BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw e36 320 24v.

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
jeffrey202
Neutraal
Posts: 2
Joined: 30 Jan 2008 19:04

Bmw e36 320 24v.

Post by jeffrey202 »

Hallo,

Ik wil een bmw kopen zoals in de topic staat vermeld.
Maar wat voor luxe/opties zitten er nou op?

En waar moet ik opletten.

Groeten Jeffrey

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Post by Apae01 »

Voor de uitrusting is het ook handig, om het bouwjaar te noemen. Maar als je een specifieke auto op het oog hebt, dan kan je toch het beste kijken wat DAAR op zit?
Daarnaast is het wel leuk, om via bijvoorbeeld marktplaats een folder van de auto te kopen, dan kan je ook daar eens in bladeren en zien wat er leverbaar was.

Kwa checkpoints: dat moet hier wel beschreven staan in de FAQ lijkt me, in het algemeen moet je in ieder geval op roest letten: BMW's van deze bouwjaren zijn daar bepaald niet vrij van.

-René-
1e Versnelling
Posts: 51
Joined: 18 May 2008 18:19

Post by -René- »

even een opsomming van punten waar je op moet letten.
- Roest op achterschermranden
- Roest op de rand van de achterklep
- Bij schuifdak, ook goed letten op lekkages en roest langs de randen
- Gehele onderstel (gebroken veren, versleten wiellagers, rubbers, fuseekogels etc)
- Waterpomp van dit blok is ook een zwak punt, is hij de laatste 4/5 jaar niet vervangen dan zal dit binnen korte tijd moeten gebeuren, is overigens makkelijk zelf te doen en kost niet al te veel geld (onlangs zelf gedaan)

Wat betreft opties, ligt indd een beetje aan het bouwjaar, stuurbekrachtiging, electrische spiegels en ramen zit er meestal wel op, bij 6 cilinders wil er ook nog wel eens een boordcomputer inzitten... Verder gewoon kijken wat er staat, en hou de zwakke punten in de gaten...

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Sticky bij technische vragen: http://www.bmwforum.nl/bmwforum/viewtopic.php?t=38


Je kunt ook op de e36 link boven in het forum klikken, dan kun je achterhalen wat op welk model zit. Standaard is iig stuurbekrachtiging, automatische ruitenwisser interval bij stilstand. En bij de meeste modellen ook standaard elektrische ramen voor (functioneren bij de eerste type wel de helft van de tijd niet, maar goed.) ABS en CV ( ook hierin zaten veel kinderziekten bij de eerste e36's., van niet functioneren tot uitzichzelf opengaan) (en deurpanelen die loslaten = een zeer bekende kwaal)


Mijn tip: Als je een e36 koopt, koop een doorontwikkelde versie van 94 of jonger, de eerste modellen hebben wat last van kinderziekten.

SpacePatrol
Neutraal
Posts: 37
Joined: 19 May 2008 18:56

Post by SpacePatrol »

zoals?

ik rij nu al een jaar zonder enige noembare problemen. heb een e36 320i uit 1991. ABS heeft ie niet en de CV werkt perfect. loslatende deurpanelen klopt. dit kan opgelost worden door nieuwe nopjes te halen bij bmw dealer, zakje kost 4 euro.

iGora
1e Versnelling
Posts: 175
Joined: 07 Mar 2008 21:22
Location: Rotterdam
Age: 37

Post by iGora »

nopjes???
zijn dat van die wit/geel/groen achtige wigwam dingetjes met een halve maantje van onder???
-
die heb ik allemaal op de sloop afgetrokken van dooie bmws
En ook die clipjes die je op je deur doet.

heb er wel een zakje aan over gehouden :lol:
Post Reply

Return to “Off-Topic”