BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Beste begin auto....

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
Dylan
1e Versnelling
Posts: 88
Joined: 03 Jan 2008 17:08
Location: Arnhem
Age: 30
Contact:

Beste begin auto....

Post by Dylan »

Hallo allemaal,


Ik kan eerlijk gezegt niet wachten om auto/BMW te rijden....
Maar helaas ben ik nog 14 :x

Ik ben al aan 't zoeken op internet naar een "soort" begin auto...

Naja, ik zal 't maar even uitleggen wat ik "verplan" bent in me leven te kopen/doen

- 16 ~~ Scooter... *niet al te duur... geld overhouden voor de auto natuurlijk ...*

- 18 ~~ Auto... * Ik kweed nog niet zo goed welke begin auto,, BMW, Mini, of toch wat anders???

Wat is nouw eigenlijk de optimale begin auto...
- Niet te hoog in wegen-belasting...
- Niet te hoog in onderhoud...

Want ik hoorde dat eerste 2/3/4 jaar het dubbele wegenbelasting moet betalen, voor beginnende bestuurders...

Dus help me uit me droom XD

Groeten,
Dylan
14 Jaar

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Hoe lang is een stuk touw?

Hangt helemaal af van wat je tegen die tijd te besteden hebt.

En hoe de wetgeving tegen die tijd is.

Scootah? Dat stadium heb ik bewust overgeslagen om geld over te houden voor rijbewijs (duur!!!) en auto... lekker fietsen dus, is nog gezond ook (en stukken minder gevaarlijk)
E39 540i6 Touring arktissilber

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

ps niet wegenbelasting is duurder voor een beginnend bestuurder maar verzekering :wink:

wegenbelasting word berekend op basis van leeftijd / gewicht auto
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Mikey wrote:ps niet wegenbelasting is duurder voor een beginnend bestuurder maar verzekering :wink:

wegenbelasting word berekend op basis van leeftijd / gewicht auto
Klopt en daarbij ook nog dat als jij net je rijbewijs hebt en onder de 24 bent kan je een 6 cyl nagenoeg niet verzekerd krijgen
Dus ik zou dan een 318i of een 316i nemen
Krijg je ook geen gezeik met verzekeringen
316i is ook lichter dus minder wegenbelasting
-
Andere optie
-
318i
Leeg halen (interieur)
Alle bitumen weghalen
Banken uithollen
Interieur tapijt vervangen voor lichtere versie (dunner materiaal)
Waar kan alles besparen aan gewicht
Naar de RDW
Keuren
En hoppa je bent 2 a 300 kilo lichter
Scheelt hoop geld :lol:
There's no place like the carseat...!!!

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

hmmm je krijgt wel degelijk een 6-in-lijn verzekerd onder de 24 :wink:

ik had mijne al verzekerd vanaf me 19de tot nu toe ( 22 )

het is wel zo dat er maar 1 verzekerings maatschappij was die dit wou doen, en daar moest ik 150 p.m. betalen !!!
maar dat had ik er voor over :twisted:

ps. verzekeringsmaatschappij was iets met helder glas :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Mikey wrote:hmmm je krijgt wel degelijk een 6-in-lijn verzekerd onder de 24 :wink:

ik had mijne al verzekerd vanaf me 19de tot nu toe ( 22 )

het is wel zo dat er maar 1 verzekerings maatschappij was die dit wou doen, en daar moest ik 150 p.m. betalen !!!
maar dat had ik er voor over :twisted:

ps. verzekeringsmaatschappij was iets met helder glas :wink:
Ik had hetzelfde probleem mike
Ik reed mijn 328i ook op onder de 24
En no way dat ze me wilde verzekeren
Maar uiteindelijk was er maar 1 maatschapij die wel wilde doen
Moest ik meteen All-Risk en 300 euro eigenrisico
Was maar 197 eu p/m
There's no place like the carseat...!!!

Topic Author
Dylan
1e Versnelling
Posts: 88
Joined: 03 Jan 2008 17:08
Location: Arnhem
Age: 30
Contact:

Post by Dylan »

web wrote:Hoe lang is een stuk touw?

Hangt helemaal af van wat je tegen die tijd te besteden hebt.

En hoe de wetgeving tegen die tijd is.

