BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mercedes-Benz

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
gouwepeer

Mercedes-Benz

Post by gouwepeer »

Ook een duitse auto,dus als BMW-bezitter hebben we ook automatisch respekt voor "het merk met de ster" :mrgreen:
Om forum vervuiling te voorkomen wil ik bij deze het Mercedes topic openen.
Hierbij horen natuurlijk ook mooie foto's/plaatjes.

Als eerste wil ik een mooi getunde benz laten zien:
[ external image ]

Topic Author
gouwepeer

Post by gouwepeer »

En een reclame folder:
[ external image ]

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Re: Mercedes-Benz

Post by bimmer »

gouwepeer wrote:Ook een duitse auto,dus als BMW-bezitter hebben we ook automatisch respekt voor "het merk met de ster" :mrgreen:
Om forum vervuiling te voorkomen wil ik bij deze het Mercedes topic openen.
Hierbij horen natuurlijk ook mooie foto's/plaatjes.

Als eerste wil ik een mooi getunde benz laten zien:
[ external image ]
Gelukkig is het maar karton, ik geloof dat dit een mclaren was..

[ external image ]

Mr. Ash...
2e Versnelling
Posts: 268
Joined: 30 May 2005 23:33
Location: Rotterdam

Post by Mr. Ash... »

Ik vind dat mercedes- Benz toch wel leuke modellen heeft. Me vader heeft zelf een E240 uit 2002, maar die is hij een beetje zat hij kijkt een beetje rond, maar dan wel ondercover. Zo is hij altijd met auto's op het ene moment gaat ie weg in een oude en komt ie met een nieuwe thuis.

desmett
1e Versnelling
Posts: 180
Joined: 24 Jun 2005 15:48
Location: Mechelen, België

Post by desmett »

Mercedes heeft mooie wagens gemaakt en maakt nog steeds mooie wagen. Op technisch gebied is Mercedes zeker niet te onderschatten, kijk maar naar de nieuwe AMG 6.2 V8 motor. Na jaren de weg van drukvulling met compressor of biturbo motoren te bewandelen slaagt de AMG afdeling er nu met verve in de nieuwe ingeslagen weg van atmosferische hoogtoerige motoren te bewandelen. En die geduchte concurrent van de E30 M3 mogen we natuurlijk niet vergeten: de 190 2.5 16v.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

de 190 kwam pas in 1991 als ik het goed heb???

toen was de e36 m3 er alweer bijna:)

of zit ik er nu naast?

arnoldE36
1e Versnelling
Posts: 222
Joined: 07 Aug 2005 17:05
Location: overijssel

Post by arnoldE36 »

wim325i e36 wrote:de 190 kwam pas in 1991 als ik het goed heb???

toen was de e36 m3 er alweer bijna:)

of zit ik er nu naast?
de 190 is gebouwd van 1983 tot 1988 en van 1988 tot 1993 toen kwam de c-klasse

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

ik zat er dus naast:D

dank u!

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Je zit er niet naast, de c-klasse kwam pas in 1993. De 190 is inderdaad tot 1993 gemaakt zie:

http://autogids.autotrader.nl/carbaseda ... &ref=atdnl

Mijn vader heeft nl. een 91-er 190-er gehad en deze daarna ingeruild tegen een c-180 uit 1999. :wink: (En deze heeft hij nu te koop voor eventueel geïntereseerden)

desmett
1e Versnelling
Posts: 180
Joined: 24 Jun 2005 15:48
Location: Mechelen, België

Post by desmett »

Klopt, maar de 190 2.3 16v was er al vanaf de lancering van de 190 in 1983. In 1988 heeft de 2.5 16v de 2.3 16v vervangen. En in de laatste levensjaren van de 190 was er eveneens een 190 3.2 AMG met een 6 in lijn, maar toen stond AMG nog op eigen benen en waren ze nog geen onderdeel van Mercedes zoals nu.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Post by Ikke »

desmett wrote:Klopt, maar de 190 2.3 16v was er al vanaf de lancering van de 190 in 1983. In 1988 heeft de 2.5 16v de 2.3 16v vervangen. En in de laatste levensjaren van de 190 was er eveneens een 190 3.2 AMG met een 6 in lijn, maar toen stond AMG nog op eigen benen en waren ze nog geen onderdeel van Mercedes zoals nu.
Jeetje, je lijkt wel een wandelende auto-encyclopedie. :lol: :wink:

desmett
1e Versnelling
Posts: 180
Joined: 24 Jun 2005 15:48
Location: Mechelen, België

Post by desmett »

Een (volgens sommige vrienden aan het gezonde grenzende) interesse in wagens en hun geschiedenis en veel opzoeken in wikipedia helpt. :wink: Verbaas soms mezelf dat er toch nog zoveel in het koppie blijft steken. En de 190 16v zit nml in de top 10 van mijn persoonlijke iconen van de jaren 80.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

Topic Author
gouwepeer

Post by gouwepeer »

Verder nog iemand leuke M.B. plaatjes???? :twisted:

Topic Author
smartgek

liever ster in mijn ruit dan op motor kap

Post by smartgek »

Ik Mag het zeggen want ik heb bij MB gewerkt en ben ook regelmatig bij hun daimler chrysler academie geweest

leukst was altijd om mijn E30 op het plekje te zetten wat de Baas zich had toegeeigend want hij wilde natuurlijk graag zijn demo e320 voor de showroomruit zetten alleen zette die kut monteur zijn ouwe bmw voor het pand(op de openbare weg) :lol: :lol: :lol:

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Re: liever ster in mijn ruit dan op motor kap

Post by bimmer »

smartgek wrote:Ik Mag het zeggen want ik heb bij MB gewerkt en ben ook regelmatig bij hun daimler chrysler academie geweest

leukst was altijd om mijn E30 op het plekje te zetten wat de Baas zich had toegeeigend want hij wilde natuurlijk graag zijn demo e320 voor de showroomruit zetten alleen zette die kut monteur zijn ouwe bmw voor het pand(op de openbare weg) :lol: :lol: :lol:
whaha, goed bezig. :lol:
Post Reply

Return to “Off-Topic”