BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw 328i Coupe personalizen

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2008 13:26
Location: Wezep

Bmw 328i Coupe personalizen

Post by Gert-jan »

Hier een update over mijn 328 E36 Coupe die ik in December heb aangeschaft, toen ik de auto kocht zag hij er zo uit.

[ external image ]

Een beetje slechte foto maar het geeft een indruk, eenmaal in mijn bezit direct mijn M5 velgen eronder gezet.

[ external image ]

In mijn 318is was ik Xenon gewent en dan is normaal licht wel weer even wennen, dit wou niet echt dus maar weer Xenon aangeschaft. Hier een fototje met het verschil.

[ external image ]

Tevens vorige week eindelijk mijn K&N filter binnengekregen (3 weken levertijd :( ) maargoed na een klein uurtje aan het klussen te zijn geweest omdat er ook een hitteschild bij zit zit het er nu allemaal mooi in. Hier een paar foto's van voor en na de tijd.

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

Echt een heel mooi geluidje het filter, gelukkig niet te aanwezig want komt pas los bij de hogere toeren en dan moet ie het ook nog eens opnemen tegen mijn eisenmann rvs uitlaatsysteem. :lol:

Tevens nieuwe M3 spiegels erop gezet aangezien de oude lelijk waren en de bevestiging te wensen overliet, hier zal ik als ik een keer goede foto's ga maken ze ook bij op zetten.
Aangezien de spiegels in kleur gespoten moesten worden heb ik gelijk maar een dakspoiler aangeschaft en mee laten spuiten, deze moet nog gemonteerd worden maar door tijdsgebrek kan het nog wel even duren dat ie erop zit. Wil er natuurlijk geen haastklus van maken 8)

Dat was het voor nu zo'n beetje, zal kijken dat ik binnenkort eens een paar mooie foto's kan maken van de auto. Hou jullie op de hoogte! :D
Last edited by Gert-jan on 26 Jul 2008 15:09, edited 5 times in total.
Bmw ///M

dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Nog een paar stabilisatorstangen en een mooie cleanjob en hij is klaar voor de show :twisted:
/
Good job
/
Ga zo door
There's no place like the carseat...!!!

DeepBass909
1e Versnelling
Posts: 60
Joined: 26 Sep 2007 09:59
Location: Gouda

Post by DeepBass909 »

Je zou de onderlip van je voorbumper en nog onder kunnen zetten. Die heeft mij al een paar keer gered van schade aan de bumper door stoeprandjes...

Wat is er eigenlijk met je oude velgen (styling 30) gebeurd? Ik heb ze er ook onder zitten, maar ze zien er niet super meer uit... (de lak laat los...)

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Re: Bmw 328 Coupe personAlizen

Post by web »

Gert-jan wrote:Een beetje slechte foto maar het geeft een indruk, eenmaal in mijn bezit direct mijn M5 velgen eronder gezet.
Vond de vorige mooier bij de auto passen, maar dat is een kwestie van smaak.
Gert-jan wrote:In mijn 318is was ik Xenon gewent en dan is normaal licht wel weer even wennen, dit wou niet echt dus maar weer Xenon aangeschaft. Hier een fototje met het verschil.
Je tegenliggers zullen je dankbaar zijn... je wil jezelf niet tegenkomen op een donkere weg hoor :shock:

Ik zal ook maar de hele dag met groot licht gaan rijden denk ik...zelfde effect. (doe ik trouwens toch al, als ik mensen met dergelijke verblindende beun-xenon setjes tegenkom... als zij vinden dat ze mij mogen verblinden om zelf iets meer licht te hebben, dan ben ik toch een zeikerd als ik het daar niet mee eens ben?)
Gert-jan wrote:Tevens vorige week eindelijk mijn K&N filter binnengekregen (3 weken levertijd :( ) maargoed na een klein uurtje aan het klussen te zijn geweest omdat er ook een hitteschild bij zit zit het er nu allemaal mooi in.
Ziet er zeker netjes uit! Goed, dat schild zou eigenlijk door moeten lopen tot het binnenscherm, en dan wat gaten rond de koplamp maken om KOUDE lucht te happen, maar kniesoor die daarop let.

Sorry als ik overkom als een zeikerd, maar wie z'n mods post moet ook tegen kritiek kunnen ;) En misschien bekijk ik het allemaal wel veel te technisch. Voor sound en looks is bv. zo'n filter prachtig.
E39 540i6 Touring arktissilber

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2008 13:26
Location: Wezep

Post by Gert-jan »

Deepbass909 schreef:
Je zou de onderlip van je voorbumper en nog onder kunnen zetten. Die heeft mij al een paar keer gered van schade aan de bumper door stoeprandjes...


