BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mijn M535I V8 Powered Project

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team


Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Project update 21 sept 08

Post by b-tuning »

Zow tussen het maishakselen toch nog wat tijd gevonden om wat aan de auto te werken, achter is de kokerbalk weer helemaal netjes, de wielrand achter (vooral die van het binnenspatbord) was wat slecht en heb er nu een nieuwe voor besteld (daar wachten we dan ook met smart op!:ja: :ja: )
Eergisteren heb ik originele Alpina velgen gekocht (die deal gaat weer als zeeeeeeeer geslaagt de boeken in!!! :ja: ) Het zijn 18inch velgen 9J achter en 8j voor, ze moeten passen als het goed is maar dat ga ik vanmiddag nog even proberen. Hier onder wat foto's van de velgen (zo goed als deze velg zijn ze alle 4)
wel dikke sloffen hij staat achter op 265/35/18inch:shock: :shock: en voor op 235 breed.
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

de groeten

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Mijn M535I V8 Project update 21 sept 08

Post by 325i »

Breed zat het vriend :ja:
Erg stoere wielen voor op een E28 jij bent goed bezig :ja: :ja:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Project update 21 sept 08

Post by b-tuning »

Net nog even mijn alpina's onder mijn beemer geprobeerd en het past NET! :shock: :shock: heb maar enkele milimeters over en achter zal ik mijn wielrand iets moeten verbreden aangezien hij met inveren de wielrand zal gaan raken. Maar op de foto's staat hij nog heel hoog op zijn pootjes doordat hij helemaal gestript is. Hij zal dus nog zo'n 2 cm zakken en de rest zal ik met verlagingsveren moeten oplossen.
hieronder wat foto's!

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Hier bij de voorste veerpoot... gaat maar net!

de groeten,
Meindert Bunt

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Re: Mijn M535I V8 Project update 21 sept 08

Post by Apae01 »

Jammer dat je de softline Alpina's hebt...eigenlijk zijn de oudere, hardline, veel mooier en correcter onder een E28. Maar desondanks een mooie velgkeuze!

Denk wel, dat je met de banden nog eens goed moet meten, want ik denk dat het wel zal aanlopen bij inveren of sturen: op de foto's heb je erg weinig speling...het is dan ook een maat die waarschijnlijk onder een E38 vandaan komt: op de E39 past dit OOK niet! Misschien kan je nog wat met iets smallere banden, maar het is ook mogelijk dat je velgen domweg te breed zijn, en je alsnog een andere set moet gaan zoeken.

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Project update 21 sept 08

Post by b-tuning »

Ja klopt de oude zijn ook mooi, maar mijn voorkeur gaan toch voor de softlines.
Mijn motto is als het nie past maak ik het wel passend, mijn V8 past ook niet zomaar in de E28 dus die bandjes worden geen enkel probleem.

groeten,
meindert Bunt

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Re: Mijn M535I V8 Project update 21 sept 08

Post by Apae01 »

b-tuning wrote:Mijn motto is als het nie past maak ik het wel passend, mijn V8 past ook niet zomaar in de E28 dus die bandjes worden geen enkel probleem.
Maar in tegenstelling tot die motor, zijn de regels voor het aanpassen van wielophangingen niet zo flexibel in Nederland... je mag niet oneindig met spoorverbreders werken, en als je velgen TE breed zijn, gaan ze dus aan de binnenkant aanlopen, tegen de veerpoot die je nu eenmaal niet kunt verplaatsen. Natuurlijk, naar buiten toe is alles pas te maken, maar legaal gaat het dan nooit meer worden: spoorverbreding is niet of maar beperkt toegestaan. De exacte regels zal je zelf even moeten nakijken.

Aangezien je in jouw geval in ieder geval de motorombouw moet laten keuren, wil je niet dat je vervolgens problemen krijgt met je wielophanging: dat ligt net een klein beetje anders dan met uitsluitend een wijziging in wielen (al kan je in principe ook daarvoor van de weg gehaald worden en het kenteken worden ingenomen).

