BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E30 low-budget driftauto

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team


Topic Author
stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 36

E30 low-budget driftauto

Post by stef »

Ik heb afgelopen week een e30 bij gekocht om er een beetje mee te kunnen spelen. vond het namelijk zonde om het met mijn e36 te gaan doen.

het is de bedoeling dat het een low-budget driftauto gaat worden.
dus zowiezo moet die worden:

verlaagd.
diff vastlassen
kuipstoelen erin
interieur leeghalen

hier nog wat foto's van de e30:

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

als er nog verder iets aan gedaan word laat ik het natuurlijk meteen weten. eerst word het een tijdje gewoon mee rijden en kijken of het blokje fatsoenlijk is.

gr stef

Topic Author
stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 36

Re: E30 low-budget driftauto

Post by stef »

afgelopen week een heel eind gereden met de e30. 1 probleem dat opgelost moet worden en dat is dat die na een lange tijd stationair draaien of als je hem een tijd op zijn staart trapt dat die warm word. dus even de vin vervangen.

verder nog 2 bandjes en 2 velgjes opgehaald 17 inch borbet bs velgen komen voor te liggen voor meer grip en 2x dunlop sp9000 215x40x17.

Velgjes:
[ external image ]

En de bandjes:
[ external image ]

binnenkort even de bandjes erop laten leggen. en nog wat centreerringen bestellen.

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: E30 low-budget driftauto

Post by 325i »

leuk speeltje ik zeg strippen sper eronder wanli`s erop en dwars gaan met die banaan :ja:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 36

Re: E30 low-budget driftauto

Post by stef »

moet inderdaad ook nog gebeuren maar zit nu ook met mijn andere auto die door de apk moet komende maand en daarvan is de uitlaat ook lek dus... alles langzaam gaan monteren binnenkort heb ik er ook kuipstoeltjes voor dus dan kan het gaan beginnen.

Topic Author
stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 36

Re: E30 low-budget driftauto

Post by stef »

Gisteren mijn eerste driftcursus gehad... Was erg goed bevallen. natuurlijk nog genoeg te oefenen voordat het een beetje goed gaat :P

Ook nog even mijn andere velgjes eronder gelegd. kwam erachter dat ze tegen de veerpoot aan liepen dus maar even spoorverbreders besteld en wat langere bouten. maar nu heb ik ze er eindelijk op zitten :D

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

Binnenkort kuipjes halen en dan aan het interieur verder.

Topic Author
stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 36

Re: E30 low-budget driftauto

Post by stef »

Zondag was ik eigenlijk van plan om mij electrische spiegels te maken omdat deze het dus niet deden. deurbekleding eraf gehaald en tot de ondekking gekomen dat er nergens een stekker was die naar de knopjes van de spiegels zou moeten gaan. De draden waren ook nergens in de deur te bevinden dus verder gaan zoeken kijken waar de draden waren gebleven. Nou ben ik er dus wel achtergekomen waar ze zijn.

[ external image ]

Denk dus niet dat het zo'n succes is om dit nog uit te zoeken hoe het gezeten heeft. De vorige eigenaar heeft dus tussen de deur en de auto alle kabels afgeknipt. zowel aan de linkse en aan de rechtse kant. waarom dit gedaan is vraag ik me nog af.

ook nog mijn trekhaak eraf gehaald. scheelt ook weer een bult ijzer


Weet niet of iemand intresse heeft in de trekhaak hoor het dan graag.

[ external image ]

Gr stef

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Re: E30 low-budget driftauto

Post by Apae01 »

Misschien een keer andere deuren in gehangen uit een sloper? En bij de sloper botweg alle electra afgeknipt in plaats van netjes demonteren...
Maar voor een circuit-auto geen probleem natuurlijk, scheelt alleen maar gewicht.

Topic Author
stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 36

Re: E30 low-budget driftauto

Post by stef »

van het weekend weer bezig geweest.

heb stuurbekrachtiging op de sloop kunnen vinden dus die hebben we er maar afgesloopt en ligt nu te wachten tot dat die op mijn auto mag :D

[ external image ]

ook zijn we vast begonnen met het interieur te demonteren. zijn er toen wel achter gekomen dat die dus rechtvoors schade heeft gehad

[ external image ]

verder staat er nu een kuipstoeltje klaar. ben alleen nog aan het wachten op een stoelframe.
uiteindelijk komt er wel weer een betere stoel in maar wouw op dit moment even zorgen dat ik goedkoop stevig in de auto zit.

[ external image ]

gr stef

Topic Author
stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 36

Re: E30 low-budget driftauto

Post by stef »

Kuipstoeltje zit er nu in :D en vandaag nog even de stuurbekrachtiging erop gebouwd. stuur 1000x beter :D
foto's komen nog wel...

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Re: E30 low-budget driftauto

Post by Apae01 »

Snap ik niet. Waarom in vredesnaam stuurbekrachtiging voor een race-auto... Een E30 moet toch zonder stuurbekrachtiging een stuk helderder aanvoelen, en eenmaal op snelheid heb je aan de bekrachtiging eigenlijk niets: die is alleen nuttig bij parkeersnelheden.

Topic Author
stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 36

Re: E30 low-budget driftauto

Post by stef »

Vind het toch wel fijner dat het erin zit. ben nou veel sneller met sturen en alles. En vooral met het driften zo met die cursus dagen heb je allemaal bochtjes die je toch in zijn 2 moet nemen en dan heeft het zeker zin dat je sneller kunt sturen.

snoek
Neutraal
Posts: 4
Joined: 24 Nov 2008 22:59

Re: E30 low-budget driftauto

Post by snoek »

heej leuke auto, zag hem volgens mij ook al op driftforum
veel sucses

Topic Author
stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 36

Re: E30 low-budget driftauto

Post by stef »

deze week maar eens eindelijk een verlagingssetje onder gegooit... is nu 60/40 verlaagd. en een stuk stugger als eerst gelukkig:D

[ external image ]

[ external image ]

misschien wel te zien op de tweede foto dat die uitgelijnd moet worden :P word dan ook van de week gedaan. zodat die weer lekker rechtdoor rijd:D

Ivo-BMW
Neutraal
Posts: 18
Joined: 29 Feb 2012 18:43
Type Auto: bmw 316i 1982

Re: E30 low-budget driftauto

Post by Ivo-BMW »

vet hoor! leuk zo'n drift auto erbij

evodave
Neutraal
Posts: 22
Joined: 08 Mar 2012 13:06
Type Auto: bmw e36 318is

Re: E30 low-budget driftauto

Post by evodave »

leuk projectje zo
alleen denk ik dat ik ding in je lijstje mis
is het niet een idee om ff een goeie rolkooi er in te bouwen puur voor je eigen veiligheid;)

gr dave
Post Reply

Return to “Projecten”