BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

vreemd verhaal... genaaid of niet

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Robinadriaensen
1e Versnelling
Posts: 85
Joined: 16 Nov 2005 15:35
Location: Zundert
Contact:

vreemd verhaal... genaaid of niet

Post by Robinadriaensen »

Hallo allemaal,


een half uur geleden reed ik van ulvenhout naar Zundert over de galderse weg.
(80km weg, asvalt, flink wat scherpe bochten, stukken verboden inhalen)


vooraan de stoet rijd een tracktor met ca 30 km/u, daarachter een klein jappanertje, daarachter ik en daarachter 3 motor rijders. (3 dezelfde motors)


in een flauwe bocht (met doorgetrokken streep) haalt je Jap de tracktor in, en ik er dus achteraan.


weer een bocht verder zie ik dat een van de motor rijders nog achter mij zit.


stukje verder gaat jap naar rechts, ik en motorman linksaf.
de motorrijder haalt mij in, en kijkt uitdrukkelijk naar mij/in de auto.
hij gaat met 60km/u voor me rijden, waar je 80 mag.


paar bochten verder haal ik hem in. en de motorrijder steekt 2 vingers in de lucht, (zo van "das de 2de keer")


Nu komt het bochtige stuk, waar ik met 80 goed doorheen kan (wegligging BMW :P )


de motorrijder doet zijn best mij bij te houden, moet plat door de bocht. maar haalt me niet meer in.
(mijn teller komt niet boven de 80)


aan het eind van de weg ga ik links richting ons huis. de motorrijder gaat rechts de straat langs het politiebureau Zundert in.


Ben ik genaaid, of niet?


bekeuring inhalen doorgetrokken streep = 150 euro....
Groeten Robin

[ external image ]

Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Post by D@NNY »

Waarschijnlijk een moraalridder en mooi weer rijder op die motor die ook denkt ff bijdehand te zijn, anders was je wel staande gehouden. Als er geld valt te halen weten ze niet hoe snel ze je aan de kant moeten zetten.
Zou er niet teveel over inzitten :wink:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

MikeE36T
2e Versnelling
Posts: 352
Joined: 23 Jan 2008 11:21
Location: Utrecht
Age: 44

Post by MikeE36T »

de motorrijder doet zijn best mij bij te houden, moet plat door de bocht. maar haalt me niet meer in.
(mijn teller komt niet boven de 80)
:shock:

LOL, weet je zeker dat het geen brommer was?

:lol:
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

Topic Author
Robinadriaensen
1e Versnelling
Posts: 85
Joined: 16 Nov 2005 15:35
Location: Zundert
Contact:

Post by Robinadriaensen »

hehe, nou het was zoon standaard motor met 2 van die zakken / bakken aan de zijkant achter.

in de bochten raakte die bakken de grond net niet zegmaar. :lol:


zag er wel grappig uit terwijl ik met een hand aan het stuur zat 8)
Groeten Robin

[ external image ]

Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Tja, als het een agent was kan hij de bekeuring opsturen. Zonder de goeie spullen bij zich (motor met stopteken-bord etcetera) kiest hij er misschien voor je niet staande te houden. Of misschien mag hij het wel niet eens, maar bonnen schrijven mag altijd...

Tractor inhalen zien ze misschien nog door de vingers, maar dat je hem ook inhaalde over die doorgetrokken streep... tsja :)

Afwachten denk ik... all you can do.

Dat noem ik trouwens gewoon pech hebben, bekeurd voor een bewust gemaakte overtreding. Genaaid is niet het goeie woord. Dat risico nam je nou eenmaal door niet te willen wachten. Ik had het misschien (die tractor zeker, motor weet ik niet) ook gedaan, daar niet van, maarja... wie z'n **** brandt moet op de blaren zitten! Je kunt heel vaak geluk hebben, misschien zelfs deze keer... maar het gaat niet altijd goed. Niet piepen maar dokken dus, als ie komt. En de volgende keer nog es nadenken ;) (Yep ik vind ze ook irritant, die doorgetrokken strepen op steeds meer plekken...)
E39 540i6 Touring arktissilber

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Als je niet bent staande gehouden kun je hooguit een bekeuring thuis gestuurd krijgen.


