en je kondigt aan ook installs te doen, met een leuke portfolio (fotoboek!!!) uit de tijd dat je installs 'erbij' deed, komen de klanten wel! En dat zijn dan ook meteen de goeie klanten, niet de dubbeltjesdraaiers...
E39 540i6 Touring arktissilber

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Zomaar een idee hoor, ik merk dat ik een beetje doordrijf in het uitwerken ervan omdat ik erin geloof ;)
Maargoed je moet dus wel beginnen met een goed en realistisch plan hoe je die overvolle markt wil bestormen, anders wordt het niks.
E39 540i6 Touring arktissilber

Gert-jan
1e Versnelling
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2008 13:26
Location: Wezep

Post by Gert-jan »

Een eigen onderneming is (en zal nooit) makkelijk zijn. Heb zelf ook een eigen bedrijf en heb ouders die ook 25 jaar een eigen bedrijf hebben gehad.

Tuurlijk komt er veel kijken bij een eigen bedrijf, en ja db-mike ook in het gezin zullen ze het merken. Tevens moet je rekenen dat vakantie's moeilijker te regelen zijn, dat er heel veel vrije tijd in gaat zitten en dat je soms tot diep in de nacht aan het nadenken bent over hoe je weer een stapje verder kunt gaan met de zaak.
En zoals ik zelf heb gemerkt is het niet zoals voor een baas werken waarbij je (meestal) als je naar huis gaat de knop omzet en de volgende dag weer verder gaat.

Dit zijn zo een paar nadelen, maar natuurlijk zitten er ook voordelen aan! :P
Je hebt geen baas in je nek hijgen of je het wel goed doet of dat je je verkoopdoelstellingen wel haald. Je bepaald je eigen openingstijden, als je eenmaal goed draaid dan is de dikke boterham voor jezelf. :D

Wat mijn visie zou zijn voor een bedrijf in de ICE industie.
-
Het zolang mogelijk vanuit huis proberen te doen, voor huren of kopen moet je idd vermogen hebben of iemand die garant kan staan. Eventueel kijken of je het inbouwen en dergelijk vanuit een garage box kan doen.
-
Kwaliteit leveren (moet geen probleem zijn voor jou volgens mij :wink: )zodat je gebruik kan maken van de beste reclame die er bestaat 'mond tot mond'
-
En wat niet mag ontbreken in deze bedrijfstak is een goede overzichtelijke website met inderdaad de projecten die je al gedaan hebt en duidelijke tekst en uitleg over wie je bent wat je visie is en waar je voor staat.
Voor je gedane projecten waar je (nu) geen foto's van hebt zou je kunnen kijken of je in contact kan komen met de mensen waarbij je dit gedaan hebt en vragen of je (alsnog) een foto mag maken of dat hun zelf een paar foto's voor je willen maken.

Tuurlijk is er veel concurentie, maar vergeet niet dat dat in elke branche is. Daarom zolang mogelijk je kosten zo laag mogelijk proberen te houden en uitgaan van je eigen kracht. Ik ken zelf diverse mensen die ook uit huis zijn begonnen waarvan nu zelfs 1 de grootste in zijn branche is.

Mocht je geen risico willen lopen dan is het ondernemerschap niet voor je weggelegd. Ik ben nu zelf 22 en heb mijn winkel nu 3 jaar, was net 1 dag 19 en stond toen in mijn eigen winkel. Dus als ik op mijn 18e nog geen risico durfde te lopen had ik dit nu niet gehad. Tuurlijk was het ook voor mij in het begin knokken maar kan nu zeggen dat ik het toch wel goed voor mekaar heb.

Mocht je nog info willen hebben of dergelijk betreffende deze topic mag je altijd contact met me opnemen. Succes met het maken van de voor jou de juiste keuze! :wink:
Bmw ///M

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

we weten dat je meer dan alleen wat kabels en dergelijke nodig hebt..

maar alle apparatuur die je nodig hebt... zorg dat je dat soort dingen ook hebt... Je moet er niet aan denken dat je bezig bent en het dan niet kan afmaken wegens gebrek aan materiaal.

HU niet doen is mijn advies, maar inderdaad als mensen voor een paar euro meer een complete set bij jouw kunnen halen doen ze dat ook graag...

zelf zou ik dat soort spullen nooit op voorraad hebben omdat HU elke week wel nieuwe van uitkomen, dus je voorraad moet er heel snel doorheen....
Verder zou ik als je echt gaat beginnen zowiezo een KVK aanvragen, ook al zit je vanuit thuis te werken !
En dan via leveranciers te bestellen ipv de groothandel.

