BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Het grote discussietopic (ZIE PAG. 2)

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team


325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Post by 325i »

Ikke wrote:@325i de mercedessen met 3 ton en meer gaan allemaal in de export.


Ben nog niet zo lang op Gran Canaria geweest, daar rijden mercedessen (taxi) met 7 a 8 ton op de teller. En hoe ze daar rijden. :shock:


Ik zeg ook niet dat BMW slecht is, dan had ik er natuurlijk nooit 1 gekocht. Alleen die loszittende panelen en schakelaars heb ik bij andere auto's nooit gehad. Ik heb 2 e-30's gehad, een van 1985 en 1 van 1987 en deze hadden daar geen last van. Ze zijn uiteindelijk vanwege roestproblemen weggegaan.


Kwalitatief vind ik de e-30 dus iets beter dan de e-36. Natuurlijk rijd ik liever de e36 vanwege het jongere model en de extra optie's.

Alhoewel ik stiekum ook nog gevoelens heb voor de e-30.
BMW`s gaan ook vaak naar export alleen die gaan meestal naar Afrika :lol:

Maar ben het met je eens dat een e30 betere kwaliteit is dan een e36 ondanks dat ze nu 20jaar oud zijn en de carroserieen nog wel eens willen nalaten maarja daar beginnen de E36`s ook goed in te worden :wink:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Post by D@NNY »

Zo alles is droog, doekje er nog doorheen gehaald (was weer zwart!!) en gemonteerd, kijk morgen wel hoe het loopt, en of ik verschil merk......
Last edited by D@NNY on 23 Jul 2008 04:18, edited 1 time in total.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Let op dat er geen olie op de lmm komt, deze kan nl. verbranden. Dit gebeurd ook vaker als je bijv. ge-oliede luchtfilters gebruikt. Houdt de lmm dus vet en olievrij.


Remmenreiniger is inderdaad een goede ontvetter, gebruik het zelf ook wel eens.

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Post by D@NNY »

Nee helemaal laten drogen / drooggemaakt tot op het kale metaal, geen vet of olie gebruikt hier. Zuigt lucht doorheen, dus als je het vet maakt zit het zo weer onder, omdat dan alles erin blijft plakken :wink:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: Het grote discussietopic

Post by D@NNY »

Ikke wrote:Ik zag dat er op het forum veel discussie's plaatsvinden en aangezien ik hier wel van houdt dacht ik waarom geen topic hierover.

Over smaak valt niet te twisten dus of iets nu mooi is of niet ga ik niet in dit topic vragen.

Wat denken jullie hiervan? svp leef je uit. :fluiten:
Misschien dat de webmaster een apart "discussietopic" aan kan maken....Deze valt een beetje in het water (ook door mijn toedoen :D)
Heb al een PM gestuurd, we horen het wel.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Post by Ikke »

Nee hoor, maakt niet uit. We stoppen pas als we pagina 10 bereikt hebben. :lol: :wink:


Mischien nog een nieuw punt ter discussie:

Beste motor van BMW ooit:---> 2 L 6 cil. zonder VANOS, reacties?

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Post by D@NNY »

Ikke wrote:Nee hoor, maakt niet uit. We stoppen pas als we pagina 10 bereikt hebben. :lol: :wink:


Mischien nog een nieuw punt ter discussie:

Beste motor van BMW ooit:---> 2 L 6 cil. zonder VANOS, reacties?
Ja zo valt een nieuw onderwerp in een bestaande discussie dus niet op......Gewoon een nieuwe aan kunnen maken onder de kop discussie topic. :wink:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Post by Ikke »

En nu dan. :mrgreen:

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Post by Apae01 »

Kwaliteit van de BMW's:
Valt me inderdaad op bepaalde punten best tegen, evenals de gebruikte materialen. Zelf kom ik vanuit de Volvo-hoek (en dan vooral de 700/900 serie, bouwjaren 1982-1998) en als je gaat vergelijken met E34 en E39 zijn er behoorlijke verschillen.
Bijvoorbeeld lukt het haast niet, om een net exemplaar zonder krassen te vinden, terwijl een kras in Volvo-lak eerder uitzondering dan regel is. Ook interieurs van BMW zien er eerder afgeleefd uit: stoelbekleding is sneller kapot etc. Een kapotte bestuurderstoel betekent bij Volvo meestal meer dan 6 ton op de klok...
De materialen zijn ook anders (minder?): het schuim bij een BMW stoel ziet eruit als standaard geel schuimrubber, bij Volvo bestaat een stoelkussen uit een soort foam, dat bepaald niet snel uitgezeten raakt.