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Project update 21 sept 08

Post by b-tuning »

Klopt wat je zegt, maar aangezien mijn auto hergekeurd gaat worden om de v8 op kenteken te krijgen kan het zijn dat ze zeggen van die auto is te veel veranderd en moet ik naar lelystad. Daar zullen ze dan die rijtesten gaan doen met de auto en als hij gewoon goed reageerd maakt het niet uit ofdat je bij wijze van je spoorbreedte met 10 verbreedt hebt omdat je namelijk een compleet nieuw kenteken krijgt waarin dan die specificaties in komen te staan (is echter wel alleen als je naar lelystad moet). verbreden(zonder verandering kenteken bewijs) mag tot 5cm mits er niks buiten de wielkasten uit steekt, aangezien ik weinig ruimte bij mijn veerpoten heb kan ik gewoon een spacer plaatsen van 10mm waardoor ik al weer 10mm er verder vanaf zit. Dan komen mijn wielen wel weer 10mm verder buiten mijn wielkasten mja die wielkasten moet ik toch aanpassen. En natuurlijk mogen je banden nergens tegen aan lopen, maar dat wil je ook niet want de banden zijn nog al prijzig voor zo'n velgen...

groeten,
Meindert Bunt

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Project update 30 oktober 2008

Post by b-tuning »

Zow na een maand lang 95 uurtjes per week gewerkt te hebben zijn we bijna klaar met mais hakselen en rest ons alleen nog de 400-450 hectare mais dorsen waar ik nu mee bezig ben... Al met al zeer weinig tijd om aan de beemer te werken.. je bent blij als je thuis weer eens even tv kunt kijken...
Maar heb toch nog een paar uurtjes op zondag wat kunnen doen. Heb het voorste spatscherm er weer op de schroefd om een steun de maken die door geroest was. Ook ben ik wat dingen aan het uitzoeken zodat ik straks een vol a4tje bij de dealer kan bestellen. Ben kwa las werk bijna bij de links achter kant (ik werk van rechtsvoor een rondje met de klok mee dus ben al net over de helft) en heb gezien da ik daar geen werk aan de kokerbalk heb, maar wel weer aan de wielrand. dus dat scheelt weer een hoop werk!
Zal hieronder even wat foto's posten.

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Nieuwe wielrand er in gelast (verrekt netjes gelukt al zeg ik het zelf.)
[ external image ]
De bandjes onder de bmw
[ external image ]
de bandjes onder de bmw.

Ik weet de ET waarde zo niet uit mijn kop, weet wel dat het NET maar dan ook echt maar net past.

Heb trouwens ook nog een verrekt schone heater op de kop weten te tikken.
Een VAL-6 Sun heater==> zo eentje
[ external image ]
Kost wa knaken maar werkt echt super:wors:wors zeker een aanrader
nou jullie zijn weer geinformeerd van de gang van zake dus tot de volgende keer.

groeten,
Meindert Bunt

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Project update 21 sept 08

Post by b-tuning »

Zow, Heb weer een dag vrij gehad gisteren en heb weer eens wat kunnen doen aan de beemer. Mijn bestelde onderdelen waren begin deze week aangekomen. Ik had een nieuw voor spatscherm, linker achterste wielrand deel, nieuwe grill en mijn kenteken plaat verlichting besteld.
Ik heb gisteren even het spatscherm helemaal gestraald(die transport lak is nou niet echt Ju van Het) en de epoxy staat nu te drogen.
Ik heb het wielrand deel op maat gemaakt en ook maar gelijk gestraald en in de epoxy gezet. Als deze volgende week goed uit gehard is kan ik hem er in lassen(anders vliegt die epoxy in de fik) de auto zelf moet ik ook nog even stralen en in de epoxy zetten, maar dat komt ook wel weer goed.
Hier wat foto's van de werkzaamheden.

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Zow mijn plan om de V8 in de 5 serie te leggen tussen kerst en oud en nieuw gaat door,
Kan bij mijn oom in de schuur werken, waarin hij ook een brug heeft. Dus ik zal jullie proberen up to date te houden.
groeten,
Meindert Bunt

sportfan27
1e Versnelling
Posts: 213
Joined: 11 Aug 2008 15:59
Location: zeg ik lekker niet
Age: 45

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by sportfan27 »

mooi project hoor , ik blijf het volgen ! :D

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by 325i »

goed bezig meindert :ja:
Wordt dus flink werken tussen kerst en nieuwjaar voor je ;) maar ja het is voor een goed doel he :ja:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Ja dat is zeker, een paar dagen goed door werken! Maar als hij erin ligt, dan begint het echt werk pas... dus we zulle zien!

groeten,
Meindert
User avatar

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Posts: 1460
Joined: 08 May 2005 19:11
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race
Location: USER_TABLE
Age: 46

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by Mickroz »

nice projectje dit!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Zow. na bij mijn oom geweest te zijn om te zien ofdat de brug vrij was. Heb ik te horen gekregen dat ik de bmw daar niet om mag bouwen.. (tja tantes kenne soms lastig zijn...) dus nu ga ik bij de buurman (loonwerker) de verbouwing doen. heeft 10x zo veel ruimte das een voordeel en heel wa betere voorzieningen.. dus eigenlijk nog beter!
2e kerstdag ga ik beginnen

groeten,
Meindert Bunt
Post Reply

Return to “Projecten”