BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mijn M535I V8 Powered Project

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team


Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Mijn M535I V8 Powered Project

Post by b-tuning »

Zow mensen heb wat knopen door gehakt en heb besloten om een V8 in mijn motorloze E28 te gaan leggen.
Nu zijn er verschillende dingen gebeurd in de tussentijd en heb ik weinig tijd gehad om een topic er over te openen voor de geintresseerde, maar nu heb ik mooi wat tijd gevonden.
hier zoals de auto bij me kwam:
[ external image ]
[ external image ]

Status van mijn project is dat ik op het moment nog mijn koets aan het hard maken ben, 1 kant is al bijna klaar en dan nog de andere kant. Kofferbak heb ik gestraald en staat in de epoxy.
Hier wat foto's van het werk:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

nieuw stukkie erin:
[ external image ]

Ook heb ik op ebay 2 weken geleden een schitterende 740IL gekocht deze hebben we gewoon naar huis gereden en loopt echt super.
Deze heeft zeer weinig gelopen en de motor is ideaal voor in mijn E28. Het is een M60, maar met maar 74.000 miles op de klok zal hij nog wel geen last hebben van dat nicaseal probleem (wat in nederland zo ie zo al bijna niet voorkomt aangezien onze brandstoffen zo laag in zwavel gehalte zitten).
hier wat foto's van de aanschaf:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Heb het een en ander al opgemeten aan de 7 serie en aan de 5 en hij moet er net in kunnen, veel speel ruimte zulle we wel niet hebben, maar dat komt ook wel goed.

groeten,
Meindert Bunt
Last edited by b-tuning on 13 Dec 2008 14:54, edited 2 times in total.

18inch of rims
Neutraal
Posts: 33
Joined: 02 Jan 2008 23:00
Location: Randstad

Post by 18inch of rims »

sow de juu dat is me het projektje wel zeg, ziet er al veelbelovend uit. ik doe het je niet na. zal wel vlammen als het af is :wink: succes!

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Post by D@NNY »

zonde van de nog goede 7 om een oude 5 op te lappen......
Kon je nergens een losse motor krijgen?
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Post by 325i »

Vet project al weet ik niet of ik het personelijk over m`n hart zou kunnen krijgen om een V8-je in de M535i te leggen aangezien dit toch een vrij unieke auto begint te worden.
Dikke shit zal het zeker wel worden :ok:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

lexxie
1e Versnelling
Posts: 161
Joined: 19 May 2006 12:46

Post by lexxie »

Houd ons op de hoogte!
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
[ external image ]
[ external image ] leadfoot syndrome :twisted:
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 320i M Touring
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 330Ci Coupé

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

325i wrote:Vet project al weet ik niet of ik het personelijk over m`n hart zou kunnen krijgen om een V8-je in de M535i te leggen aangezien dit toch een vrij unieke auto begint te worden.
Tja, maar als de originele motor er niet meer bij is, is het een ander verhaal natuurlijk... dan moet je wat!

En voor wie het zonde vindt van de E32: wat moeten we hier met een rechtsgestuurde? En in de UK kosten die dingen geen drol, daar zijn er kennelijk te veel... dus beter hier de motor in een E28, dan daar in z'n geheel op de schroothoop...

Misschien kunnen plaat- en koetsdelen van deze E32, als ie echt zo goed is, nog helpen om linksgestuurde E32's rijdend te houden! Gooi de onderdelen op marktplaats en bmw7.nl als je zover bent, zou ik zeggen.
E39 540i6 Touring arktissilber

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Post by b-tuning »

Ja je moet inderdaad iets als je een motorloze auto koopt, een M5 motor is wel iets minder werk kwa inbouwen maar deze motoren zijn gewoon 3x zo duur en hebben ook 286pk en wegen nauwelijks minder dan mijn v8 en zo'n v8 klinkt zeer lekker dus dat geeft mij reden genoeg.
Ja de zin je bent gek dat je zo'n mooie 7 serie sloopt voor zo'n 5 serie te redden. Op die zin heb ik ook een antwoord Smaken verschillen nu eenmaal, jammer mja in engeland kan ik in de zelfde conditie nog 10 kopen zonder problemen... En inderdaad ik wil alle onderdelen proberen te verkopen zodat ik toch nog wat mensen kan helpen met mijn wagen.
En 1200-1500 euro neerleggen voor alleen een losse v8 (soms zonder aanbouwdelen) die al uitgebouwd is vind ik toch wat te ver gaan. Nu heb ik voor 1000 euro een complete auto.. scheelt me een hoop zoek werk naar onderdelen.

ik hou jullie op de hoogte!
groeten,
Meindert Bunt

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Re: Mijn M535I V8 Project

Post by Apae01 »

Mooi project! Ik ben benieuwd naar het vervolg: houd je ons op de hoogte?