Hier kun je dan bezwaar tegen aantekenen, zeg je gewoon dat je getuigen hebt dat je op dat tijdstip ergens anders was. Desnoods met getuigenverklaring erbij.


Denk eigenlijk niet dat je er wat van hoort, ik ken zelf ook 2 agenten en die maken ook regelmatig mee dat ze ingehaald worden op de autosnelweg terwijl ze zelf al 130 rijden of dat een door rood rijdt.

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Post by D@NNY »

Als het "MIS" was, was je wel ter plaatse staande gehouden....Geen apparatuur niet bevoegd, enz....dan roepen ze er wel een wagentje bij die het wel rond zou kunnen maken......(en ik heb daar ervarng mee)
Zou me geen zorgen maken. :wink:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

weet niet..

kan zijn maar hoeft natuurlijk niet...
overgings moet je natuurlijk wel bij jezelf gaan denken..... je hebt iets gedaan wat officieel niet mag, dat weet je ook tijdens het doen. En dat je dan hierna een bekeuring krijgt sja.. gewoon dokken en niet moeilijk doen lijkt me :wink:

Maar meestal houden ze je gewoon staande...
Daarnaast zelfs die standaard bmw motor rijdt jouw nog het licht uit je ogen dus ik denk niet dat hij uberhaubt moeite heeft gedaan... Dus waarschijnlijk had hij zoiets van nja laat maar zitten...
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Allereerst wil ik ff zeggen ik houd niet van de heren in het blauw
Maarrrrrr heb wel respect voor ze
Het zijn en blijven mensen ondanks hun werk
Deze mensen moeten dag in dag uit hun werk doen in weer en wind
Bij brand, ziekte, ongelukken, discussie, vechtpartijen en nog zo veel meer ellende waar jij je neus zou drukken dienen hun kalm te blijven en hun werk te doen
Iemand die jij al 20x het ziekhuis in geslagen zou hebben dienen hun kalm te blijven en de situatie onder controle te krijgen
-
Het zijn geen nare mensen
-
De agent (vermoedelijk) in kwestie geeft aan das 2x maar omdat jij je verder aan de regels gehouden hebt (pinker aan en snelheid niet overschreden) ziet hij het door de vingers
Hij attendeerde je er wel op van "LET OP WE ZIJN ER OOK IN BURGER"
Dit soort situatie's maak ik in mijn omgeving "Rotterdam" wel meer mee
Ze hebben wel meer te doen dan voor ieder wissewasje te stoppen en een bekeuring uit te schrijven
-
Als je het nieuws in de gaten gehouden hebt had je gelezen dat de agenten het niet eens zijn met de prijsstijgingen en dat ze een boycot voeren door waarschuwingen te geven i.p.v. boetes
De prijsstijgingen zijn er in hun ogen alleen om de staatskas te spekken en niet bedoeld als zijnde ten goede van de rijveiligheid
-
Mike
There's no place like the carseat...!!!

Topic Author
Robinadriaensen
1e Versnelling
Posts: 85
Joined: 16 Nov 2005 15:35
Location: Zundert
Contact:

Post by Robinadriaensen »

haha,

@ mikey" gewoon dokken en niet moeilijk doen lijkt me"

is prima, dan mag jij die 2x 150 euro wel voor me betalen hoor :P

(toch wel een smak geld vind ik zo)


maar gezien de reacties hoef ik me niet zo druk te maken. gellukig.

helaas heb ik er wel voor moeten boeten, de BMW staat nu bij de garage omdat ie niet liep op bezine
Groeten Robin

[ external image ]

Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro

amit
1e Versnelling
Posts: 145
Joined: 24 Jan 2008 12:07
Location: den haag

Re: vreemd verhaal... genaaid of niet

Post by amit »

ja of het was iemand die zich stoorde aan je rijstijl en vond dat je wat "vrediger"moest rijden :lol:
Als ik slim was geweest dan had ik een pakkende tekst hiervoor verzonnen.

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Re: vreemd verhaal... genaaid of niet

Post by Ikke »

Had je nu nog iets hiervan gehoord?

Ben toch wel benieuwd of die"agent" zo zielig was om buiten diensttijd te schrijven.
Post Reply

Return to “Off-Topic”