Ook roest is bij de BMW eerder, en op meer plaatsen, een zorgenkindje, alhoewel ik ook heel goed weet waar die Volvo's roesten.

Dit alles betekent niet dat de BMW slecht is: op andere punten wint de BMW weer, en sommige zijn bij beiden matig. Deurpanelen zijn bij bepaalde series van Volvo ook snel gerimpeld bovenaan, hemelbekledingen laten los na zo'n 15 jaar (niet meer bij de modellen na 1992 - andere lijm), etc.

Topic Author
Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Post by Ikke »

Het Volvopubliek is ook een heeeel ander publiek als de bmwrijders.


Een Volvo is voor mij over 50 a 60 jaar mischien ook een overweging, er zijn maar weinig mensen onder de 30 die een Volvo hebben.
en de mensen die er een hebben hebben ook een slag aan de zender :lol: .


Mijn schoon overgrootvader en de buurman van mijn vader hebben beide een volvo. Ik weet dat ze iig beide niet te spreken zijn over de kwaliteit.
Auto van de buurman (440) maakt altijd een lekker snerpend geluid (waarschijnlijk startmotor) en is groot fan van de pechhulp van de anwb.

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Post by Apae01 »

Ikke wrote:Het Volvopubliek is ook een heeeel ander publiek als de bmwrijders.
Dat kon je nog best eens mee, of tegen, vallen... Het publiek dat ze nieuw koopt verschilt niet heel erg, en ga je bij de merkenclubs kijken, dan is ook bij Volvo iedereen serieus met auto's bezig.
Wel is bij BMW de neiging tot tuning en vooral andere velgen en niet-originele spoilers veel meer aanwezig, en aan de andere kant is bij de Volvo-clubs vaak de technische kennis veel groter.
Het is beslist niet zo, dat Volvo-rijders allemaal geitewollen-sokken-figuren zijn, zoals je misschien denkt.
Ikke wrote:en de mensen die er een hebben hebben ook een slag aan de zender :lol: .
Dank voor het compliment :D Normaal zijn is zo saai...
Ikke wrote:Auto van de buurman (440)
Da's geen Volvo, da's een DAF :?
Ik noemde niet voor niets de (zweedse) 700-900 en niet de (nederlandse) 400/S40/V40. Totaal andere koek, zeker ook kwalitatief. De 400-serie is kwalitatief het meest beroerde dat Volvo de afgelopen 30 jaar heeft geproduceerd.

Topic Author
Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Post by Ikke »

:lol: Je kunt gelukkig tegen een geintje. :wink:


Oke, zijn we het over de 400-serie iig eens. De overige heb ik geen ervaringen mee.


P.s. Als ik straks wat kinderen heb zou een 850 T5 mischien best een optie kunnen zijn. :P (overige volvo's doen me niet zoveel)

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Post by D@NNY »

Pffffff man,man hou op schei uit :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_440

Wat een drama's bekenden van mij hier niet mee gehad hebben :?
aangesmeerd door de volgende zin: "Met de opkomst van het lease-rijden sloeg de 440 aan bij een brede doelgroep en werd voor velen de eerste Volvo."

EN OOK GELIJK HUN LAATSTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Post by Apae01 »

D@NNY wrote:EN OOK GELIJK HUN LAATSTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vreemd genoeg lijkt dat niet eens het gevolg te zijn geweest...De S40/V40 die erna kwam is minstens even goed verkocht geweest, grotendeels aan publiek dat er een 400 op inruilde.
Overigens viel een NIEUWE 440 wel mee, pa heeft er ook eentje in de lease gehad. Pas nadat die dingen wat ouder werden bleek hoe slecht ze waren (ongeveer Astra-kwaliteit: 8 jaar was oud voor zo'n ding). Wat mij betreft is het tekenend dat de 340 en de 440 ongeveer gelijktijdig uit het straatbeeld zijn verdwenen!

850T5 is een leuke auto, maar als je BMW rijdt denk ik toch niet: voorwielaandrijving! En laat dat nou net de reden zijn dat ik naar een 5-serie als volgende auto aan het neuzen ben, sinds ik door Web's zoektocht heb gemerkt dat ik het fijne auto's vind :)
Volvo maakt geen achterwielaandrijvers meer helaas :(

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

@Apae01, als je een leuke achterwielaandrijver zoekt, ik heb er nog een te koop met boxermotor. Is wel geen bmw, stukken goedkoper. :wink:
Post Reply

Return to “Off-Topic”