BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Rammelende portieren binnenzijde auto

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
lexxie
1e Versnelling
Posts: 161
Joined: 19 May 2006 12:46

Rammelende portieren binnenzijde auto

Post by lexxie »

Hoi,

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor een wat irritant probleem. Sinds enige tijd rammelen de handgrepen aan de binnenzijde van mijn auto steeds meer. Eerst was dit bij klinkerwegen goed hoorbaar, maar nu ook op de snelwegen een irritante rammel van beide portieren.

Het betreft mijn andere BMW, e46, 330Ci bouwjaar 2000

De rammel lijkt te komen van de armsteun van beide portieren. Mijn portieren hebben houtinleg. Ik heb het idee dat het daar vandaan komt. Als ik namelijk met met mijn arm leun op de armsteun van de bestuurdersdeur, dan hoor ik daar geen rammel meer. Als ik aan het rijden ben en de rammel hoor aan de passagiersdeur, dan kan ik die rammel eenvoudig laten stoppen door met één vinger tegen die armsteun aan te drukken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb getracht die armsteun te demonteren om evnt wat schuim oid in de binnenzijde aan te brengen, maar de armsteun lijkt één geheel met de binnenbekleding te zijn. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, want dit irritante gerammel kan natuurlijk niet. ;)
[ external image ]
[ external image ] leadfoot syndrome :twisted:
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 320i M Touring
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 330Ci Coupé

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: Rammelende portieren binnenzijde auto

Post by D@NNY »

Enige wat ik je kan aanraden is het gehele deurpaneel (één geheel) los te halen, en nieuwe klemmen / pluggen te monteren, die het deurpaneel met de deur verbinden. Als je zeker weet dat je het deurpaneel niet meer los wil halen, kan je de klemmen e.d nog insmeren met kit of lijm, alvorens het paneel terug te plaatsen.
Bij mij werkt dit. :ja:

EDIT: Als dit bij de E46 nog steeds zo zit gemonteerd als bij de E36, dan is dat behoorlijk kansloos van BMW. De deuren zijn eigenlijk te lang, en krijgen elke keer dat je hem sluit een flinke klap te verwerken. De verbinding is veel te zwak in mijn ogen. Klemmetjes en pluggen, vaak van plastic, breken af of lubberen uit met de jaren.
Na het vervangen van de motortjes die de deurknopjes aansturen, heb ik de BMW monteur nieuwe pluggen en klemmen erin laten zetten, en het gehele deurpaneel vast laten lijmen met professionele industrielijm.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
lexxie
1e Versnelling
Posts: 161
Joined: 19 May 2006 12:46

Re: Rammelende portieren binnenzijde auto

Post by lexxie »

Mooi, iemand met ervaring over dit probleem :ja:
Dat is inderdaad verstandig om nieuwe plugjes te plaatsen. Ze (lees: garage waar ik nog garantie heb) hebben inderdaad het deurpaneel een paar keer losgemaakt om een motortje van de deurvergrendeling te vervangen en een andere keer om het raam af te stellen. Uiteraard hebben ze die plugjes niet vervangen.

Nu ben ik niet zo een handige harry, dus zal eens informeren bij de BMW dealer of zij dat zaakje geruisloos kunnen maken.
In iedergeval goed te weten dat er een oplossing is.
[ external image ]
[ external image ] leadfoot syndrome :twisted:
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 320i M Touring
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 330Ci Coupé

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: Rammelende portieren binnenzijde auto

Post by D@NNY »

Ja het blijft een lapmiddel, maar zoals gezegd bij mij werkt het...
Ik vind het geen duitse degelijkheid, deze manier van bevestigen. :lol:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Locked

Return to “Archief”