BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Opknappen van 316i E36 1996

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
Laurens
Neutraal
Posts: 14
Joined: 30 Jan 2015 22:02
Type Auto: E36 automaat

Opknappen van 316i E36 1996

Post by Laurens »

Sinds begin deze maand werk ik naast mijn studie bij een schadeherstelbedrijf. Ik studeer voor assistent accountant, dus het is bijzonder dat ik ben aangenomen zonder enige ervaring in de autobranche. ;)

Mijn baas heeft aangeboden om mijn auto op te knappen, grotendeels mag ik dit zelf doen als ik dit kan (na uitleg).
Veel krassen en deuken had ik over mijn gehele auto en roest! Daarom vroeg mijn baas of ik niet liever de GEHELE auto opnieuw zou willen laten spuiten, dat was natuurlijk direct een JA! :ja:
Eind volgende week is mijn auto klaar als het goed is.

Begin deze maand voor de renovatie.
[ external image ]

Dit stuk uitgedeukt, roest verwijderd, geschuurd en afgeplakt.
[ external image ]

Een paar weken terug...
[ external image ]

Na het plamuren van een gedeelte.
[ external image ]

Deuken en roest :o
[ external image ]

Uitgedeukt, geschuurd, geplamuurd en weer geschuurd.
[ external image ]

Of dat alles nog niet genoeg gekost heeft (nee, helaas gebeurd dit alles niet gratis). Heb ik deze week een gasinstallatie inlaten bouwen in de kofferbak. Een Vogels-gasinstallatie, van Garage Carbalt in Amsterdam een TOP bedrijf! (Kreeg een geweldige Volvo V70 met 200 PK (automaat) mee als (huur-) leenauto).
Een tank zo groot als maar mogelijk was, was mijn wens. Want ik gebruik de kofferbak toch niet, hoog uit 1 keer per jaar met vakantie. (tsja, ben 17 jaar dus uhh......) In de kofferbak kon uiteindelijk een 100 liter LPG-tank. :lol: 8-)
[ external image ]

Onder de motorkap is de auto ook geheel onderhanden genomen. Automatisch klepsmeersysteem met verdeling per cilinder heb ik ook laten inbouwen. In de hoop dat de motor dan ook langer meegaat. :roll:
[ external image ]

Hier heb ik de LPG vuldop laten plaatsen. Overigens duidelijk zichtbaar dat de bumper nog niet goed vast zit. Auto is in de grondlak van en naar de garage te Amsterdam gereden. :D
[ external image ]

Topic Author
Laurens
Neutraal
Posts: 14
Joined: 30 Jan 2015 22:02
Type Auto: E36 automaat

Re: Opknappen van 316i E36 1996

Post by Laurens »

Zaterdagavond is de auto overgespoten. Deuken, roest en krassen zijn nu verleden tijd. :lol: (Voor eventjes dan)

Voor: [ external image ]

Na: [ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Wat vinden jullie van de auto (tot nu toe)? :?:

died320
Neutraal
Posts: 19
Joined: 02 Nov 2014 15:31
Type Auto: 323i MT

Re: Opknappen van 316i E36 1996

Post by died320 »

Ziet er erg mooi uit! je neem zeker de moeite om het goed aan te pakken :)

Topic Author
Laurens
Neutraal
Posts: 14
Joined: 30 Jan 2015 22:02
Type Auto: E36 automaat

Re: Opknappen van 316i E36 1996

Post by Laurens »

Hey,

Jazeker. Ik heb begrepen dat er nog maar 122 van deze BMW's in Nederland op kenteken staan. Deze probeer ik dan ook zo lang mogelijk rijdend te houden! :ja:

Vandaag voor de 2de keer met de gasinstallatie naar België geweest om te tanken. Bespaard me nog ruim 20,- euro met kosten van het rijden er al af. :lol: :lol: :lol: :lol: :D

Na 1.000 kilometer moest de auto terug naar de LPG-inbouwer. Dus direct doorgereden naar Amsterdam, alles prima in orde. Heb al ruim 1.400 kilometer gereden op gas / LPG.

died320
Neutraal
Posts: 19
Joined: 02 Nov 2014 15:31
Type Auto: 323i MT

Re: Opknappen van 316i E36 1996

Post by died320 »

Zal idd wel veel schelen zo'n grote LPG instalatie. Zou het zelf nooit doen, daar gebruik ik mijn achterbak teveel voor :p .

Topic Author
Laurens
Neutraal
Posts: 14
Joined: 30 Jan 2015 22:02
Type Auto: E36 automaat

Re: Opknappen van 316i E36 1996

Post by Laurens »

Nu alweer ruim 3.000 kilometer gereden op LPG. In een woord gewoon geweldig. De auto voor het eerst gewassen, met de hand omdat wasstraat krassen oplevert. Met hoogglans shampoo van Turtle, vervolgens gewaxt met Turtle wax. De auto straalt als een zonnetje! 8-)
[ external image ]
[ external image ]

Chris426
Neutraal
Posts: 15
Joined: 04 May 2015 18:27

Re: Opknappen van 316i E36 1996

Post by Chris426 »

Ziet er zeer mooi uit! Nog veel veilige (en zuinige ;)) kilometers gewenst :D.

Topic Author
Laurens
Neutraal
Posts: 14
Joined: 30 Jan 2015 22:02
Type Auto: E36 automaat

Re: Opknappen van 316i E36 1996

Post by Laurens »

Chris426 wrote:Ziet er zeer mooi uit! Nog veel veilige (en zuinige ;)) kilometers gewenst :D.
Bedankt, jij ook veel veilige (en hopelijk ook zuinige) kilometers gewenst! :D
Laatste resultaat is 1 liter LPG op 11,2 kilometer. Mooi resultaat. Hier mijn verbruiksmeter: http://www.autoweek.nl/verbruik/15097/bmw-316i-1996

Alweer 5 keer in België getankt en bijna 5.000 kilometers op LPG gereden. Heb al 1 keer 1.018 kilometer op LPG gereden, ging vervolgens meer dan 97 liter in. (in de nacht)
Post Reply

Return to “Projecten”