Scootah? Dat stadium heb ik bewust overgeslagen om geld over te houden voor rijbewijs (duur!!!) en auto... lekker fietsen dus, is nog gezond ook (en stukken minder gevaarlijk)
Scooter, kweed 't,, ik zit/zat héél erg te twijfelen...

Misschien wel misschien niet...

Maar alles kan "ineens" omslaan hè....

Maar BMW als begin auto, niet te link ? :P Ik ben zelf dan wel rustig en hou wel van een beetje power/geluid.. me Pa zegt "Jouw eerste auto word geen BMW" en ik altijd "Zullen we wel zien... " - *met een big smile*
14 Jaar

BmwFreakie
2e Versnelling
Posts: 363
Joined: 11 Nov 2007 12:06
Location: BMWE90Forum.nl
Age: 32
Contact:

Post by BmwFreakie »

Nou dylan, ik zal je wat zeggen

ben zelf ook 16 in augustus 17 :P en heb scooter ook overgeslagen, ik wil ook bmw gaan rijden, en idd ik zou dan beginnen met een 316i

het gaat Hier toch om een begin auto.

ik kan er wel in mee praten maar mijn pa is directeur van een transportverzekeringsbedrijf, en daarom zal ik mijn auto gewoon heel makkelijk kunnen verzekeren, maarja met de benzineprijzen die toch alleen maar stijgen zal het autorijden erg duur worden :D En het liefsts begin ik ook met een 320i e36 of mischien e46 maarja voor mij duurt het nog een jaar, 1 tip kan ik je wel geven begin alvast te sparen dat doe ik ook al een jaar, zodat je iig je auto in 1 keer kan kopen :D

Groetjes rodney

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

nja het ligt natuurlijk niet aan waar je ouders e.d. werken om m verzekerd te krijgen :wink:

maar idd freakie je hebt gelijk... de auto wordt prob niet op jouw naam gezet waardoor die te verzekeren is, ik neem aan als je pa een transport bedrijf heeft die m op die naam of zijn eigen naam gaat zetten :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

BmwFreakie
2e Versnelling
Posts: 363
Joined: 11 Nov 2007 12:06
Location: BMWE90Forum.nl
Age: 32
Contact:

Post by BmwFreakie »

Mikey wrote:nja het ligt natuurlijk niet aan waar je ouders e.d. werken om m verzekerd te krijgen :wink:

maar idd freakie je hebt gelijk... de auto wordt prob niet op jouw naam gezet waardoor die te verzekeren is, ik neem aan als je pa een transport bedrijf heeft die m op die naam of zijn eigen naam gaat zetten :wink:
Jup ja het is een verzekeringbedrijf voor de transport, dusja idd het komt wel op me pa zn naam maarja het is wel veel lekkerder

anders zou ik ook nooit met een 6cilinder beginnen..

Topic Author
Dylan
1e Versnelling
Posts: 88
Joined: 03 Jan 2008 17:08
Location: Arnhem
Age: 30
Contact:

Post by Dylan »

Okee,

Bedankt voor alle informatie... :)

Eerlijk gezegt had ik BMW véél duurder verwacht...

http://link.marktplaats.nl/170935794

ff een voorbeeldje... voor maar 2.000,- toch niet veel?
Of is dat verkeerd in mijn ogen/hoofd??

//edit: ik zal haast zeggen dat deze gesloten is...
http://link.marktplaats.nl/172362050
14 Jaar

DeepBass909
1e Versnelling
Posts: 60
Joined: 26 Sep 2007 09:59
Location: Gouda

Post by DeepBass909 »

Een E36 uit je geboortejaar :wink: is inderdaad goed betaalbaar. Prik alleen wel direct door een aantal opties die altijd genoemd worden. Bijvoorbeeld het lijstje van de eerste auto die je noemt:
  1. Onderhoudsboekjes: deze zijn een must. Een auto zonder kan je beter laten staan
  2. Boordcomputer: Standaard op alle E36's, behalve de Compact
  3. ABS: Standaard op alle E36's
  4. Stuurbekrachtiging: Standaard op alle E36's
  5. Elektrische Spiegels: Standaard op alle E36's
  6. Centrale deurvergrendeling: Standaard op alle E36's
  7. 17-INCH Sportvelgen: leuk, maar niet bijzonder
  8. In hoogte verstelbaar stoelen: Standaard op alle E36's
Zo wordt het lijstje dus ineens minder bijzonder. Tegen de tijd dat jij 18 bent, zullen de E36's inmiddels vervangen zijn voor de E46's, die standaard nog een stukje luxer zijn.
Als je op je 18de een BMW wilt kopen, vergeet dan je scooter. Het ding kost je misschien een paar honderd euro, maar verzekeren, benzine, onderhoud kost ook nog een flinke cent. Daarnaast wordt het rijbewijs ook niet goedkoper en mag je daar tegenwoordig ook al snel €2000 voor neerleggen (als ik het goed heb).
Ik heb mijn BMW (en daarmee eerste auto) pas gekocht toen ik 28 was, o.a. omdat ik studeerde. Toen had ik m'n rijbewijs al 9 jaar op zak.

