BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Remko's 318i e46 sedan 27/03 auto terug

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
remmiee46
Neutraal
Posts: 5
Joined: 13 Jan 2014 08:41
Type Auto: e46 sedan

Remko's 318i e46 sedan 27/03 auto terug

Post by remmiee46 »

hallo, ik heb me al voorgesteld in het voorsteltopic en dacht maak hier nu een pagina aan voor de kleine veranderingen en vele foto's. :P Ben nu 20 en nog steeds student dus vaak meer geld eruit dan erin, maar probeer toch steeds weer kleine dingen te veranderen om de bmw naar mijn smaak te brengen. Hiervoor had ik een honda civic uit 95 maar het blok is volledig vastgeslagen en had enorm veel roest.

[ external image ]

Daarom in mei 2013 een nieuwe auto gekocht een bmw 318i e46 uit 2000

[ external image ]

De nieuwe aanwinst stond echter op winterbanden in de lente dus eerst een nieuwe set 18 inch velgen eronder gelegd. en gelijk een nieuwe radio met navigatie, dvd, en bluetooth ingebouwd.

[ external image ]
[ external image ]

Daarna met de verlichting bezig geweest. Als eerste xenon ingebouwd en tevens de knipperlichten voor en zijknippers vervangen. Later ook nog led angel eyes geplaatst en led kentekenverlichting.

[ external image ]

Ook deze zomer uit verveling besloten om de remklauwen te spuiten, deze waren goed zichtbaar door de nieuwe velgen en nogal roestkleurig.

[ external image ]
[ external image ]

Als laatste nog een nieuwe sebring uitlaatdemper geplaatst.

[ external image ]

De auto staat er nu op dit moment zo bij:
[ external image ]

De volgende plannen op mijn lijst:
e46 sedan sport interieur (liefst leder)
Ramen tinten
Last edited by remmiee46 on 27 Mar 2014 20:49, edited 2 times in total.

Topic Author
remmiee46
Neutraal
Posts: 5
Joined: 13 Jan 2014 08:41
Type Auto: e46 sedan

Re: Remko's 318i e46 sedan 27/01 sportinterieur

Post by remmiee46 »

de eerste grote update is een feit. vorige week heb ik bij bmwpeter een sportinterieur gekocht voor de e46 sedan
het is een halfleder zwart handbediend sportinterieur met in de achterbank een middenarmsteun en de deurkaarten.

middags gelijk het volledige interieur uit de bmw gehaald en het volledige tapijt gereinigd
[ external image ]

daarna het interieur geplaatst
[ external image ]
[ external image ]

volgende item op het lijstje is de bediening van de climate control vastzetten met een ander frame, omdat deze omlaag is gegaan voor de dubbeldin radio. iets wat eigenlijk allang had moeten gebeuren maar er nooit van is gekomen
ook op zoek naar een zwarte hoedenplank

Jan Wachelder
1e Versnelling
Posts: 105
Joined: 15 Oct 2013 09:15
Type Auto: BMW 525i / e30 325i
Location: Heerlen (Limburg)
Age: 32

Re: Remko's 318i e46 sedan 27/01 sportinterieur

Post by Jan Wachelder »

Mooie auto, ziet er goed uit met het nieuwe interieur! :ja:
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i

Topic Author
remmiee46
Neutraal
Posts: 5
Joined: 13 Jan 2014 08:41
Type Auto: e46 sedan

Re: Remko's 318i e46 sedan 27/01 sportinterieur

Post by remmiee46 »

de drijfstang van de 318i was krom en de auto begon erg te tikken rond 14 februari.
week later is besloten er een nieuwe motor in te leggen. een gevonden nog horen draaien zat 136000 km op.
motor is ingebouwd en na 2 weken reed de auto weer goed. dit heeft echter maar 12 uur geduurd. toen viel de auto uit bij het aanrijden naar een kruispunt bij ons in het dorp. de motor draait wel, maar hij slaat niet aan.

de motor krijgt lucht, benzine maar geen vonk.

De DME is opgestuurd en een verbrand circuit gerepareerd. dit hielp niet. ondertussen hebben 5 bedrijven hem uitgelezen zijn alle sensoren vervangen. alle kabels en stekkers nagekeken.

zijn nu dus ongeveer 6 weken verder en de auto rijdt nog steeds niet. hij is nu van het garagebedrijf waar hij in onderhoud zit naar BMW verplaatst deze controleer alles volgens de schemas van BMW. ook is de DME weer opnieuw opgestuurd, omdat ze deze niet vertrouwen. er staat ook maar 5 volt op mijn injectoren.

ik begin mijn geduld steeds meer te verliezen :nou: maar hoop dat het binnenkort opgelost is

Topic Author
remmiee46
Neutraal
Posts: 5
Joined: 13 Jan 2014 08:41
Type Auto: e46 sedan

Re: Remko's 318i e46 sedan 27/03 auto terug

Post by remmiee46 »

eindelijk na 7 weken de auto terug en hij rijdt goed. de DME is volledig opnieuw geprogrammeerd. heeft me niks extra gekost omdat het zijn fout was.

gelijk heel de zondag besteed aan het poetsen van de auto

wassen.
drogen.
kleien.
paint cleaner.
en waxen.

[ external image ]
[ external image ]

daarna de zomervelgen uit de schuur gehaald.
schoongemaakt
paint cleaner
waxen

en wintervelgen eraf schoonmaken gelijk remklauwen goed schoongemaakt en zomervelgen eronder.

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Vluchtheuvel
Neutraal
Posts: 12
Joined: 16 Feb 2014 16:12
Type Auto: BMW E88 125i

Re: Remko's 318i e46 sedan 27/03 auto terug

Post by Vluchtheuvel »

Zomervelgjes kunnen weer! Ziet er goed uit!
Post Reply

Return to “Projecten”