Vriend van mij haalt het merendeel van zijn versterkers via USA, waar hij ook momenteel de enige van is in heel de nl.
Sommige dingen moet jij gewoon kunnen leveren en de rest niet.
Voorraad... Versterkers / kabels / verlichting dat zijn dingen die niet snel veranderen en dus op voorraad kunt hebben... speakers ook wel... maar houdt hier een redelijk goedkoop, maar toch goed setje op voorraad voor een simpele snelle upgrade. ( voor e.g. de gemid mens e.d. En JA die willen vaak een simpele upgrade, ietsjes betere sound voor een paar pop )

En je moet natuurlijk geen foto of filmpje maken tijdens het inbouwen...
maar wel als je de auto krijgt :

- zo is de auto bij aankomst
- nu ligt alles open
- nu is alles weg gewerkt

( op deze manier krijg je een before/during/after effect, mensen zien het kost nogal wat moeite en ziet strak uit, ze komen dan sneller naar jouw toe )

En het zal inderdaad NOOIT gemakkelijk zijn. Of makkelijk worden.
Zelfs al groei je door tot een van de beste in de Bizz, je blijft keihard werken om daar te blijven of te groeien !!
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Daar ben ik ook mee bezig
En ik ben bezig ook om allerlei zaken die nu strubbelingen zijn proberen mij in me voordeel te gaan laten werken
-
Zodra mijn vrouw bevallen is
En we een ander huis hebben
Dan kan ik me meer gaan richten op dit
En kan ik verdere marktonderzoek doen
Ik kan nu wel de markt gaan verkennen maar met een jaar is dat weer compleet anders
Waar nu vraag naar is is dan niet meer relevant
-
Interieuren herstellen is wel een ding wat ik zeker wil gaan doen
En ik weet dat er weinig bedrijven zijn die het goed doen
Daarom wil ik me eerst goed orienteren in hoe wat en of waar
Maar niet allen dat ook wat gaan ik nodig hebben aan materialen gereedschappen en wat mag dat gaan kosten
Wat kan ik per uur rekenen om te overleven
Het gaat mij in het begin ook niet zozeer om er een leuek duit in te verdienen
Eerst wil ik een gezond bedrijf hebben
Eenmaal daar kan je verdere stappen ondernemen
Dan ga je niet naar een Automaxx event voor de jeugd
Maar eerder naar een autorai
En ga je voor dealerschaps bedrijven werken ipv de consument (welke ook belangrijk blijft)
Nooit weggooien wat goed werkt
-
Wil ook niet te groot worden
Nadeel is als je te groot word is dat je mensen moet inhuren/inwerken en dat kost geld
En als je dan 2 3 dagen geen klandizie hebt moeten ze toch doorbetaald worden
-
Mijn wensen zijn groot en veeleisend (moet ook wel) maar ik weet wel reeel te blijven
Anders hoef je niet eens er over na te denken
-
Klassiekers opknappen is ook iets wat ik dan erbij wil nemen
Denk aan volledige interieur restauratie
Van dash tot stoelen banken panelen hemeltje tapijt enz enz enz
Ik weet wel een heleboel
Alleen ik kan veel niet uitvoeren door gebrek aan gereedschappen en opslag
-
Verder zal eerst mijn prive op orde moeten zijn voordat ik er mee ga beginnen
-
En dat gaat me echt wel lukken
-
Mike
There's no place like the carseat...!!!

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Mikey wrote:zelf zou ik dat soort spullen nooit op voorraad hebben omdat HU elke week wel nieuwe van uitkomen, dus je voorraad moet er heel snel doorheen....
Zorg dan wel dat je goeie contacten hebt met goeie leveranciers die dingen daadwerkelijk op voorraad hebben, niet zelf ook via zaakjes gaan kopen die geen eigen voorraad hebben. Snel kunnen leveren is belangrijker dan je denkt, dat hoort echt bij de kwaliteit die je moet bieden in het hogere segment. Zulke klanten hebben geen geduld, ze willen een topproduct zonder dat ze er zelf wat voor hoeven doen, bestellen of uitzoeken, ze willen gewoon topkwaliteit en wel NU. Maar dat zijn wel de klanten waar het geld zit. Kijk naar een Chip Foose, een Boyd Coddington of noem ze maar op. Strakke tijdschema's, veel schelden op leveranciers, maar wel in zeer korte tijd een topproduct waar de klant zelf niets voor heeft hoeven doen. Klant levert auto in, betaalt een zak geld. Twee-drie weken later is ie klaar zonder dat de klant IETS van de problemen onderweg gemerkt heeft, en wint ie alle shows. En de shop draait als een trein. Zo doe je dat!