Ik weet niet wat je plannen zijn qua werk en studie, maar een auto hebben is duur, erin rijden nog veel duurder.
Ik wil je niet ontmoedigen, absoluut niet. Met BMW kies je namelijk een erg leuke auto. Ik had me eigenlijk geen andere auto willen wensen.
Maar om je een idee over de kosten per maand te geven, alleen aan wegen belastig en verzekering (voor een E36 316i Compact uit 1995), ik betaal €33 per maand aan wegenbelasting en €50 aan verzekering. Wegenbelasting zal weinig meer zijn voor een Sedan, maar verzekering kan heel veel uitmaken. Ik heb vanuit m'n werk korting, plus nog eens pakket korting (meerdere verzekeringen bij dezelfde maatschappij) en ik zit niet meer in een risico groep (ouder dan 24).
Benzine en onderhoud zijn nog een veelvoud hiervan.

Tot die tijd, gewoon lekker blijven dromen, probeer af en toe eens naar een meeting te komen, etc. En over 4 jaar moet je gewoon eens rustig gaan kijken wat je wilt.

Topic Author
Dylan
1e Versnelling
Posts: 88
Joined: 03 Jan 2008 17:08
Location: Arnhem
Age: 30
Contact:

Post by Dylan »

DeepBass909 wrote: Tot die tijd, gewoon lekker blijven dromen, probeer af en toe eens naar een meeting te komen, etc. En over 4 jaar moet je gewoon eens rustig gaan kijken wat je wilt.
Dromen, Dat doe ik al :)

-
Dat zal zeker wel dat alles dan al veranderd is qua types enz...

Ik zou zeggen;

We zien wel tegen die tijd :)
Was alleen een beetje nieuwsgierig... :roll:

Bedankt allemaal :)

p.s. niet groote noodzaak maar mijn bouwjaar is '93 :oops:
14 Jaar

BMW POWER70
Neutraal
Posts: 36
Joined: 02 Jan 2008 15:54
Location: Dordrecht

Compact!!

Post by BMW POWER70 »

Heey leeftijdgenoot!,

Nou als ik mijn rijbewijs heb ga ik voor een 318ti compact en daarna zien we nog wel maar ik wil wel een compact dus de 316i kan ook.Als het allebei niet kan ga ik toch lekker in de 330I (hopelijk) rijden van mijn pa die binnenkort komt want mijn pa gaat er toch niet in rijden alleen als we met de gezin ergens naartoe gaan ofzo of mijn ma maar ja.Anders lekker een kleine lupo GTI misschien hoor ik dan niet bij BMWforum maar ja het is wel leuk dacht ik toch? :D

Aachhh,Ik weet het gewoon niet!!!


m.v.g.

A.Muldur

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

ma idd like deepbass99 zegt...

verzekering ( jij geluk deepbass99 @ je leeftijd :wink:, die van mij ligt beduidend hoger, ben 22 ) en wegenbelasting zijn eigenlijk nog de kleine bedragen...

benzine vooral met de huidige prijzen, en onderhoud is een stukje duurder.
Maar als je met je bmw goed omgaat, dan zal je er heel veel plezier mee verkrijgen....

verkijk je niet op prijzen...

zo zie je e.g. geen enkele goed belichte foto wat al argwaan opwerkt. Geen km stand bij de een, en een verdachte lage km stand t.o.v. de prijs ( terug draaien is en eitje ) daarnaast klinkt het bij bijde alsof er nogal wat mis is motorisch gezien.
en zijn het de goedkoopste instap modellen...
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================
Post Reply

Return to “Off-Topic”