Je zal waarschijnlijk nog aardig werk gaan krijgen aan de draadboom: die is natuurlijk specifiek rechtsgestuurd, en moest je sowieso al flink aanpassen voor de E28. En wat voor subframe ga je gebruiken?

Ik neem aan, dat je een en ander legaal gaat doen, en dus na de ombouw gaat keuren bij de RDW? In dat geval heb je met aardig wat regels te maken, je mag onder andere niet lassen aan frames (of moet de lassen laten keuren).

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Project

Post by b-tuning »

Kabelboom enzovoorts zal allemaal wel mee vallen, kabelboom van de e28 is niet super uitgebreidt als het op de motor aansturing gaat en van een 7 serie valt het ook nog redelijk mee (niet dat ik er een paar dagen hoofdpijn van zal hebbe :o :o ) Over het frame en wat voor subframe ik zal gebruiken weet ik nog niks van aangezien ik eerst de koets hard wil hebben zodat het "saaie" werk gedaan is en we met het echte werk kunnen beginnen.
Hij wordt helemaal legaal op kenteken, heb met een keurmeester van de RDW gesproken en valt allemaal wel mee hoe nauw ze kijken op het werk. In het ergste geval en ze vinden dat hij te veel veranderd is t.o.v standaard dan moet ik een rij gedrag test laten uitvoeren in Lelystad, maar daar ben ik niet bang voor.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte al zal ik de komende tijd niet veel tijd hebben i.v.m oogstseizoen.

groeten,
Meindert Bunt

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Re: Mijn M535I V8 Project

Post by Apae01 »

Mooi, zo'n project is pas echt een uitdaging als het ook allemaal nog eens gekeurd wordt (en ja, daar hebben we (vooral Web) wel wat ervaring mee).
Hoe zit je eigenlijk wat betreft die wegliggingstest? Moet je die sowieso laten doen, of zit je binnen de 40% meervermogen? Even rekenen, de M535i had officieel 218 pk, dus mag je maximaal uitkomen op 305 - 306 pk. Dat gaat dus goed, met 286 pk uit de 740. Een mooie meevaller.

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Project

Post by b-tuning »

Ja dat vind ik ook, motor er in leggen is niet super moeilijk, maar deze ook nog goed en legaal inbouwen is heel wat anders. Zolang ik onder de 40% vermogenswinst blijf (wat dus ook is met mijn standaard v8) hoef ik eigenlijk alleen een geluidsmeting en een APK keuring te laten doen bij de RDW, maar als ze vinden dat ik te veel veranderd heb naar hun zin kan het nog zijn dat ik naar Lelystad moet. De RDW zegt dat wanneer de standaard auto te veel veranderd is doormiddel van andere onderdelen kan er een nieuw type auto ontstaan zijn waardoor de type goedkeuring vervalt.. Aangezien ik mijn hoofdremcilinder naar voren moet plaatsen en nog wat meer van die "kleine' veranderingen kan het zijn dat ze zeggen van dat is wat te veel veranderingen.. maar we zien het van eigens!

groeten,
Meindert Bun

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Mijn M535I V8 Project

Post by 325i »

Weet je niet nog een 740i of een 540i ofzo een vriend van me gaat z`n E21 ombouwen naar een V8 :ja:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Project

Post by b-tuning »

ik zou gewoon net zo als ik doen, Ebay.co.uk kijken en op zo'n 740 bieden, en gewoon aanrijden en ophalen.... kosten niks de mijne koste maar 580 euro dus daar kan je er geen voor kopen hier in nederland. moet je nog wel paar 100 euro's bij rekenen aan benzine en overtocht enzo maar voor een goeie 1100(met aanschaf!) euro heb je er al eentje hier staan.

succes ermee

real-one
Neutraal
Posts: 13
Joined: 09 Sep 2008 22:42

Re: Mijn M535I V8 Project

Post by real-one »

Zo erg dikke bak hoor.. Zal ook wel erg dorst hebben denk ik..

Topic Author
b-tuning
Neutraal
Posts: 38
Joined: 17 Jul 2008 18:16

Re: Mijn M535I V8 Project

Post by b-tuning »

dat klopt inderdaad. hij zal wel iets of wat verbruiken, maar over 3 jaar is hij belasting vrij en dat scheelt ook heel wat knaken!
Update:
Nou tussen het maishakselen nog maar weinig tijd gehad voor mijn beemer, maar heb vandaag de kokerbalk aan de rechterkant klaar gekregen en ben nu bezig met de wielrand achter, ga ik denk ik gewoon een nieuwe voor bestellen.
Zal er foto's van maken morgen maar weet nog niet wanneer ik echt kans heb om ze op het internet te zetten.

groeten,
Meindert Bunt
Post Reply

Return to “Projecten”