DGB is hoe het NIET moet... ook snel, maar afgeraffeld prutswerk met B-keus onderdelen en je ziet... het heeft snel een slechte naam gekregen.
Mikey wrote:Sommige dingen moet jij gewoon kunnen leveren en de rest niet.
In mijn "one stop shop" visie moet je dus wel zorgen dat de gemakzuchtige klant aan jou als leverancier genoeg heeft voor z'n hele ICE install. Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Goeie snelle leveranciers MET eigen voorraad kunnen zorgen dat je zelf geen voorraad nodig hebt van de minder interessante artikelen, maar zorg dat je de uniekere dingen (die alleen jij hebt) wel altijd op voorraad hebt.
E39 540i6 Touring arktissilber

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

dB-Mike wrote:Dan ga je niet naar een Automaxx event voor de jeugd
Maar eerder naar een autorai
Kijk, jij begrijpt het.
dB-Mike wrote:Wil ook niet te groot worden
Nadeel is als je te groot word is dat je mensen moet inhuren/inwerken en dat kost geld
En als je dan 2 3 dagen geen klandizie hebt moeten ze toch doorbetaald worden
Goed, maar als je zo groot en druk bent dat je personeel nodig hebt, komt er voldoende geld binnen dat je van die 2-3 dagen ook niet wakker ligt hoor. Het is natuurlijk een enorme sprong in je kosten maar je doet het natuurlijk pas als de inkomsten er ook tegenover staan.

Je kunt ze altijd wat van je eigen werk geven zodat je zelf weer het research kan doen waar je niet meer aan toekomt als je in je eentje een drukke zaak hebt. Want je moet wel bijblijven en op de toekomst blijven letten. Maargoed eerst maar eens zien zo ver te komen DAT je voor die keuze staat om al of niet personeel aan te nemen!

Groter groeien opent wel deuren en mogelijkheden - bijvoorbeeld om zelf meer bezig te zijn met de dingen die je het leukst vindt, of bv. die klassiekers erbij te pakken, en je personeel de rest laten doen. Maarja het blijft een keuze, en DIE keuze sta je voorlopig nog niet voor!
E39 540i6 Touring arktissilber

Gert-jan
1e Versnelling
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2008 13:26
Location: Wezep

Post by Gert-jan »

Zoals we horen kun je alle kanten op met een onderneming. Belangrijk is wel dat je moet weten wat je als CORE bisness wil gaan doen.

Als je teveel verschillende dingen tegelijk wil aanpakken (ice, bekleden ect.) dan heb je kans dat je net overal iets tekort komt. Dus zou ik eerst kijken waar je echt mee wil beginnen, logisch zou datgene zijn waarmee je relatief weinig hoeft te investeren en waar je de meeste kennis van in huis hebt.

Personeel is het laatste waar je nu aan denkt inderdaad, eerst maar opzetten van de zaak en naam opbouwen. Personeel is tevens het duurst van alle kosten in een bedrijf. Reken erop dat je 2x het bedrag kwijt bent van wat iemand op zijn loonstrook heeft staan.

En vergeet ook niet dat jullie er met het hele gezin achter moeten staan, anders zal het jullie relatie niet ten goede komen en komt er alleen maar wrijving waardoor ook je zaak er last van krijgt.
Bmw ///M

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

web wrote:Zulke klanten hebben geen geduld, ze willen een topproduct zonder dat ze er zelf wat voor hoeven doen, bestellen of uitzoeken, ze willen gewoon topkwaliteit en wel NU. Maar dat zijn wel de klanten waar het geld zit.

zucht ben ik...

omdat mijn audio kerel niet sneller dan 1 dag kon leveren ben ik 20 min gaan rijden om mijn nieuwe HU te kopen.

En yeah dat was idd een top product !!


Vooral bekleding is momenteel een heel interesante richting om als corebizz te pakken... Bijna geen concurentie en veel vraag naar.
( Kijk maar eens op marktplaats e.d. naar hoeveel mensen wel niet vragen naar ledern bekleding e.d. )

Apparatuur om te kunnen werken kost altijd geld, dus bespaar daar dan ook niet op. Echter zorg dat je in ieder geval echt alles voor de core bizz hebt eer je van alles wat haalt om alles te kunnen doen behalve het specialistische werk wat wel moet gebeuren....

En begin maar nog lang niet te denken aan mensen die onder jouw werken, en werken voor dealers e.d.

Zorg eerst dat je je privé in orde hebt... Probeer dan half werken voor baas en half voor jezelf en probeer dat uit te breiden...
Verder moet je niet gaan rekenen hoeveel geld je per uur moet verdienen om te overleven... Maar moet je rekenen hoe duur de rest is, daar onder te zitten ( als dat mogelijk is !!! ) en dan uit te rekenen hoeveel je overhoud na afschrijving van je materiaal. Is hetgeen wat je overhoudt te weinig, dan moet de prijs omhoog.

Verder is het heel interesant om te werken op project basis ipv uurloon.

Op deze manier kan jij betere kwaliteit bieden ( op uurloon basis wil de klant meestal snel snel sneller !!! ).
En kan jij zoveel en zo weinig uren in stoppen als nodig is.

Houdt wel een uurloon achter de hand, en maak een berekening voor het totaal plaatje... tel daar een aantal uur bij en alles wat eroverheen gaat, is dat jij fout hebt gerekend !!!
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================
Post Reply

Return to “Off-Topic”