BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mijn M535I V8 Powered Project

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team


D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by D@NNY »

Leuk project om te volgen, professioneel zonder gepruts of halve maatregelen :ja:
Tenminste geen amateuristisch lapwerk :lol:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Zow.. zoals gezegt zou ik vandaag beginnen met de 7 serie te demonteren. Dat hebben we ook gedaan. ben van morgen begonnen met uiteraard de uitlaat tot de katalysatoren te demontere toen kon ik het natuurlijk niet laten om hem nog even te starte:afro:afro:afro zeeeeeeeeeerrrrr lekkere roffel! (zal filmke proberen te plaatsen op youtube)
Doordat de bmw iets of wat beter in elkaar steekt dan menig opel astra, hebben we vrij veel werk gehad met bijvoorbeeld heel het front los te schroeven en alle kabels en slangen los te maken.
Motor zit op 1 steun nog vast. En zodra mijn broer tijd heeft (morgen of over morgen) gaan we beginnen met het takelen van de motor..
Wat ons opviel was toch wel hoe verrekt groot de motor is!:o:o
Hier zijn de foto's van de werkzaamheden
foto's voor de slachting:
[ external image ]
[ external image ]

Le Pic Electric!
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

groeten,
Meindert Bunt

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

dames en heren jongens en meisjes,
Hier hebben we de lang verwachte filmkes van de V8
Hier de v8 zonder uitlaat vanaf de kat
http://www.youtube.com/watch?v=9hXS_5k_S30

Hier het weg rijden.. en nee het was niet glad:P zijn trouwens wel mijlen en geen kmters in het groot he!
http://www.youtube.com/watch?v=qvkmjEGtJKE

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project Motor hangt!

Post by b-tuning »

Zow mense. eindelijk wat tijd om snel wat dingen te posten.
We hebben niet stil gezeten de laatste tijd en veel dingen zijn gedaan. Vandaag hebben we de motor hangend gekregen op de zelf gemaake steunen en morgen gaan we de versnellingsbak steun maken zodat hij echt helemaal zelf hangt. was heel wa werk maar hij hangt nu precies waar we hem hebben wil en op 1mm nauwkeurig precies in het midden.
Mijn broer heeft een frame gemaakt wat de motor steunen voor moest stellen zodat je niet de hele tijd de motor erin en eruit moet takelen.
Hier onder wat fotos van de bouw.
[ external image ]
[ external image ]
toch een heel blok voor zo'n kleine auto..
[ external image ]
lekker krap in de tunnel!
[ external image ]
[ external image ]
toch een verrekt grote versnellingsbak.. kijk maar naar de prise as!
[ external image ]
de nep motor
[ external image ]
de steunen, nog wat afbramen en klaar is kees
[ external image ]
[ external image ]
TADA!!! hij hangt!
[ external image ]
[ external image ]

Morgen nog de versnellingsbak er terug aan schroeven en dan de versnellingsbaksteun maken en dan hangt hij echt 100% op eige kracht.

groeten,
Meindert Bunt

sportfan27
1e Versnelling
Posts: 213
Joined: 11 Aug 2008 15:59
Location: zeg ik lekker niet
Age: 45

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by sportfan27 »

Mooi man , dat geluid van die V8 zonder kat. , fantastisch ! :twisted: :twisted: :ja: :ja:

318ticompact
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 09 Jan 2009 19:32
Location: Midwolda
Age: 38

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by 318ticompact »

Wat een geweldig project!! echt super.

Mooie filmpjes ook op youtube. Opzich wel zonde van de 7-serie maarja stuur toch aan de verkeerde kant dus dat moeten we hier niet hebben en je hebt zo het voordeel dat je de motor goed kan horen lopen en rijden dus je weet wat je koop he en je hebt alles qua kabels etc erbij dus dat scheelt ook.

Heb ooit es samen met mijn broer in een caddy mk1 een 1.6 diesel eruit en een1.9 diesel erin dat vonden we al veel werk maar dat is een makkie vergeleken bij dit project :lol: maar wel leuk om te doen!!

