BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 6-serie e24 overhauling

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
Maup-
Neutraal
Posts: 4
Joined: 29 Aug 2012 20:36
Type Auto: e24 633csi

BMW 6-serie e24 overhauling

Post by Maup- »

Nadat ik een half jaar geleden mn eerste auto, een bmw, had gekocht en vol enthousiasme hier had voorgesteld is er het een en ander met de wagen gebeurt.

Aangezien ik alleen op een forum waar ik vanwege een vorige hobby was blijven hangen een projectpagina had en nog geen hier heb ik hier even een nieuw projectje aan gemaakt.

Goed, bmw gekocht, franse import en nog met frans kenteken.
Toen ik een half jaar geleden voor aankoop de bmw aanschouwde was ik weer te goedgelovig en liet ik meer mijn gevoel gaan (Jeuj, ik koop een 6 serie) dan mn verstand. Helaas is het dus iets meer een project geworden dan ik vantevoren had gehoopt en bedacht.


Hier dus met veel foto's hoe het project tot nu toe vordert:


Bij aankoop:
[ external image ]
[ external image ]

Na het demonteren van het interieur kwam ik bij de in mijn optiek harde koets toch wat rotte plekken tegen.
Een behoorlijke domper:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

De rechterkant van de koets bleek al eens aangepakt te zijn.
[ external image ]

Eerste laswerk aan de wagen, (tevens mijn allereerste laswerk) twee nieuwe vloerdelen onder de voorstoelen:
[ external image ]
[ external image ]

Auto stond er inmiddels zo bij. (30-8-2012) Toen nog met de intentie om hem niet verder te demonteren:
[ external image ]

Kofferbakklep bleek ook kuisverrot:
[ external image ]

Dorpels en wielkasten bleken ook wat verrot:
[ external image ]

Plaat zat over een rotte dorpel gepopnageld. Voldoet uiteraard niet aan mijn eisen.
[ external image ]

Inmiddels in een optimistische bui al wel een zooi onderdelen gekocht. Helaas tot nu toe nog weinig van gemonteerd.
[ external image ]

Kabelboom er ook maar uit:
[ external image ]

Stukjes in gelast en maar even in de menie gezet om het niet gelijk te laten weg rotten:
[ external image ]
[ external image ]

Om niet alleen maar destructief bezig te zijn op een mooie dag besloten om de steekassen maar eens op te knappen:
[ external image ]

12-4-2013 en de wagen staat er nu zo bij.
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Toen toch maar besloten om ook de motorruimte en de bodem aan te pakken.
Blokje eruit takelen.
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Toen kwam misschien wel de hardste ontdekking. De vorige eigenaar zei dat er een getrag 265 bak ik zou zitten. Een vijfbak met mechanische kilometertelleraandrijving. Redelijk zeldzame bak en dus aardig wat knaken waard. Ik had niet in de auto gereden maar zag wel dat er een vijfbak in zat (kreeg hem in elke versnelling)
Totdat ik de bak eruit haalde:
[ external image ]

Een gore ordinaire getrag 260 bak. Wel vijf versnellingen maar zonder de mechanische kilometertelleraansluiting. De kilometertellerkabel was simpelweg afgeknipt :( :(
Verschil: een getrag 265 met kilometertelleraansluiting was pas op mp te koop voor 750EU, een getrag 260 voor slechts 80EU.

Maargoed, we gaan gewoon verder.

Nieuwe bumpertjes maken 8-)
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Et voila:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Dat was het dan tot dusver. Heeft me inclusief aankoop nu ruim 3k gekost en er gaat nog wel 5 in zitten voordat hij is zoals ik wil ben ik bang.
Wellicht was het toch verstandiger om een iets betere te kopen :D

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: BMW 6-serie e24 overhauling

Post by WdePundert »

Mooi project. Succes ermee. :ja:
Verba volant, scripta manent.

Edwin.
Neutraal
Posts: 47
Joined: 24 Feb 2013 20:49
Type Auto: 116i 10-2008
Location: Onder de duim van mijn vrouw
Age: 52

Re: BMW 6-serie e24 overhauling

Post by Edwin. »

Heb heerlijk zitten lezen, wat een project :ja:

Je hebt de ruimte en de middelen voorhanden dat is een groot voordeel.

Succes.
Post Reply

Return to “Projecten”