Via de BMW dealer vandaag kon ik dus een 325i Coupe kopen waarvan ik zelf de complete history al wist aangezien die hier van een locale fietsenboer is geweest.
Man is al vrij oud en ik zien hem er dus niet voor aan dat die ooit harder heeft gereden dan 180 dus dat was idiaal.
Na een proefritje van ca 30minuten wel erachter gekomen dat die kwa onderstel en remmen niet mee kan komen aan m`n huidige E36 met M-Techniek onderstel.
Tevens kwamen er diverse kleine dingen uit o.a. de welbekende fuseekogels en de wat minder bekende los hangende hemel en een kapot wiellager lv ook weer iets bekender bij de E36 rijders.
Tevens heeft die iets van scilent rubbers kapot dat hadden ze via een beurt bij de lokale BMW dealer deze week vas gestelt.
Maarja prijsje was goed en het is een Coupe dus die kan worden omgebouwd naar een ringtoy.
Voor mijn huidige E36 kon ik dus maar 4 setjes krijgen en bijv geen Bilstein B12 wat ik toch wel graag eronder wil hebben,dus het ding is uiteindelijk na wat handelen van eigenaar verwisselt

Het is een lekker kale auto en hoe minder optie`s hoe minder gewicht

Dus geen schuifkanteldak geen airco`s alleen maar ABS stuurbekrachteging en electrische voorramen
De auto op zich ziet er eigenlijk behoorlijk goed uit al ziet m`n huidige E36 eigenlijk nog net ietsjes mooier uit maargoed , zodra m`n huidige E36 verkocht is ga ik beginnen aan m`n Coupe .
Uiteraard gaan we eerst de technische staat super maken en dan komt de rest wel.
Ik heb al een aardige setup in m`n hoofd die het denk ik wel gaan doen

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Het eerste wat na de nieuwe draagarmen en spoorstangen gebeurd is uiteraard strippen,kabelboom ook uitdunnen en dan een Bilstein B12 onderstel powerflexen en proberen een M3 remmensetje op de kop tikken.
Alleen dit zal eventjes duren aangezien ik net 4 dagen ring gehad heb en dus ook nog een 325i heb gekocht.
Maar het begin is er en het belangrijkste en das de auto zelf 8)