Goed meebezig!!!!!!!!

sebasel
2e Versnelling
Posts: 345
Joined: 01 Jan 1970 01:00
Type Auto: e36M3 & e46 320d touring
Location: N-Holland
Age: 50
Contact:

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by sebasel »

dit zijn toch de leukere projecten leuk om hem ook zo te kunne volgen

succes met de opbouw en hou ons op de hoogte :zwaai:

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Zow mensen, de temperatuur is weer boven de 0 graden dus het begint hier weer te kriebelen! Ik heb als het goed is vanmiddag mijn radiator binnen. Ze konden helaas geen M5 radiator leveren alleen een M535 dus heb ik die maar gepakt. Ik ga vanmiddag nog even buurten over een open luchtfilter kit (dus ram air kit) voor een 540 want ik kan mijn originele filterbak van de 7 serie niet kwijt dus wil ik het zo oplossen. En ik wil eigenlijk geen universele luchtfilter, omdat de luchtmassa meter normaal gesproken aan de filterbak geschroefd zit en als je zo'n kit koopt krijg je een stuk rvs buis erbij waar je dan de luchtmassameter opkan schroeven en je krijgt een carbon bak waar de filter in ligt voor de wat frissere lucht.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen!

groeten,
Meindert Bunt

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

zow, weer eens wat aan de beemer kunnen doen!:thumbup
Heb eindelijk mijn hoofdrembekrachtiger een plaatsje kunne geven, was nogal wat werk voordat ik een goed plaatsje gevonden had, de tussen stang komt nu een klein beetje scheef te staan, maar dit is iets van 10graden dus valt allemaal nog wel mee. Motorkap past ook maar net.
Ga de rembekrachtiger pas echt monteren als ik de motor er weer uitlepel, want moet de kokerbalk waarop de remcilinder komt te staan wat verstevingen.

wat foto's
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Gaat echt maar net, motor kantelt ongeveer 1cm en heb er tegen de 2cm ruimte dus moet goed komen!

groeten,
Meindert
User avatar

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Posts: 1460
Joined: 08 May 2005 19:11
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race
Location: USER_TABLE
Age: 46

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by Mickroz »

wou al zeggen, duurde ff voor een updateje!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

busy busy busy...
Wordt vanaf nu nog wel een stuk drukker op het werk, tja lente seizoen komt op gang.. en dan moet ik weer een paar werken 90 uurkes werken.. Veel geld verdienen :ja: en weinig tijd om aan de beemer te werken :nee: :nee:
maar das maar 2 maandjes dus daarna weer volle bak er tegen aan!

groeten,

Fab-ian
Neutraal
Posts: 6
Joined: 02 Feb 2009 23:08

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by Fab-ian »

erg mooi project!! :kwijl:
BMW 316i E36

bprijs
Neutraal
Posts: 19
Joined: 25 Jan 2009 22:34

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by bprijs »

Geweldig om dit te zien, ik heb zelf net mijn schade e46 zo goed als klaar en dat vond ik al heel veel werk.
Maar dit wat jij aan pakt is echt helemaal top. :ja:
Veel succes met je project, ik ben heel erg benieuwd naar het eind resultaat.

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Heb van het weekend alleen maar even tijd gehad om mijn auto aan een kant omhoog te krikken zodat ik dingen zoals de aandrijfas en uitlaat kan maken. Aandrijfas moet ik nog eens goed over na denken wat ik ermee ga doen. Ben er nog niet uit ofdat ik met de achteras van de 7 serie wil gaan rijden ofdat ik die van de M535i blijf gebruiken. De homokineet van de tussen as van de 7 serie past namelijk niet door de opening in de achteras zelf. En aangezien ik geen onnodige dingen wil kopen ga ik dit eerst even voor een goeie uitzoeken.
Hier wat foto's van de aandrijfas. Zie het verschil tussen die van een 740(dikker, homokineet i.p.v kruisjes) en van een M535i
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

ik hou jullie op de hoogte,

Groeten..

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by 325i »

Heb je geen ellende gehad met de startmotor of heb je die om kunnen bouwen naar de andere kant toe ?
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “Projecten”