Ben al even aan het informeren geweest maar er zijn weinig bedrijven die deze los verkopen, ik kom tot zoverre uit bij raceworld in belgie dus ben nog ff opzoek. Als iemand een bedrijf weet in NL hoor ik het graag.

De styling 30 velgen staan te koop op marktplaats, maar ook op dit forum.[/quote]
Bmw ///M

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2008 13:26
Location: Wezep

Post by Gert-jan »

Gert-jan schreef:
In mijn 318is was ik Xenon gewent en dan is normaal licht wel weer even wennen, dit wou niet echt dus maar weer Xenon aangeschaft. Hier een fototje met het verschil.


Web schreef:
Je tegenliggers zullen je dankbaar zijn... je wil jezelf niet tegenkomen op een donkere weg hoor Shocked

Ik zal ook maar de hele dag met groot licht gaan rijden denk ik...zelfde effect. (doe ik trouwens toch al, als ik mensen met dergelijke verblindende beun-xenon setjes tegenkom... als zij vinden dat ze mij mogen verblinden om zelf iets meer licht te hebben, dan ben ik toch een zeikerd als ik het daar niet mee eens ben?)


Tegenliggers zijn niet altijd dankbaar nee, maar mijn oom had dat ook altijd al sids hij originele xenon had (af fabriek) op zijn E46 coupe en nu ook nog steeds met zijn X5 met Xenon (af fabriek) Tuurlijk zit er verschil in maar er zijn altijd mensen die het vervelend vinden. Heb btw de lampen naar beneden afgesteld waardoor ze niet meer zo sterk lijken als op de foto. En als mensen groot licht geven omdat er een (beun) Xenon setje inzit geef ik netjes groot licht terug :P

Ben trouwens blij dat mensen hun mening willen geven, kunnen we allemaal misschien wat van leren. Slechter worden we er iniedergeval niet van :wink:
Bmw ///M

dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Het probleem met Xenon is voornamelijk het schoonhouden van het koplampglas
Daarom is af fabriek ook een wis/was installatie geinstalleerd
Maar als je het niet gebruikt blijft het appels met peren vergelijken
Xenon dient helder en absoluut schoon glas te hebben wil het NIET verblinden ( lees strooilicht !!! )
Als je lampen goed zijn afgesteld
Goed schoon
En helder glas
-
Dan zijn ze niet in die houdanigheid verblindend dat je tegenliggers er last van hebben.
-
Echter wij nederlanders zijn niet zo schoon
Ik zie mij al na iedere rit mijn lampen schoonmaken
NOTTTT
-
Mike
There's no place like the carseat...!!!

MikeE36T
2e Versnelling
Posts: 352
Joined: 23 Jan 2008 11:21
Location: Utrecht
Age: 44

Post by MikeE36T »

Gert-jan wrote:Deepbass909 schreef:
Je zou de onderlip van je voorbumper en nog onder kunnen zetten. Die heeft mij al een paar keer gered van schade aan de bumper door stoeprandjes...


Ben al even aan het informeren geweest maar er zijn weinig bedrijven die deze los verkopen, ik kom tot zoverre uit bij raceworld in belgie dus ben nog ff opzoek. Als iemand een bedrijf weet in NL hoor ik het graag.

De styling 30 velgen staan te koop op marktplaats, maar ook op dit forum.
[/quote]

Ik weet een bedrijf in Nederland welke die originele M-onderlip kan regelen: de BMW dealer!
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2008 13:26
Location: Wezep

Post by Gert-jan »

db-Mike, de koplampsproeiers die bmw van fabriek af op de auto zet doen het ook enkel maar als je de gewone sproiers (voor je ramen) gebrukt. Ook dan doen ze het maar 1 op de 3 keer geloof ik. Dus als je je ruitensproeiers weinig gebruikt dan worden je koplampen ook niet zo schoon :P

Maar de meningen zijn toch altijd al erg verdeeld geweest over Xenon las ik al op het forum, maar ik vind het persoonlijk heel prettig aangezien ik hier veel door de onverlichte bossen door moet om thuis te komen.
Bmw ///M

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Gert-jan wrote:Tegenliggers zijn niet altijd dankbaar nee, maar mijn oom had dat ook altijd al sids hij originele xenon had (af fabriek) op zijn E46 coupe en nu ook nog steeds met zijn X5 met Xenon (af fabriek)
Ja, fabrieksxenon is ook wel iets feller dan halogeen, ondanks de aanpassingen aan reflector en glas om het strooilicht verder terug te dringen. Gelukkig is fabrieksxenon verplicht nivogeregeld en met wasinstallatie.

Van die X5 herken ik het ook wel, dat heb je sowieso bij veel SUV's. De koplampen van een SUF zitten hoger zodat je ze als tegenligger recht van voren ziet, in plaats van van boven. Daarom ogen ze al gauw feller.

