BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mijn M535I V8 Powered Project

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team


Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Zo ver ben ik nog niet, dat ga ik doen als de motor er uit moet. Wil de motor er zo weinig mogelijk uit halen dus ben klusjes aan het op stapelen zodat ik vooruit kan zodra de motor eruit is. Maar de start motor aan de andere kant zetten steld niet zo veel voor. Alles zit eral voor de startmotor behalve een gat (zit nu een gegoten plaat van 2mm dik) dus die boor ik er een in en kotter hem dan op de juiste maat.

Vandaag bezig geweest met de achteras.
Heb de achteras onder de 7 serie vandaan en heb gelijk gezien dat die niet past op de 5 serie, dus ga nu kijken ofdat ik de klok om kan zetten.

groeten,
Meindert Bunt

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

zow van de week eindelijk de diff onder de 7 serie uit kunnen wippen. Gelijk gezien dat de diff niet onder de 5 serie past, dus wil ik proberen om toch maar de klokken om te zetten. Wil van het weekend nog even de achterkant van de diff v/d 5-er afschroeven om te zien ofdat mijn plan enig kans op slagen heeft..

hieronder wat foto's
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Differentieel heeft geen sper

de groeten

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Zow heb vorige week de diffs uit elkaar gehaald en heb het kroonwiel en pignon as verwisseld, alles past super, tandafdruk is goed en spelling ook!
Hier wat foto's
[ external image ]
zie de verschillen links 7 serie rechts M535i
[ external image ]
[ external image ]
persoonlijk zie ik liever de diff van de 5 serie, is uitgefreesd en niet gegoten zoals de 7 serie.

Ook heb ik van de week nog tijd gehad om een 8 tal RVS uitlaat flenzen te laten laseren.
[ external image ]

groeten,
Meindert

nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by nicolay »

Wow, wat een project. Fantastisch om te lezen. Erg leerzaam ook. Keep up the good work.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Zow, ben gisteren begonnen met mijn spruitstukken. Eerst een hoop spul gekocht om te kunnen TIG lassen, dit heb ik nog nooit echt gedaan dus probeer ik mijn eigen aan te leren.
Ben met de rechter cilinder bank begonnen, aangezien die het meest plek heeft en ik dus mooi kan oefenen met al dat bochten werk.
Zoals je op de foto kunt zien wil ik cilinder 1-3 en 4-2(van bank1) met elkaar verbinden. Doordat de start motor aan deze kant zit heb ik besloten om de buis van cilinder 3 over die van cilinder 2 te laten gaan zodat ik weer bij cilinder 1 uitkom en deze daar ergens aan elkaar kan maken.
Hier onder de foto's van de vorderingen tot nu toe.
[ external image ]
fotó van de voorkant.
[ external image ]
foto van de bovenkant kijkt langs het kleppendeksel naar beneden.

groeten,

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Zow mensen vandaag toch weer heel wat gedaan gekregen.
Moest nu toch ophouden omdat de eigenaar van de loonwerker waar ik in de werkplaats op de put sta weg moest, dus denk gauw even wat foto's posten van de vooruit gang. Ben maar weer begonnen met de makkelijke kant van het blok.. ik heb net het blok er weer in getakeld zodat ik morgen het een en ander op kan meten en weer aan de gang kan met mijn spruitstukkiess

[ external image ]
[ external image ]
Morgen nog wat aflassen

[ external image ]
[ external image ]
Hier de krappe kant.. mijn stuurhuis zit gruwelijk in de weg hier daarom lopen deze buizen ook heel wat anders dan die van de makkelijke kant.

Wordt vervolgt,
Meindert Bunt

nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by nicolay »

Nogmaals: respect, man! :ja:

Je hebt het TIG lassen blijkbaar goed onder de knie gekregen ;)

Wanneer wil je het project af (rijdend) hebben?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Nicolay,
ja het Tig lassen gaat redelijk goed, kan het natuurlijk nog niet super maar dat komt nog wel goed!
Ik hoopte hem eigenlijk dit jaar al klaar te krijgen.. maar de ombouw duurt me wat langer dan ik gepland had. En als het goed is ga ik nog voor 3 maanden in australie werken, dus het wordt eerder 2010 voordat hij echt rijdend zal zijn.. Maar ik doe mijn best om hem deze zomer vakantie toch al lopend te krijgen zodat ik wat proef kan rijden.. De tijd zal het leren.
Groeten,

janroel
Neutraal
Posts: 8
Joined: 07 Nov 2010 10:20
Type Auto: e39 1998

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by janroel »

en hoe ver ben je nu :ja:

ronald 2002
2e Versnelling
Posts: 313
Joined: 17 Oct 2007 07:44
Location: walcheren zld
Age: 56

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by ronald 2002 »

ik zie dat je de koppelomvormer nog aan je flexplate heb zitten.
pas op dat je hiermee de oliepomp van de bak niet stuk maakt.
de enigste mannier is om de 4 boutjes los te halen en de omvormer in de bak te laten zitten
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

zow na een jaar het te druk gehad te hebben met allerlei dingen, ben ik weer begonnen met sleutelen.
Heb nu weer wat tijd gehad om er aan te werken. De motor heb ik in de tussentijd provisoris laten lopen en heb de bak wat hoger in de tunnel gehangen. Hiervoor heb ik wel de tunnel open moeten slijpen om plaats te maken voor de bak.
Het spruitstuk raakt nog net het stuurhuis dus die moet ik wat indeuken. Heb een andere warmtewisselaar gescoord en heb het achterste gedeelte van een M3 aandrijfas (waar de homokineet aan zit). We kunnen dus weer vollebak vooruit!

groeten,

nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by nicolay »

Altijd leuk dit, kan niet wachten tot ie af is. Wat is de planning?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

tja planning... ik heb het momenteel te druk om echt een vaste avond aan mijn bmw te werken. Hopelijk kan ik er elke zaterdag wat aan doen, maar heb net een huis gekocht dus moet ook wel veel dingen uitzoeken en regelen hiervoor..
maar sinds dat ik de motor heb laten lopen is het overzicht wel makkelijker en heb er uiteraard super veel zin in om er in te rijden. maar nu hebben sommige dingen meer prioriteit.
Zal proberen jullie op de hoogte te houden.
Groeten,

nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by nicolay »

Hmm ok, nou ja ik denk dat je het met jouw instelling juist het best volhoudt en uiteindelijk iets moois hebt. Blijf posten, ik lees je vorderingen altijd met plezier. Succes.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

jaerox
Neutraal
Posts: 11
Joined: 06 Nov 2010 21:27

Re: Mijn M535I V8 Powered Project

Post by jaerox »

gaaf project hé!!
Post Reply

Return to “Projecten”