De koplampen van een vrachtwagen zijn niet voor niets bijna altijd heel laag gemonteerd. Ik weet niet of dat verplicht is - zo ja, zou dat voor personenwagens ook maar eens ingevoerd moeten worden misschien ;)
Gert-jan wrote:Ben trouwens blij dat mensen hun mening willen geven, kunnen we allemaal misschien wat van leren. Slechter worden we er iniedergeval niet van :wink:
Mooi gezegd! Ik had wel rekening gehouden met wat tegengas - top dat je het juist positief ziet!
E39 540i6 Touring arktissilber

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

dB-Mike wrote:Het probleem met Xenon is voornamelijk het schoonhouden van het koplampglas
Daarom is af fabriek ook een wis/was installatie geinstalleerd
Maar als je het niet gebruikt blijft het appels met peren vergelijken
Xenon dient helder en absoluut schoon glas te hebben wil het NIET verblinden ( lees strooilicht !!! )
Dat is de helft van het verhaal ; de andere helft is dat fabrieksxenon reflectoren en lenzen sowieso anders zijn, om een lager percentage strooilicht uit te stralen. Verder is de vorm van een xenon buisje anders dan een halogeen draadje, dus het lichtbeeld verandert sowieso.

Dus hoe schoon ook, een Xenon pitje in een halogeen lamphuis heeft altijd te veel strooilicht. Nooit wassen maakt het probleem erger, maar is dus niet het enige probleem. Het is wel zo dat het ene lamphuis het beter doet (lees: minder verblindend) dan het andere, op Xenon. Golf IV is in ieder geval vrij fel, die kom ik tegenwoordig helaas regelmatig tegen. Maar er zijn ergere, en ook veel betere. Ik heb er ook wel eens gezien dat je aan de kleur en het type auto (nooit met xenon geleverd) wel kon zien dat het een beun setje was, maar totaal niet verblindend.
Gert-jan wrote:Maar de meningen zijn toch altijd al erg verdeeld geweest over Xenon las ik al op het forum, maar ik vind het persoonlijk heel prettig aangezien ik hier veel door de onverlichte bossen door moet om thuis te komen.
En juist op die onverlichte wegen zijn tegenliggers het meest 'blij', omdat je ogen ingesteld zijn op het donker. En dan zie ik iig nog best veel. Tot er zo'n joker met te felle beun-xenon langskomt, dan zie ik een paar tellen lang alleen nog maar sterretjes...
E39 540i6 Touring arktissilber

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Gert-jan wrote:En als mensen groot licht geven omdat er een (beun) Xenon setje inzit geef ik netjes groot licht terug :P
Bij sommigen zie ik het verschil niet hoor ;) Grootlicht is meestal gewoon weer halogeen namelijk ;) Xenon groot wordt niet zo vaak gedaan ivm de inschakeltijd.
E39 540i6 Touring arktissilber

DeepBass909
1e Versnelling
Posts: 60
Joined: 26 Sep 2007 09:59
Location: Gouda

Post by DeepBass909 »

MikeE36T wrote:
Gert-jan wrote:Deepbass909 schreef:
Je zou de onderlip van je voorbumper en nog onder kunnen zetten. Die heeft mij al een paar keer gered van schade aan de bumper door stoeprandjes...


Ben al even aan het informeren geweest maar er zijn weinig bedrijven die deze los verkopen, ik kom tot zoverre uit bij raceworld in belgie dus ben nog ff opzoek. Als iemand een bedrijf weet in NL hoor ik het graag.

De styling 30 velgen staan te koop op marktplaats, maar ook op dit forum.
Ik weet een bedrijf in Nederland welke die originele M-onderlip kan regelen: de BMW dealer![/quote]

Yup, en dit is het bestelnummer: 51 11 2 251 767

http://www.bmwfans.info/original/E36/com/316i 1.6-M43/ECE/L/M/1995/03/mg-51[ external image ]

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2008 13:26
Location: Wezep

Post by Gert-jan »

We zijn er allemaal maar druk mee :lol: Waarschijnlijk is het toch ' of niet goed of het deugd niet' maar voor mij is het iniedergeval wel prettig :P

1 ding vind ik dat eigenlijk alle auto verlichting zou moet hebben, en dat is dat de refelctoren op jassen fietsers verkeersborden ect. met (beun) Xenon wel goed oplicht en dat doet de gewone verlichting naar mijn mening niet goed (genoeg).
Bmw ///M

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2008 13:26
Location: Wezep

Post by Gert-jan »

Dank je Deepbass909 zal eens ff informeren wat het bij de dealer kost zo'n lipje. Ik had al begrepen dat deze (zoals op de foto) er zo ondergeschroeft kan worden.
Bmw ///M
Post Reply

Return to “Projecten”